שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם ג'נרל מוטורס רוצה רפטור

ג'י.אם תציג בתערוכת דטרויט הקרובה גרסת קונספט ''קרבית'' ומקוצרת של הסיירה (המוכר אצלנו כסילברדו), תחרות ישירה מול הרפטור של פורד

אקסיומה ידועה קובעת, שהאמריקאים אוהבים הכל בגדול: הסטייקים, מרכזי הקניות וגם המכוניות. אבל מה עושים אם בשני העשורים האחרונים מימדי המכוניות שם קטנו, וכך גם נפחי המנוע שלהן, בעיקר בשל תקנות הממשל לצמצום צריכת הדלק? עוברים לטנדרים, שהתקנות עדיין לא ''סירסו'' אותן (בראייה של האמריקאי הממוצע).
ובהתאם לאקסיומת הגודל, מימדי הטנדרים הלכו ותפחו, כמו גם נפח המנועים שלהם וכ''ס המופקים מהם. הסיירה/סילברדו של ג'י. אם/שברולט, הראם של דודג' וסדרת ה-F של פורד צמחו למימדים מפלצתיים, עתירי כוח ומומנט.

מבט מלפנים

מבט מלפניםמבט מלפנים

הנתונים הבסיסיים של הטנדרים האלה קורצים לאוהבי השטח – לכל הטנדרים גרסת 4X4 – אבל המימדים מהווים לעתים תכופות מכשול: זווית הבטן של כלי רכב ארוך גרועה והשלוחה האחורית (החלק מארגז המטען שנמצא מעבר לגלגלים האחוריים) פוגעת בזווית הנטישה. הפתרון – לקצר, בעיקר את המרכב ולעתים גם את השלדה.
זה התחיל בתור יוזמות פרטיות של בעלי טנדרים כאלה, שהחלו לקצר אותם (ובמדינות מסוימות בארה''ב זה הליך חוקי לחלוטין...) לטובת שיפור העבירות. ראתה חברת פורד כי טוב ולפני כשנה הציגה את הרפטור, F-150 מקוצר ומשופר. לקחת מאולם התצוגה ישר לתוך הבוץ...

מבט מאחור

מבט מאחורמבט מאחור

ראתה ג'נרל מוטורס כי לרפטור יש ביקוש ער, ולקראת תערוכת הרכב בדטרויט שתיערך בינואר הקרוב חשפה דגם קונספט של הסיירה, עם מרכיבים דומים מאוד לאלה של הרפטור. החבילה הבסיסית כוללת שלדה מקוצרת ומורחבת של דגם ה-HD, תא נהג כפול, מנוע דיזל בנפח 6.6 ליטר שמספק קרוב ל-400 כ''ס, ותיבת הילוכים אוטומטית עם שש מהירויות.
התופינים האמיתיים הם צמיגי BF בקוטר 35 אינץ', שמביאים את מרווח הגחון ל-30 ס''מ אמיתיים,  נעילות דיפרנציאל אוטומטיות בשני הסרנים, מיגון תחתי מלא, מערכת מתלים משופרת ועוד כהנה וכהנה. ראו בתמונה כיצד קיצור השלדה מקרב את הגלגלים לקצות המרכב, התצורה האידיאלית לרכב שטח.

ומבט מהצד

ומבט מהצדומבט מהצד

בשלב זה עדיין לא נמסר האם דגם הקונספט ייכנס לייצור סדרתי, אבל העובדה שכמעט כל המכללים מתבססים על טנדר שכבר מיוצר מחזקת את ההשערה שבעתיד הקרוב, אפילו הקרוב מאוד, נראה את הדגם הזה גם באולמות המכירה.  

תגובות

0 תגובות