שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #3

דגם קונספט של קרוס-אובר חדש לסאנגיונג, בלון ניסוי של לנד רובר, קרוס-אוברים חדשים של פיג'ו וגם אחד של מאזדה – כולם יוצגו בתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט

תחת הכנפיים של מהינדרה, הולכת סאנגיונג ומתרחקת מכלי הרכב הקשוחים יחסית שאפיינו אותה במשך שנים. תחילה היה זה הקורנדו המחודש ועתה היא מציגה דגם קונספט של קרוס-אובר עם השם האטרקטיבי XIV-1. מדובר ברכב בסדר גודל של הניסאן ג'וק, שמיועד לשיווק כל-עולמי (בתעשיית הרכב בהודו ובקוריאה מיוצרים דגמים רבים שמיועדים לשוק המקומי בלבד).
כרגע פורסמו רק שרטוטים עמומים משהו, שעל המסך מציגים קווים מודרניים מאוד, שמזכירים קצת את העיצובים האחרונים של לנד רובר. ההצגה האמיתית תהיה בפרנקפורט. וכרגיל במקרים כאלה, אף מלה על הנתונים הטכניים.

סאנגיונג XIV-1

סאנגיונג XIV-1סאנגיונג XIV-1

חברה נוספת שתגיע לפרנקפורט עם דגם קונספט היא לנד רובר, שתציג את ה-DC100, שעל פי הפרסומים עשוי להיות מחליפו של הדיפנדר. הקונספט נבנה על בסיס הדיסקו 4, והוא רחוק מאוד במראהו מהדיפנדר המסוקס המוכר לנו. כפי שכבר כתבנו, מדובר בעצם ב''בלון ניסוי'' של החברה, שמחכה לראות את תגובת הקהל והעיתונות המקצועית כדי להחליט על גורלו של איקון השטח שלהם.

לנד רובר DC100

לנד רובר DC100לנד רובר DC100

ובצרפת, פיג'ו מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים שלה. לאחר ה-3008 וה-4007, היא תציג בפרנקפורט את ה-508 RXH, קרוס-אובר היברדי המבוסס על דגם הסטיישן של ה-508. הדגם החדש יצויד במערכת ההנעה Hybrid4 המוכרת מה-3008, שבה מנוע חשמלי יושב על הסרן האחורי ומניע את צמד הגלגלים שמאחור. מלפנים, מותקן מנוע דיזל שמניע את הגלגלים הקדמיים. יש כמובן אפשרות לתנועה בכל שילוב: עם המנוע החשמלי בלבד, עם מנוע הדיזל בלבד, או עם שניהם יחדיו, מצב המקנה לרכב הנעה 4x4. מדובר כבר בדגם ייצור, שיגיע לשווקים ברבע הראשון של 2012.
דגם נוסף של קרוס-אובר מבית סיטרואן הוא ה-2008, שככל הנראה יוצג גם הוא בתערוכה. זה יהיה רכב קטן יחסית, בסדר גודל של הגו'ק (שההצלחה שלו הפכה אותו ליעד תחרותי למרבית היצרנים). עדיין לא ברור איזו מערכת הנעה תותקן בו, והוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה באמצע 2012.

פיג'ו 508

פיג'ו 508פיג'ו 508

ואחרון חביב, קרוס-אובר חדש של מאזדה, CX-5. רכב בסדר גודל של הראב-4 ושל הטיגואן, שנגדם הוא אמור להתחרות, בין היתר. קווי העיצוב, בעיקר בחרטום, דומים למאזדה 2, והיצע המנועים יכלול בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 165 כ''ס וטורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר עם כ-170 כ''ס. השיווק יחל לקראת סוף שנה זו או תחילת השנה הבאה.

מאזדה CX-5

מאזדה CX-5מאזדה CX-5

תגובות

0 תגובות