שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ניצחון שני לאליזבט ג'קינטו בראלי טוניסיה

כן, יש נשים שמתחרות במירוצים - אמנם הרבה פחות ממה שהיינו רוצים לראות - ויש כאלה שגם מנצחות. שאפו!

נהגת הראלי מפורטוגל, אליזבט ג'קינטו (Elisabete Jacinto), ניצחה זו השנה השנייה ברציפות בקטגוריית המשאיות בראלי טוניסיה. בכך השוותה את הישגיה לאלה של נהגת ראלי אחרת, שגם היא ניצחה בשני מרוצים במסגרת ה- World Cup - יוטה קליינשמידט.
ג'קינטו בת ה-47 החלה את הרומן שלה עם המסלול בשנת 1992, בגיל מאוחר יחסית (היא היתה אז בת 28). לפני כן השלימה לימודי גיאוגרפיה באוניברסיטה, עבדה כמורה וגם כתבה כמה ספרי לימוד בתחום זה. במשך כ-10 שנים השתתפה בתחרויות כשהיא רכובה על אופנוע (כפי שהתחילה גם קליינשמידט), ובתחילת שנות ה-2000 עברה להתחרות במכוניות ואחר כך במשאיות, איתן נשארה עד היום.

לאחר שצברה ניסיון ותארים בתחרויות מקומיות בארץ מולדתה, החלה להשתתף במירוצי ראלי באפריקה, ביניהם כמובן גם הדקאר. בשנת 2000, כשהראלי הסתיים בקהיר, היתה האשה המהירה ביותר על אופנוע.
ב-2003 התחרתה בדקאר כשהיא נוהגת במשאית מרצדס, והמשיכה להתחרות בו, בקטגוריית המשאיות, עד שעבר לדרום אמריקה. היא לקחה חלק בראלי גם בשנתו הראשונה בארגנטינה ואז החליטה שלא להשתתף בו יותר והיום היא מתמקדת רק בתחרויות הנערכות באירופה ובאפריקה.

בראלי טוניסיה האחרון נהגה במשאית מאן, עליה היא נוהגת כבר כמה שנים. מעבר לניצחון בקטגוריית המשאיות, היא הגיעה למקום השמיני הכולל בין המכוניות/משאיות. ג'קינטו היא חובבת אקסטרים מושבעת, בשעות הפנאי של היא צוללת, צונחת ומטפסת על הרים - וגם כותבת ספרי קומיקס...
אגב, המנצח בראלי היה הנהג הרוסי ליאוניד נוביצ'קי, עם ב.מ.וו X3CC, כשאת המקום השני תופס מיודענו ז'אן-לואי שלסר עם הבאגי הנצחית. למקום השלישי הגיע נאני רומה, גם הוא במכונית ב.מ.וו.

מקום שני. הבאגי של שלסר

מקום שני. הבאגי של שלסרמקום שני. הבאגי של שלסר

תגובות

0 תגובות