אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

בשורה כתומה בכביש - השקת KTM RC8R

חברת KTM רוצה להעתיק את ההצלחה של אופנועי השטח לאופנועי הכביש. איך עושים זאת? באמצעות דגמי כביש חדשניים ופורצי דרך. דגם RC8R קיבל את התפקיד

רוכבי אופנועי השטח מכירים היטב את המותג KTM שהפך לשם דבר בתחום פיתוח אופנועי שטח קטנים כגדולים ובראשם דגמי הדקאר המפורסמים שגם השנה זכו בניצחון בראלי הקשה בתבל. עם אחוזי הצלחה גבוהים בנתוני המכירות, מבקש היצרן האוסטרי להעתיק זאת גם לאופנועי הכביש ומשפחת הדגמים החדשים שתעשה עלייה גם אלינו, מבשרת את הבשורה הכתומה בכביש.

מי מתאים למי?

עם רשימת קרדיטים מכובדת כגון זכייה באליפות הסופרבייק בגרמניה בשנתיים האחרונות וזאת לאחר שהושק רק ב-2008, נוחתת ספינת הדגל של KTM בישראל. חברת מוטוספורט מבית ד.ל.ב ערכה אירוע השקה במרכז ת’‘א וחשפה רשמית את המפלצת. כרטיס הביקור שלו כולל מנוע בנפח 1,200 סמ’‘ק (1,198 לאלה מבינכם שבאים מבית שמאי) המספק 175 כוחות סוס על משקל יבש של 185 ק’‘ג. מה כל זה אומר? מהירות מרבית מסחררת בת שלוש ספרות ועל מנת שעינו החדה של החוק לא תמצמץ במהירות הסל’‘ד שלו, נאמר שנתון המהירות הנ’‘ל מתחיל בספרה גדולה יותר מ-1 או אפילו מ-2.  

מי מתאים למי?

אבל זה רק חלק מהעניין. ‘‘מדובר במוצר טכנולוגי ממדרגה ראשונה שעבר מקצה שיפורים משמעותי למרות שהוא ‘‘נולד’‘ רק לפני שלוש שנים’‘ אומר תומר ברעם, מנהל מותג KTM בישראל. למעשה, מדובר באופנוע שאפשרויות ההתאמה שלו לתנוחת הרכיבה טרם נראו בגבולות ארצנו הקטנטונת וכאשר כל אלה רתומים לחיית כביש שדם מרוצים זורם בעורקיה, זאת הבטחה נעימה לרוכבים.
‘‘המטרה היא למכור אופנוע כביש אחד על כל אופנוע שטח. אנו מודעים ליומרה הגבוהה אבל לא חוששים ממנה ומאמינים כי הלקוחות בישראל למדו את העולם הדו-גלגלי ורמת הדרישות שלהם הותאמה לכך ואנו נענים לה’‘ הוסיף ברעם. נתוני משרד התחבורה מראים כי היבואן שולט ב-63 אחוזים מנתח השוק המקומי. נתון זה מעלה חיוך גדול אצל מנהלי KTM באוסטריה וזאת מאחר והנתח של היצרן בעולם הוא 45 אחוזים. טוב, לא צריך להיות קטנוניים ולהשוות מיד את אימפריית ישראל למדינות העולם האחרות אבל בכל זאת מחמיאים במוטוספורט ללקוחות בארץ ומציגים נתונים חיוביים בשנתיים האחרונות למרות המשברים הכלכליים שהעולם ספג ואנחנו בתוכו.

‘‘המגמה היא מגמת הוזלה של דגמי משפחת DUKE, דגמי הכביש של KTM’‘ מסיבר קובי כהן, מנכ’‘ל מוטוספורט. רשימת המחירים של דגמי 690, 690R, וגם Super Duke 990 אכן מראה כי ההוזלה נעה בין 10 ל-22 אחוזים.
‘‘אנו מאמינים כי הקהל הישראלי שמאמין במוצרים שלנו, ימשיך לעשות כן גם בדגמי הכביש ועל פי החזון שלנו נראה בכבישי ישראל הרבה אופנועים כתומים’‘ אמר תומר ברעם.

אח גדול כחול

האירוע האינטימי בתל אביב כלל גם את חשיפת דגם הטורינג הגדול ביותר של פולריס, דגם ספורטסמן 850. רשימת השיפורים בטרקטורון הזה ארוכה ודומה כי הוא מציג את המילה האחרונה בטכנולוגיה בתחום איכות הרכיבה והבטיחות. ‘‘זה אולי בלתי נתפס, אבל פולריס מכרה למעלה ממיליון טרקטורונים ברחבי העולם וגם אצלנו נרשם גידול במכירות. הקטגוריה צומחת בחמישה אחוזים מדי שנה אך מוטוספורט הכפילה זאת וצמחה בעשרה אחוזים’‘ הסביר רותם אסא, מנהל מותג פולריס.     במהלך מסיבת העיתונאים דיבר מנכ’‘ל החברה, מר קובי כהן, על האסטרטגיה שבה מתכוון היבואן לפעול בהיבט הגעת אופנועי הכביש לארץ ותהליך מכירתם וזאת תוך כדי מהלך מעבר מטה החברה מבני ברק למרכז עסקים שורק סמוך לראשל’‘צ.

אח גדול כחול

אופנועי KTM ו-HUSABERG זוכים לפופולאריות רבה בין משתתפי אליפות ישראל במרוצי אינדורו וארבעת האליפויות בעונה שעברה מעידים על החיבור המוצלח בין הרוכבים לאופנועים. מוטוספורט ממשיכה לתמוך בקבוצת המרוצים שלה גם בעונה הנוכחית (סיקור מקיף כאן באתר השטח) וכאשר חצי מהעונה מאחורינו, רוכבי הקבוצה הרשמית וגם רוכבים פרטיים הם אלה שמובילים בדירוג במספר קטגוריות. ‘‘חמישים אחוזים מהמשתתפים בליגה בוחרים לרכוב על אופנועים שלנו. אנחנו מרוצים וכך גם הם כי הם מגיעים לתוצאות טובות’‘ התייחס תומר ברעם לפעילות הספורטיבית אך לא שכח לציין גם את הפעילות בקרב הלקוחות שכוללת טיולים והדרכות וגם התחככות עם רוכבים בעלי שם עולמי שבאו לארץ בשנה שעברה ורכבו בצפון, במרכז ובדרום עם רוכבים ישראלים.  

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

27 בינואר 2011 ב 07:58

נראה מדהים האופנוע החדש הזה