שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד וטויוטה מאחדות כוחות לפיתוח SUV היברידי

מדובר בפיתוח מערכת הנעה בלבד לטנדרים ורכבי שטח גדולים, וכל אחת מהיצרניות תשתול אותה בכלי רכב משלה

הכרזתו של הנשיא אובמה על היעדים החדשים של צריכת הדלק במכוניות (corporate average fuel economy - CAFE), הגיעה לאחר קרב עיקש שניהלו מולו יצרניות הרכב. אלו דרשו שהיעד שייקבע יהיה קטן יותר ממה שתכנן תחילה הנשיא ובסוף גם הצליחו להשיג את דרישתן. מבחינה טכנולוגית, כולם מסכימים שהיעד של אובמה ריאלי, אבל המחיר שיידרשו לשלם הצרכנים יהיה לא קטן.
על פי כמה מחקרים שכבר נערכו, מחירי המכוניות בארה''ב יעלו בממוצע ב-5000 דולר, מחיר הטכנולוגיה החדשה הדרושה להשגת צריכת הדלק שנקבעה (כ-23 ק''מ לליטר עד שנת 2025 לרכבי נוסעים, ושיפור של 20 אחוזים לעומת הצריכה הנוכחית לטנדרים ורכבי שטח, עד 2018). טכנולוגיה זו כוללת מנועים משופרים עם מערכות ניהול מתקדמות, תיבות הילוכים חסכוניות יותר, שימוש בחומרים שיקטינו את משקל כלי הרכב וכמובן מעבר מוגבר לרכבים היברדיים וחשמליים.
כל השיפורים הללו מצריכים השקעות אדירות בפיתוח, ובמצב הנוכחי של חלק מיצרניות הרכב לא ברור אם יוכלו לעמוד בכך. אז מה עושים? מתאחדים. כך התבשרנו השבוע כי שתי חברות הענק, טויוטה ופורד, יעבדו במשותף על פיתוח הנעה היברידית המיועדת לטנדרים ורכבי שטח גדולים.

כרגע שתי היצרניות מציעות רכבי נוסעים היברידיים (טויוטה נחשבת כמובילה בתחום עם הפריוס שלה) וגם קרוס-אוברים עם הנעה משולבת (אסקייפ של פורד והיילנדר של טויוטה). אבל בתחום הכלים הכבדים יותר, עדיין אין להן פתרון. הרעיון הוא לפתח יחדיו רק את מערכת ההנעה, וכל חברה תשלב אותה בכלי הרכב שלה. לא תהיה פלטפורמה משותפת לשתי החברות. המיזם המשותף אמור להפיק את תוצרתו לקראת סוף העשור.
פורד עורכת מזה זמן ניסיונות להנעה היברידית לטנדר הפופולארי ביותר שלה, ה-F-150. מדובר בטנדר שהושתל בו מנוע של פורד פוקוס בנפח 2.0 ליטר, המשמש להפעלת גנרטור הטוען את המצברים. בתצורה זו הטנדר נוסע בממוצע כ-450 ק''מ על מיכל דלק אחד של 30 ליטר, כלומר צריכה של כ-15 ק''מ/ליטר. לא פורסמו נתונים לגבי המנוע החשמלי המניע את הטנדר, כך שלא ברור אם עוצמתו משתווה לכוח של מנועים הרגילים המותקנים כרגע בטנדרים האלה. במקביל, עובדים בפורד גם על גרסאות היברידיות של הטנדרים הגדולים יותר, ה-F-350  וה-F-450.
בארה''ב נשמעים קולות רמים מאוד נגד תקנות צריכת הדלק, ולא רק מצד היצרניות. גם גופים החרדים לזכויות האזרח טוענים שאי אפשר שהממשל יכתיב לציבור באיזה מכוניות לנסוע וכמה לשלם עליהן, כי זה נוגד את החוקה האמריקאית. אגב, אובמה נוסע – יותר נכון מוסע – בלימוזינה משוריינת מתוצרת קדילאק הידועה בשם ''המפלצת'', שצריכת הדלק שלה היא כ-3.5 ק''מ לליטר (בירידות עם רוח גבית). האם אתם חושבים שהתקנות החדשות שקבע יחולו גם עליו?
לסדרת כתבות על הנעה היברדית וחשמלית                                

המפלצת של אובמה. צרכי הבטחון מבטלים את הצורך בחסכון

המפלצת של אובמה. צרכי הבטחון מבטלים את הצורך בחסכוןהמפלצת של אובמה. צרכי הבטחון מבטלים את הצורך בחסכון

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

30 באוגוסט 2011 ב 08:06

זה יוצא 100 ק''מ לגלון דלק

היעד הוא פשוט ומאוד הגיוני שרכב ייסע 100 ק''מ על 4 ליטר דלק שזה 1 גלון דלק.