אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

תערוכת אופניים Bikes 2010

תערוכת האופניים והספורט השנייה נרשמה כהצלחה כבירה.
אם למישהו היה ספק, הישראלים אוהבים אופניים

אלפי ישראלים גדשו בסוף השבוע את גני התערוכה בתל אביב ולכולם מכנה משותף אחד, אהבה לאופניים. לא, אנחנו עדיין לא הולנדים או דנים שעבורם האופניים הם חלק אינטגראלי מהתרבות ואנחנו גם לא סינים או תושבי כל מדינה אחרת במזרח אסיה שעבורם האופניים הם כלי התחבורה והעבודה המרכזי. אנחנו אוהבים אופניים בזכות הדברים שהאופניים נותנים לנו. בעיקר תחושה של חופש.

אחרי ההצלחה של התערוכה הראשונה בחודש מאי 2009, החליטו המארגנים לדחות את התערוכה של 2010 כמה שאפשר לקראת סוף השנה מתוך כוונה להציג את הדגמים של 2011 ואת המגמות האחרונות בתחום הטכנולוגי וכן את החידושים האחרונים גם באופנת הרכיבה ובציוד ההיקפי.
למזלם הרב של באי התערוכה, מזג האוויר היה מושלם וכך אפשר היה לבוא וליהנות מבילוי משפחתי מלא.
התערוכה נחנכה ביום חמישי אחה’‘צ ומרגע ששעריה נפתחו, זרם המבקרים לא פסק עד מוצאי שבת.
המארגנים שינו את הקונספט של התערוכה מ-2009 והמבקרים השתפו באופן פעיל באירועים ובאטרקציות.

בשנים האחרונות ישראל ביצעה קפיצת מדרגה אדירה בתחום האופניים. אנחנו רואים את זה מדי יום בנסיעה בכבישים הפתוחים אבל השינוי הגדול במיוחד מתרחש רחוק מן העין, ברכיבות השטח של אופני ההרים. הישראלים שידועים באהבתם לטיולי השטח זיהו עד מהירה את הפוטנציאל הטמון באופני ההרים ובמקום שבו המכונית נעצרת בגלל תנאי הדרך, מתחילה הרכיבה ומשלימה את החוויה.
החידושים הטכנולוגיים בתחום הזה, אדירים. מקצה הכידון ועד לזנב הקשיח או הרך של השלדה. מהצמיגים ועד לקסדה של הרוכב ואת החידושים האלה זכו המבקרים לפגוש בתערוכה.
בתוך האולם הגדול שבו רוכזו עשרות מציגים שונים אפשר היה למצוא גם חברות של טיולי שטח בארץ ובחו’‘ל לצד יבואני אופניים, ביגוד, ציוד נשיאה על מכוניות ופתרונות יצירתיים רבים. כמו כן אפשר כבר לזהות את הכיוון הכללי של השוק המתגבר הזה ואת שלל הפריטים ההיקפיים לרבות תוכנות ניווט לרכיבה על אופניים ומותגי אופנה.

רכיבה בסגנון אחר -ריאן ליץ'

מבקרי התערוכה זכו לחזות בשתי אטרקציות מרכזיות בדמותם של ריאן ליץ', רוכב הטריאל הקנדי של Norco שהגיע ארצה כאורח של חברת ‘‘מצמן את מרוץ’‘. הקנדי הצעיר שרכש לעצמו שם עולמי גדול בתחום רכיבת הטריאל, הלהיב את הקהל בביצועיו ובניתוריו בין האלמנטים שפוזרו במשטח מיוחד בתערוכה ומעבר לכך, הוא כבש את ליבם של המבקרים בחביבות הנפלאה שלו ובאהבתו לרכיבה.
בתזמון מדויק ובביצוע נהדר תוך שהוא עצמו מסביר את הפעולות שהוא מבצע, סחף ליץ' את הקהל הישראלי והתור של המבקרים שנותר בסופה של כל הופעה להצטלם עם ריאן, אמר את הכול.

רכיבה בסגנון אחר -ריאן ליץ'

כוכבת על - אינס ברון

הביצועים של ליץ' הרשימו ואף הדהימו, אך כוכבת התערוכה הייתה ללא ספק אינס ברון הגרמנייה שנחשבת כפורצת דרך בתחום רכיבה אומנותית על אופניים.
ברון בת ה-34 החלה לרכוב רכיבה אומנותית בגיל 13 ומאז הפכה לכוכבת בקנה מידה עולמי.
ברון משתמשת באופני Fixie (בעלי הילוך אחד המאפשר גם נסיעה לאחור) ולמעשה ההופעה שלה משלבת אלמנטים של ריקוד וספורט גם יחד והכול תוך כדי תנועה על האופניים.
ברון אוהבת להופיע בגובה העיניים של הקהל והישראלים קיבלו אותה בחום רב.

כוכבת על - אינס ברון

תרבות אחרת ובילוי לכולם

במתחם אחר בשטח התערוכה ערכו המבקרים רכיבות חוויה ומבחן על מגוון רב של אופניים. מסתבר שעם ישראל אוהב לדווש ובמהלך סוף השבוע של התערוכה, נרשמו למעלה מאלף מבקרים שקיבלו אופניים לרכיבת מבחן.
מארגני התערוכה היו נחושים להטמיע את תרבות הבילוי והאופנה בתערוכה כהמשך לתערוכה של 2009. הפעם זה קרה על הבמה המרכזית כאשר להקה מקצועית פיזזה על הבמה במספר קטעים תוססים בשילוב קטעי קישור של אמני קרקס.
זאת לא הייתה תערוכה שמיועדת למגזר מקצועי מסוים או לקהל ממוקד. היו שם צעירים ומבוגרים, חילוניים ודתיים, מכל השכבות ומכל המגזרים שבאו מכל הארץ.

תרבות אחרת ובילוי לכולם

צילום: איילת ניר

צילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת נירצילום: איילת ניר

צילום: מרק אוזר

צילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזרצילום: מרק אוזר

תגובות

0 תגובות