אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

האופנוע האהוב שלי שכבר הייתי בטוח שלא יחזור אלי...

סיפור גניבה של האופנוע המיוחד של ערן שפיצר - BNW 1150GS

סיפור מאת הבעלים של האופנוע. סיפור שתחילתו מביש אך סופו - סוף טוב, ויש גם מוסר השכל חשוב לכל בעל אופנוע.

גנבת אופנוע - התחלה מבישה וסוף טוב

גנבת אופנוע - התחלה מבישה וסוף טובגנבת אופנוע - התחלה מבישה וסוף טוב

אזור מועד לגניבות...

ביתי נמצא באזור די נידח, פראי ומיוחד, בפאתי פארק בריטניה שבעמק האלה. ב- 15 השנים שעברו מאז בנינו את ביתנו גנבו לנו שלוש מכוניות וכנראה שאין בית בישוב שלא עבר פריצה או גניבה של רכב. עברות הרכוש בכל האזור המוכה הזה הן עניין שבשגרה וגם גדר ההפרדה וכל המערך שסביבה לא הביאו הקלה, לצער התושבים. ביום חמישי 14.4.2011 הגיע גם תורו של האופנוע האהוב שלי ובארבע לפנות בוקר נגנב הכלי המיוחד מחצר הבית.

את הגניבה הזו ניתן היה למנוע!

כבר יותר משלושים שנים שיש לנו כלבים דלמטיים, שניים או שלושה, והערנות לשמירה הוטלה עליהם. הם לא כלבים מאיימים במיוחד אבל מאוד אנרגטיים וקולניים. לצערי השושלת הגיע לקצה כאשר הזקנה בכלבים נפטרה לפני כחודשיים ואני לא עשיתי את ההערכות המתבקשת למצב החדש. נוהלי האבטחה נשארו בעינם: כלומר, האופנוע חנה בחצר הבית ללא שום הגנות או נעילה, מפתח בסוויץ', שער עץ נעול והמפתח תלוי בצד...   לא היה כאן שום עניין מאתגר או מעניין עבור הגנבים שהוציאו את האופנוע ואיכשהו הובילו אותו במדרון לפאתי היער. לי לא נותר אלא להגיש תלונה במשטרה - שלא ממש חשבתי כי יעשו משהו - ראו בהמשך... לפרסם את דבר הגניבה אצל חברים ולהוסיף ידיעה בפורום אבידות ורכב גנוב באתר השטח - קישור לשרשור שנפתח בפורום.

לא ברור, אבל משהו השתבש להם לגנבים...

הגנבים לא הצליחו להניע את האופנוע והם החביאו אותו בסבך, כנראה מתוך איזו מחשבה או בכוונה לפתור את הבעיה לאחר תום ימי חג הפסח והסגר הנלווה להם. ביום שלישי כאשר הסתיים חג הפסח וגם הסגר שהוטל על שטחי יהודה ושומרון כבר בוטל ניסו הגנבים להוציא את האופנוע ממקום מחבואו ושוב לרוע מזלם משהו השתבש להם... בסופו של דבר השאירו הגנבים את האופנוע מוטל על צידו כ- 70 מטרים מצומת עמק האלה ובסך הכול כ-900 מטרים בקו אווירי מביתי.
למזלי הטוב רוכב אופניים מהישוב שלי עבר באותה דרך חקלאית, זיהה את האופנוע המיוחד שלי והזעיק אותי למקום.  
לשמחתי הרבה הגנבים לא פגעו באופנוע, הארגזים ותכולתם נשמרו, המפתח בסוויץ' ובאירוניה אני יכול לומר כי: כנראה שמי שנחמד לגנבים (ומשאיר להם כלי יקר, לא נעול ועם מפתח בסוויץ') מקבל מהם את אותו יחס... ובכלל נראה לי כי כל הסצנה המוזרה הזו מעידה על התרופפות עצבים מוחלטת אצל הגנבים אשר סבלו מהמפלץ הכבד ומחוסר שיתוף הפעולה שלו...

המשטרה בפעולה

כשהגשתי את התלונה על הגניבה במשטרה הייתי רגוע ואפילו התלוצצתי עם החוקרת שרשמה את פרטי המקרה ומשום מה, לשניה אחת, כהבלחה שבאה ונמוגה - לא עלה על דעתי שאולי הם, כלומר המשטרה, צריכים לעשות משהו, לחקור, לשלוח איזה בלש לבדוק פה או לעשות שם - כל כך עמוק הכניסו בתודעתנו שעברות רכוש לא מעניינות אותם.
אשתי לא השלימה עם רפיון הידיים והשכל הזה וכעבור כמה טלפונים התייצב בביתנו בלש או רכז מודיעין ששאל את כל השאלות הנכונות ונכנס לפעולה.
לא הסתפקנו בזה ומשיכה חזקה של כל מיני קשרים רדומים הביאה אותנו עד מפקד יהודה ושומרון של הצבא, המפקד של אותו אזור מהמשטרה ועיבוי של צוות החקירה וכך במשך כל ימי
החג קיבלנו דיווחים שוטפים בעקבות דיבוב של כל מיני משתפים שמסרו ''מידע מהימן'' על הימצאותו של האופנוע בכפר חרס וציינו גם מיקום מדויק של הבית.

המשטרה במבצע חילוץ לאופנוע...

בלילה של אותו יום שלישי אכן פרצו כוחות של הצבא, המשטרה והשב''כ והוציאו את האופנוע מהכפר הנידח...  רק שזה לא היה האופנוע שלי! ומישהו מרמת השרון או מהסביבה זכה לקבל חזרה את האופנוע הגנוב שלו, שבטח כבר חשב שלא ישוב עוד לעולם.
אני מודע היטב להזדמנות הנוספת שניתנה לי וההתנהלות עכשיו היא הרבה יותר בוגרת ואחראית: 5 מנעולים נוספו מסביב לאופנוע, נבנו שני שערים לחצר ואנחנו אפילו חושבים על הכנסה מחודשת של כלב לחיינו...
תודה רבה למשטרת ישראל, לכוחות הבטחון, לכל האזרחים והחברים והגולשים בפורום שניסו לעזור, עשו מאמצים ולבסוף גם מצאו את האופנוע... שיהיה חג עצמאות שמח!

קישור לפורום ‏אבידות ורכב גנוב‏ באתר השטח. כדאי לעדכן ואולי עם מזל ואזרחות טובה מכאן תבוא הישועה...

תגובות

2 תגובות

1

אבי אוסטפלד

11 במאי 2011 ב 10:40

אכן סיפור יפה וגם:

2

oridoron

11 במאי 2011 ב 22:44

אמן וכל סיפורי הגניבה יסתיימו כך

תודה על השיתוף