שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

יומן טיול שטח -ירדן- נובמבר 2010

עוד מסע מוצלח לדיונות הגבוהות והנעימות במערב ירדן.
נסיעה בואדי רם, טיול רגלי בפטרה, ירידה לאורך ואדי נמלה ונסיעה עם הרכבים בואדי חסה הזורם.
גם אצלנו היו כאלו ששתו רדבול ומצאו את עצמם עם 4 גלגלים מעל הדיונות המוזהבות....
הדריך: וייזל עדי, נוב' 2010

זאביק מנסה להגיע לשביל החלב...

זאביק מנסה להגיע לשביל החלב...זאביק מנסה להגיע לשביל החלב...

סרטון המסע רבע שעה ושווה כל דקה!! - תודה ענקית לאריאלה וינטר על העריכה וההשקעה

מעבר הגבול, עקבה והדיונות לפני ואדי רם

נפל בחלקי להדריך קבוצה נפלאה - האמת אני מנסה למצוא מילים להגדיר אותם - זה הולך ככה - אנשי היי-טק, בנקאים ( כן 2 מנהלי בנקים בשיירה - משמעות הדבר זה שכל רכישה אפילו של פלאפל זה סיפור של רבע שעה ניהול משא ומתן עם בעל הדוכן),מושבניקים, אנשי מזגנים, סוכני מכירות וסוכנים אחרים , מנהל ציי רכב, גרפיקאים, קבלני עפר ( אברג'ל... :) )ואפילו תלמיד תיכון שהכניס קצת רוח רעננה והלהיב את הקבוצה - ובקיצור קשת של בעלי מקצוע שברגע שהושבת אותם ברכב שטח והובלת אותם לדיונות - הם חוזרים עשרות שנים אחורה ונהנים מהרגע.קבוצה מגובשת, מצחיקה. מכשירי הקשר היו עסוקים מרבית המסע בבדיחות וחידות טרוויה של דותן ואחרים - וגם אני הייתי שותף לדבר - בשתי מילים היה תענוג!!

מעבר הגבול, עקבה והדיונות לפני ואדי רם

תמונה קבוצתית על רקע ים המלח

תמונה קבוצתית על רקע ים המלחתמונה קבוצתית על רקע ים המלח

מעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רם

מעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רםמעבר הגבול וסיור בעקבה והדיונות הסמוכות לואדי רם

שלושת המוסקטרים - זאביק, דותן ועמי

שלושת המוסקטרים - זאביק, דותן ועמי שלושת המוסקטרים - זאביק, דותן ועמי

ואדי רם

טוב, אז עזבנו את עקבה, תדלקנו את הרכבים לקראת הנסיעה בדיונות ותוך חצי שעה אנחנו כבר גולשים לנו בכיף בדיונות המוזהבות והגבוהות הסמוכות לואדי רם. הקבוצה מקבלת הסבר על איך יש לנהוג (תרתי משמע) בחולות, על כללי הבטיחות ועוד.., מורידים אוויר ויאללה לפארק השעשועים של ירדן. נסיעה של כשעה ואנו בכניסה לואדי רם, תצפית על הואדי, על המסדרון הארוך הזה המכונה 'דרך המלך', טיפוס למעיין הנמצא בתוך ההר, בשם ' עין אל קאטר' ולאחר עוד כמה שעשועי דיונות מגיעים עם השקיעה לקשת מדהימה, מטפסים מצטלמים ויאללה זריז למאהל - אנחנו רעבים!!!!!

ואדי רם

ואדי רם והמאהל

ואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהלואדי רם והמאהל

ועוד..

ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..ועוד..

היום השני...

לאחר ארוחת בוקר, חימום מנועים בדיקת שמנים וכיוצ'ב - 8 בבוקר ואנחנו בתוך הרכבים בדרך לחרז'ה. שוב שעשועי דיונות , הפעם דרגת הקושי עולה מעט - החבורה מנוסה יותר והאדרנלין נותן את אותותיו.חוצים את הכפר, חוצים את פסי הרכבת ואנחנו שוב במרחבים האינסופיים של המדבר הדרומי.כאן כבר פגשנו דיונות גבוהות במיוחד, הנהגים ניסו את הרכבים וניסו להתעופף - והיו הצלחות.הפסקת קפה בקשתות חרז'ה, רכיבה על גמלים, בדיחות וחידות טריויה מבית היוצר של דותן . התכנית להגיע לפטרה לכל המאוחר עד השעה 15:00 וזאת אחרי ארוחת צהריים - משכנו את הזמן בשעשועי הדיונות דבר שאילץ את הקבוצה לפתוח בראלי ולנסות להדביק את הרכב של המדריך עד שמגיעים לכביש. יניב ואנוכי, לא עמדנו בפיתוי שניצב למולנו סמוך לכביש עקבה/עמאן, וטיפסנו על סלע בזווית מלחיצה אבל הכל היה בשליטה. מילוי אוויר בצמיגים ואנו דוהרים לעבר ואדי מוסא לארוחת צהריים וביקור בפטרה.

היום השני...

תמונות מהיום השני (1)

תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)תמונות  מהיום השני (1)

וגם זאביק

וגם זאביקוגם זאביק

המבצר

המבצרהמבצר

תמונות מהיום השני(2)

תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)תמונות מהיום השני(2)

יניב מתעופף בדיונה

יניב מתעופף בדיונהיניב מתעופף בדיונה

יניב הכריש

יניב הכרישיניב הכריש

יש עוד מה - סתם צילמתי..

יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..יש עוד מה - סתם צילמתי..

פטרה וואדי מוסא

פטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסאפטרה וואדי מוסא

היום השלישי והאחרון..

אחרי הביקור בפטרה, מקלחת טובה וארוחת ערב כמו שצריך - ישבנו קצת בלובי המלון והעברנו חוויות - למחרת בבוקר כבר בשעה 08:00 (טוב בגלל דותן יצאנו בסוף ב 08:30..) עזבנו את ואדי מוסא ישירות לעבר ואדי נמלה, דרך הבשמים הירדנית ומשם לואדי ערבה. שם השתעשענו בדיונות הגבוהות, בעיקר ירדנו כי לעלות היה קשה במיוחד אבל פה ושם מצאנו דיונות שאפשר לכבוש. עד שסוף סוף עופר התיכוניסט הצליח להדליק את עמי עם הטוסון על איזו דיונה וטרם הכנו את המצלמות ראינו את הטוסון מתעופפת כמו בהילוך איטי ונוחתת כמו בסרטים. כולנו ניסינו לשכנע את עמי לשחזר את ההתעופפות אבל לא עזר ואין תיעוד- חבל... ממלאים אוויר, עולים על כביש הערבה הירדני, ביקור בואדי חאסה - נסיעה במים, חילוץ קטן, מצחיק ומאתגר (לא היה חסר הרבה שהמחלץ היה צריך מחלץ בעצמו ). רחצה בנחל , ארוחת צהרים ויאללה דוהרים לעבר כביש הבקעה הירדני ויציאה לארץ.

היום השלישי והאחרון..

תמונות מהיום השלישי (1 )

תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )תמונות מהיום השלישי (1 )

תמונות מהיום השלישי (2)

תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)תמונות מהיום השלישי (2)

אשת לוט

אשת לוטאשת לוט

עמי בטוסון מחולץ ע'י החבר'ה בדיונות באיזור ואדי ערבה

עמי בטוסון מחולץ ע'י החבר'ה בדיונות באיזור ואדי ערבהעמי בטוסון מחולץ ע'י החבר'ה בדיונות באיזור ואדי ערבה

זהו אחרון ודי..

זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..זהו אחרון ודי..

מילים אחרונות..

אני אומר לכל מי ששואל אותי אם לא נמאס לי לטייל באותו מקום מספר פעמים, וזו שאלה שנכונה גם לטיולים בארץ. התשובה שלי היא אחת - אין טיול אחד דומה למשנהו וגם אם המסלול הוא אותו המסלול. מה שעושה את הטיול זה בעיקר האנשים שנוטלים בו חלק, ומאחר וכל טיול זה אנשים חדשים/אחרים כך גם הטיול שונה. אני נהנה לטייל כל פעם מחדש עם אנשים חדשים, להכיר חברים חדשים ולחוות איתם את הראשוניות של המסלול/מסע. היה לי העונג להדריך קבוצה נפלאה של אנשים שלקח בדיוק מספר שעות כדי לחבר ביניהם, להבין את הראש שלהם ולהתחבר אליהם. אז תודה רבה גם לכם על 3 ימים של כיף וניפגש בשטח ובעיקר בשמחות. עדי וייזל - אתר השטח הישראלי

מילים אחרונות..

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת

24 בנובמבר 2010 ב 09:18

טיול פצצה

מסקנות מהכתבה והתמונות:
1.כולי קינאה - רוצה גם.
2.אין על דותן.
3.רוב הזמן עמי חולץ - עמי, תקנה גיפ רציני ותעזוב את אולי בשקט.
3.עמי ודותן, אתם במרחק שנות אור מהשמש- ראו תמונה ב"אחרון ודי" :-)

2

זאב וינטר

24 בנובמבר 2010 ב 21:21

אין על עדי!!!!!!!!

עדי ודותן עשו את כל הטיול! אני מציע לשכור את דותן בטור הליצן הקבוע של 4X4. היה מושלם (כמעט - אם לא מתייחסים לכמות הזבובים). קבוצה מדהימה! אנחנו מתגעגעים לכולם ומכווים להפגש שוב.מזל טוב לדותן - שמענו שיש לילד יום הולדת. הבדיחות של עדי עדיין מושמעות אצלינו בכל מקום.בקיצור טיול שעושה חשק לעוד הרבה ובטוח שנמשיך גם לצפון-מזרח ירדן, אבל רק עם עדי (ודותן)!

3

אורח/ת

25 בנובמבר 2010 ב 15:48

שאפו !!!

איזה סרטון ואיזה תמונות... כל הכבוד !!!

4

אורח/ת

25 בנובמבר 2010 ב 16:36

טיול

וואלה אנשים היה מעולה הטיול הזה אני מחכה שנעשה עוד כאלה אם אותם האנשים.. עדי שאפו על הבדיחות זה לא היה אותו טיול בלי... ותודה לכול מי שהסכים להתעופף איתי באוויר :))

5

אורח/ת

25 בנובמבר 2010 ב 20:19

כיף גדול

במילה אחת ... גדול!!! בקצת יותר מילים.... חוויה בילתי נשכחת!!!
הצרוף של הנופים, החברה הנחמדים ,הדיונות שגרמו לילד שבתוכנו לצאת ולשחק
ומעל הכל עדי "התותח " וייזל שבלי שום ספק היה גדול !!! גם הדביק וליכד את כל החבורה,גם שמר על מצב רוחנו מרומם וגם דירבן אותנו לשחק ולהנות במגרש המשחקים הגדול והיפה הזה . גם אנחנו נשמח להפגש שוב.
ופעם נוספת תודה לעדי שבלעדיו זה בטוח היה יפה ונחמד אבל לא כמו שהיה!!!

6

אורח/ת

26 בנובמבר 2010 ב 10:14

זיכרון להרבה שנים

7

דותן לוי

26 בנובמבר 2010 ב 12:19

חוויה לכל החיים

חברים מזמן לא חוויתי חוויה כל כך שונה ומהנה ..הגעתי ללא ציפיות עמי קדח לי בראש ולא היתה לי ברירה .פחות ממלון 10 כוכבים אני לא מתקרב בטח לא במאהל בדווי ..
החלטתי למה לסבול לבד צירפתי את אלפרד וניר .
עדי עשה את הטיול דאג לכל צרכינו (חוץ מסקס כמובן )זרם כמו הנחל מואדי חסן ..
והוביל אותנו עד הקצה ..
לסיכום חוויה מרגשת ואורגזמה מתמשכת ..וברוח ימים אלה אם אין לנו אורגיות באילת (אורי ברלב ..)נהנה על הדיונות בירדן ..

8

עדי וייזל

26 בנובמבר 2010 ב 15:39

תודה רבה רבה

תשמעו חבר'ה - כנראה שבאמת נהניתם ... ואני חייב לומר לכם שגם אני - זה לא היה טיול"רגיל" היה בו משהו מאוד מיוחד מאוד מחבר שקצת קשה לי להסביר איך הוא נוצר - אבל במקום להתעסק באיך נוצר אני נהנה מעצם קיומו. אני אשמח מאוד אם נמשיך לטייל ביחד ולגבי התוכניות של דותן או הפנטזיות שלו או הציפיות שלו, על זה אני אנסה לארגן לך משהו בטיול הבא.
תודה על המילים החמות - לא אשקר זה כיף לקרוא.

9

אורח/ת

26 בנובמבר 2010 ב 15:49

הם משלנו ...

עמי דותן וניר היקרים !
התמונות מדברות בעד עצמן ...
מקווה שאולי לא ראתה את הטוסון שלה צולל, מרחף ועוד ...
בפעם הבאה גם אנחנו נגיע ...
3 המוסקטרים בטיול אחד זו פצצת אנרגיה מתקתקת....

10

אורח/ת

26 בנובמבר 2010 ב 15:50

הם משלנו ...לימור

11

amiv

26 בנובמבר 2010 ב 18:14

טיול מדהים

אני חייבת לציין שבתחילה חששתי מאוד לאוטו שלי.
לאחר שעמי הבטיח (וגם קיים) להחזיר לי אותו נקי ומצוחצח, נתתי לו את ברכתי.
עמי חזר בכזה "היי". לפי התמונות אפשר להבין את הסיבה. נראה שעברתם חוויה חד פעמית של טיול מדהים בשילוב אנשים מדהימים. אין ספק שזה שילוב מנצח.
מקווה שלטיול הבא אקבל אומץ ואצטרף.

שבת שלום,
אולי

12

אורח/ת

27 בנובמבר 2010 ב 21:05

אין מלים

עדי אתה מלך תחליף את הטרנטה ותפסיק לעשות בושות