שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכבי שטח לעשירים. מאוד

שוק ה-SUV-ים המיועדים לאלפיון העליון הולך ומצטופף, כשמזראטי, למבורגיני ואסטון מרטין מתכוונות להיכנס לזירה

מה עושה אדם כשהוא קם בבוקר ומחליט לקנות SUV חדש, בתקציב צנוע של חצי מיליון שקל וצפונה? יש כמובן את האופציה של הריינג', מותגי יוקרה גרמניים כמו מרצדס, אודי. ב.מ.וו או פורשה ויהיו כאלה שילכו דווקא על האינפינטי או הלקסוס. לא כולם - ולמען הדיוק רובם - הם משהו שהיינו מגדירים כרכב שטח דווקא, אבל יצרניות הרכב מגדירות אותם כ-SUV ומי אנחנו שנתווכח. בכל מקרה, פלח השוק הזה הוא עדיין אחד הריווחיים ביותר (כך לדוגמה, הקאיין מייצר את מרבית הרווחים של פורשה) ועתה עומדות ל''פלוש'' אליו עוד כמה שחקניות חדשות.

כך אמור להיראות המזראטי החדש

כך אמור להיראות המזראטי החדשכך אמור להיראות המזראטי החדש

הראשונה שבהן היא למבורגיני, שבעברה הרחוק יייצרה רכב שטח שהפך לאגדה, ה-LM002, שזכה לכינויי ''למבו''. הדגם החדש ייבנה על בסיס האודי Q7 (למבורגיני נשלטת על ידי אודי) והוא יצוייד ככל הנראה במנוע V8 כפול מדגשים בנפח 4.0 ליטר. ההשקה מתוכננת לשנת 2012 ותג המחיר יעמוד על כ-150 אלף דולר.
עוד חברה איטלקית שאמורה להשיק SUV ב-2012 היא מזראטי, שעסקה עד כה רק בייצור מכוניות ספורט אקזוטיות. העיצוב יעשה בהשראת דגם הקווטרופורטה של מזראטי, כפי שאפשר לראות בתרשים הממוחשב. התמחור יהיה מעט יותר צנוע משל למבורגיני, והמחיר יעמוד על כ-100 אלף דולר.

דגם הקונספט של הלגונדה SUV

דגם הקונספט של הלגונדה SUVדגם הקונספט של הלגונדה SUV

גם באסטון מרטין החליטו בסופו של דבר לקפוץ למים, ולהכניס את דגם הקונספט של הלגונדה SUV לייצור סדיר. הדגם הוצג לפני למעלה משנה בתערוכת הרכב בג'נבה. גם כאן המנוע יהיה ככל הנראה V8 בשרני והמחיר יגרד מלמטה את ה-100 אלף דולר.
אז נכון שמדובר בעצם ברכבי ספורט מהירים עם מרכב דמויי SUV, שאף אחד לא ייקח אותם לשטח, ושעבור מרביתנו המכוניות האלו הן מחוץ לתפריט - אבל היי, מי אמר שאסור לחלום...

תגובות

0 תגובות