אגסי, לפניך

חברת ליברטי הבריטית מציעה מזה חודשים מספר ריינג' רובר כל-חשמלי, עם טווח נסיעה סביר. ואם תרצו, הם יכולים להסב עבורכם כל רכב שטח להנעה חשמלית

 

חברה קטנה באנגליה מבצעת כבר כחצי שנה, בשקט-בשקט, את מה ששי אגסי  (בטר פלייס) עדיין לא הצליח לעשות בישראל: הם מייצרים ומוכרים מכוניות חשמליות. כרגע ההיצע שלהם מצטמצם לריינג' רובר ווג, אבל לטענתם קיט ההסבה שלהם הוא מודולרי וניתן להתאמה לכל רכב שטח או מיניוואן.

 

 

ההבדלים בין מה שמציעה חברת ליברטי לבין מה שיציע אגסי הם די גדולים. הריינג' של ליברטי עבר שינוי רדיקלי: לא מדובר רק בהחלפת מנוע הבנזין או הדיזל במנוע חשמלי, אלא בשינוי קונספט מוחלט. המנוע מפנה את מקומו ליחידת מצברים גדולה וכל מערכת ההנעה (תיבת הילוכים, תיבת העברה, דיפרנציאלים, גלי הינע, ציריות) נעלמת. במקום זאת, כל גלגל מקבל מנוע חשמלי משלו, המניע אותו ישירות. הסבה כזו משאירה את פנים הרכב ללא שינוי, ואין פגיעה במרחב הנוסעים או המטען.

הבדל נוסף, הוא היכולת לטעון את הרכב ישירות מרשת החשמל הביתית, 10-12 שעות לטעינה מלאה. בבתים בהם יש שלוש פאזות, משך הטעינה מתקצר לשש שעות. מדובר במערכת חכמה, היודעת להפסיק את הטעינה ברגע שמצברים מלאים ויכולה גם להיטען ממערכות סולריות או טורבינות רוח. טווח הנסיעה עומד על כ-350 ק''מ בין טעינה לטעינה, אך החברה עובדת על פיתוח הדור הבא של המצברים, שיספקו טווח של 800 ק''מ. על פי הנתונים, אורך החיים של המצברים ושל המנועים החשמליים מחושב כרגע לכ-300 אלף ק''מ, נתון שגם הוא צפוי להשתפר בעתיד.

בין הפיצ'רים שמוצעים בריינג' של ליברטי אפשר למצוא הגה כוח חשמלי שניתן לשלוט בהגברה שלו דרך מחשב הרכב, ואפשרות להתקנת תאים סולריים על גג המכונית, שיכולים להפעיל את המזגן בזמן שהרכב אינו מונע. זה סידור מצוין למי שמשאיר את הכלב במכונית בזמן הקניות בסופר...

תא המנוע - בלי מנוע...

תא המנוע - בלי מנוע...תא המנוע - בלי מנוע...

בחברה טוענים כי התקלות היחידות ברכב שלהם הן בתוכנת המחשב. לכן הוכנס בו מוד מיוחד, המאפשר נסיעה במהירות ''זחילה'' עד לנקודה הקרובה בו אפשר לטפל בו. בנוסף, המחשב מכויל כך שיאפשר נסיעה גם רק על מנוע אחד, במקרה שכל האחרים מתקלקלים.     
על פניו, כל מה שנותר הוא לרוץ לסוכנות הקרובה ולקנות רכב חשמלי של ליברטי. הקאץ' הגדול הוא המחיר: הריינג' המוסב עולה כפול מאחיו מונע הדיזל או הבנזין (משהו כמו שני מיליון שקל וצפונה במונחים ישראליים), מה שהופך אותו לבלתי מושג עבור האדם מן היישוב. אבל בליברטי מכוונים גבוה, בעיקר למנהלים בכירים בחברות גדולות. לטענתם, הטבות המס הניתנות בבריטניה לרוכשי כלי רכב חשמליים והחסכון הגדול בהוצאות הדלק הופכים את הקנייה לכדאית מאוד - למי שיכול להרשות לעצמו להרים את הסכום הראשוני...  

אין כמו טעינה בבית...

אין כמו טעינה בבית... אין כמו טעינה בבית...

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

02 ביוני 2011 ב 07:48

רכב היברידי מול רכב חשמלי

לא אותו דבר ובכל זאת לפעמים יש חפיפה.

2

Ogash Ofer

02 ביוני 2011 ב 07:51

תגיות באתר - היברדי ורכב חשמלי

שימוש בתגיות בכתבות (וגם בגלריות) יכול לחשוף עוד הרבה חומר קריאה מהעבר באותו נושא.
קישורים מתוך עמוד התגיות:
היברידי
רכב חשמלי