שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

המסע בסוכות לירדן - 3 ימים של חוויה

חבר'ה מגניבים אחד אחד, מזג אוויר סביר ביותר (בכל זאת מדבר),חוויות נהיגה בשטח, חילוצים, פנצ'רים - פלאפל(הרבה פלאפל) - מדריך ירדני שמתעקש ללמוד עברית ומצליח לא רע והכי חשוב, אחד שזורם בכיף עם הקבוצה (עבדאללה).
בקיצור 3 ימים של כיף במסלול של ירדן הקלאסית.
חג סוכות: 29.9.10 - 1.10.10
מדריך : וייזל עדי.

גם פאג'רו בנזין עם מנוע חייתי - נתקע לפעמים

גם פאג'רו בנזין עם מנוע חייתי - נתקע לפעמיםגם פאג'רו בנזין עם מנוע חייתי - נתקע לפעמים

עקבה.

לאחר כל עינייני מעברי הגבול, קבלת המספרים, החתמת הדרכונים וקבלת מסמכי הביטוח לרכבים - נכנסו לעקבה לאכול את ארוחת הצהריים אצל 'המוהנדס' - פתחנו שולחן, פלאפל, חומוס, שתייה קרה קצת הכרות עם כל החברים, הכרות עם המדריך הירדני, עבדאללה, קניות ונשנושים אחרונים תדלוק הרכבים ויאללה - לכיוון ואדי רם. שעת צהריים וכבר אנחנו משתעשעים בדיונה הגדולה מול הכניסה לואדי רם. מסביבינו הרים בצבעים אדומים מדהים!!מורידים אוויר ובודקים איך הרכבים מגיבים, מה מצב כוחות הסוס ברכבים.

עקבה.

ממשיכים לכיוון ואדי רם.

השעון מאיץ בנו - כמו שעושה בכל 3 הימים, ואנו עוזבים את הדיונה הראשונה לכיוון ואדי רם.מרכז המבקרים בכניסה לשמורת ואדי רם, נראה כמו מבנה מפואר באמצע השממה.קצת גלידות וארטיקים לצינון - הסבר קטן על ירדן ועל השמורה ונכנסים לשמורה.ביקור ראשון בעין לורנס וצילום הסלע עם הכתובות הנבטיות. ממשיכים עוד כמה קילומטרים ומגיעים למעיין הנמצא ממש בתוך ההר. חלקנו מוותרים על הטיפוס ונשארים למטה ומכינים קפה, השאר עולים למעלה ומתרעננים ממי המעיין הקרירים והצלולים. לאחר עזיבת המעיין ואחרי שכבר זכינו לפנצ'ר באחד הרכבים, המשכנו לכיוון המאהל כאשר בדרך, שוב פנצ'ר באותו הרכב.כנראה שיש פה בעיית צמיגים יבשים שלא כל כך מסתדרים עם הורדת אוויר ואבנים. החשיכה כבר מאחורינו, אנחנו ממשיכים בניווט בעזרתו הצמודה של עבדאללה לעבר המאהל - לרובנו נראה כי אנחנו נוסעים במעגלים אך כדי להגיע למאהל יש לעקוף מספר הרים ברחבי המדבר האדיר הזה ועל כן זו הייתה ההרגשה אך אל דאגה הגענו למאהל בדיוק בזמן, מקלחת טובה, המתנה לקבוצה השנייה שהגיעו בחצי שעה אחרינו וארוחת ערב משותפת - אורז, כבש, עוף, שתייה קרה, פיתות ובקיצור פינוק כמו שצריך. בערב קצת ריקודי דבקה, נרגלה לאלו שאוהבים - קצת בדיחות ויאללה מחר השכמה מוקדם בבוקר - צריך להגיע לפטרה...

ממשיכים לכיוון ואדי רם.

דורון עם הפראדו מחלץ את ארז בגימיני שנתקע על הסכין

דורון עם הפראדו מחלץ את ארז בגימיני שנתקע על הסכיןדורון עם הפראדו מחלץ את ארז בגימיני שנתקע על הסכין

ואדי חרז'ה, פטרה, ואדי חאסה, והנסיעה הביתה

לאחר שעזבנו את המאהל נכנסו לעיירה הסמוכה, א- דייסה ותיקנו את הפנצ'רים בשני הצמיגים - זה לקח יותר זמן מפנצ'רייה בארץ, למרות המיכון החשמלי שהיה לו במקום, הוא עבד ידנית כי לחץ האוויר בקומפרסור לא מספיק כדי להפעיל את המיכון - תארו לעצמכם פירוק והרכבת צמיג עם לום וקפיצה על הצמיג - כמו שהיינו מחליפים באופניים, רק זה צמיג ענק! לאחר התיקון, שעטנו לעבר הדיונות לכיוון ואדי חרז'ה, ראינו קשתות מדהימות הקלועות בהרים, השתעשענו בדיונות הענקיות ואינסופיות של חרז'ה, ושוב השעון מאיץ בנו - יאללה צריך להגיע לפטרה לא יאוחר מהשעה 14:00 כדי להספיק להינות מהפלא ולהגיע למטמון. נסיעה מהירה בשטח ואחר כך בכביש בנופים המיוחדים של ירדן, דרך המלך היא זו שהובילה אותנו עד פטרה. ארוחת צהריים בשווארמה בכפר ואדי מוסא, שוב מפגש עם הקבוצה של גלעד ומזדרזים להגיע לכניסה לפטרה. על פטרה אפשר לדבר הרבה אבל לעניות דעתי תמונה שווה אלף מילים ולכן נסתפק בתמונות. ארוחת ערב במלון, קצת דיבורים בלובי, ויאללה לישון מחר קמים מוקדם לעוד יום של נסיעה בדיונות ובכבישים.

ואדי חרז'ה, פטרה, ואדי חאסה, והנסיעה הביתה

היום השלישי והאחרון

אחר השכמה מוקדמת במיוחד- (השכימו אותנו בטעות ב- 5 במקום ב- 6), ארוחת בוקר במלון (תדלוק כבר ביצענו בערב לפני), ונוסעי לכיוון ואדי נמלה (הלו היא דרך הבשמים המוכרת לנו יותר. הנסיעה בכביש המתפתל לכיוון הערבה הירדנית הינה נסיעה מרשימה ומעניינת מאוד. נסיעה בין הרים,כבישים צרים, נוף מדהים , תצפית לעבר ישראל (מול מושב צופר פחות או יותר, ואז מגיעים למרחבי הדיונות הגדולות של הערבה הירדנית. מורידים אוויר ויאללה משתעשעים בדיונות האינסופיות והענקיות של הערבה הירדנית.גם שם נתקעו רכבים, שוב חילוצים ובקיצור תענוג לא נורמלי.שעת צהריים ואנחנו ממלאים אוויר בצמיגים, עולים על הכביש כיוון כללי ואדי חסה לנסיעה בנחל ולרחצה קלה. אחר כך ארוחת צהריים של בשר על האש ושועטים לכייון הגבול באיזור המקביל לבית שאן חייבים להיות שם עד 17:30 לכל היותר. עמדנו בזמנים היה תענוג ושמחתי להכיר חברים חדשים.

היום השלישי והאחרון

חזרנו עייפים אך מרוצים

חזרנו עייפים אך מרוציםחזרנו עייפים אך מרוצים

תגובות

7 תגובות

1

כפרה

13 באוקטובר 2010 ב 08:55

כתבה חדשה - המסע בסוכות לירדן - 3 ימים של חוויה

וייזל - אחלה כתבה ותמונות יפות מאוד ...
גלעד - נצפה שם נח לצד נרגילה ?

2

אורח/ת

13 באוקטובר 2010 ב 09:21

מסע מדליק!!!

עדי וייזל, אתה תותח,אין אין עליך....כיף להיזכר!!!
(שלח גם לי קצת תמונות)

3

עדי וייזל

13 באוקטובר 2010 ב 09:42

מי זה הגולש...

אורח/ת כתב/ה:
"עדי וייזל, אתה תותח,אין אין עליך....כיף להיזכר!!!
(שלח גם לי קצת תמונות)
"
לפני שאתם מגיבים על כתבות באתר או בפורום בכלל, רצוי מאוד להירשם כגולש באתר (ללא עלות) כך יהיה ניתן לזהות את הגולש (אלא אם אתם רוצים להישאר אלמונים..)  להרשמה לאתר כנסו דרך הלינק הבא:  https://www.4x4.co.il/Register/login.aspx עדי

4

גלעד4X4

13 באוקטובר 2010 ב 17:07

נראה טוב

יופי של תמונות

5

אורח/ת

13 באוקטובר 2010 ב 21:24

חוויה נפלאה

לכל משתתפי המסע , נהנתי מאד מחברתכם מהמסלול המרתק מהנופים המקסימים
וכמובן מפטרה המדהימה .
היה כייף ומקווה שייצא לנו לטייל שוב במקומות מרתקים אחרים
מושון

6

zerez

13 באוקטובר 2010 ב 22:43

היה אחלה טיול

תודה עדי

7

אורח/ת

17 באוקטובר 2010 ב 21:29

רוחי עדיין מרחפת שם -מאת לורנס איש ערב..

ראיתי אותכם מתוך הערפל.. חלפו כבר שמונים שנה מאז ..נהניתי מאוד בחברתכם
בזמני היו רק גמלים פרדות ואטומובילים.. כל טוב לכם חבורה מופלאה