שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הרנגלר קיבל מנוע מנוע חדש

מנוע ה-3.8 ליטר המיושן, נקודת התורפה העיקרית של רכב השטח הקשוח מתוצרת ג'יפ, הוחלף

אם תשאלו ג'יפאים ותיקים מה הצדדים החזקים של ג'יפ הסופה, המנוע יהיה בוודאי הסעיף הראשון שהם יציינו (וציניקנים יגידו, שזה גם הסעיף היחיד...). מנוע ה-4.0 ליטר, עם שש הבוכנות בטור, זכה למוניטין מוצדק בעולם השטח: אמין בטירוף, חזק (יחסית למנועים אחרים בגילו), שש אלי טורים ועם שוק שיפורים עצום. את המנוע הזה, שיוצר במיליונים, אפשר היה למצוא גם בכלים שהגיעו אלינו מהעבר השני של האוקיינוס האטלנטי: בצ'ירוקי XJ, בחלק מדגמי הגרנד וכמובן גם ברנגלר.
ב-2007, כשהרנגלר מסדרת JK הגיע לשוק והייצור של המנוע הוותיק הופסק, החליטו משום מה בחטיבת ג'יפ לצייד את הדגם החדש במנוע מיושן שהיה להם על המדפים, ששימש עד אז את המיני-וואנים של קרייזלר. המנוע, V-6 בנפח 3.8 ליטר, היה ללא ספק נקודת התורפה העיקרית של ה-JK והיה ברור כמעט מהרגע הראשון שהוא יוחלף בשלב כזה או אחר.

הרנגלר החדש בנתיב הרוביקון

הרנגלר החדש בנתיב הרוביקוןהרנגלר החדש בנתיב הרוביקון

והשלב הזה הגיע כעת, עם הצגתו של הרנגלר 2012: בחרטומו הותקן מנוע פנטהסטאר (Pentastar ), גם הוא בתצורת V-6, בנפח 3.6 ליטר. זהו מנוע מודרני, עם גל זיזים עליון כפול, ארבעה שסתומים לכל צילינדר, המספק 285 כ''ס (לעומת 202 כ''ס במנוע היוצא), עם מומנט של כ-36 קג''מ (כ-33 קג''מ במנוע הישן). עקומת המומנט של המנוע החדש שטוחה הרבה יותר, כלומר השיא מתקבל כבר בסל''ד הרבה יותר נמוך.
בהתאמה, כל הביצועים השתפרו: ההאצה מהיציאה מהמקום מהירה יותר, כך גם האצות הביניים, המהירות המירבית גבוהה יותר – וכל זה עם שיפור לא מבוטל בצריכת הדלק. ממבחני דרך שכבר נערכו בארה''ב, עולה שהתחושה ה''מתה'' שנתן המנוע הישן נעלמה לחלוטין. בנוסף, הרנגלר קיבל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, שנלקחה מהגרנד, שבה חמש מהירויות לעומת הארבעה בתיבה הישנה. האופציה של הגיר הידני עם ששת ההילוכים נשארה ללא שינוי.
הרנגלר עם המנוע החדש צפוי לנחות אצלנו לקראת סוף שנה זו.  

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

26 באוגוסט 2011 ב 11:36

מה זה אומר למי שרוצה לקנות ג'יפ היום?

אם המחיר לא משתנה (לפחות בארה"ב) והמנוע והגיר כל כך הרבה יותר טובים חיסכוניים יותר בצריכת הדלק, למה שמישהוא יוציא כסף על המלאי של ג'יפ ללא הנחה משמעותית.... מאוד!?

נ.ב.
1. זה הזמן לבדוק מחירי יבוא אישי, הרי הג'יפ החדש כבר שוחרר בארה"ב...
2. אולי הגיע הזמן למבחן ג'יפ מול טויוטה FJ - אופציה זולה בהרבה שכבר מצוידת במנוע אלומיניום חזק וגיר חמש מהירויות פלוס כל הגדג'טים לשטח...

2

אורח/ת

29 באוגוסט 2011 ב 15:31

או סוף סוף!

סוף סוף מחליפים את המנוע הנכה הזה. עכשיו המדובר יהיה (בתקווה) גם ברכב שאפשר לנסוע איתו על הכביש בנוחות.

3

digitom

19 בנובמבר 2011 ב 11:29

שיחרור מוט מייצב

האם האופציה של שחרור מוט המייצב(הקדמי לפחות) יהיה קיים בדגם ספורט שמיובא לארץ?

4

digitom

19 בנובמבר 2011 ב 11:29

שיחרור מוט מייצב

האם האופציה של שחרור מוט המייצב(הקדמי לפחות) יהיה קיים בדגם ספורט שמיובא לארץ?