שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'וק על סטרואידים

מה גרם לחברת ניסאן להכריז על כוונתה לייצר גרסת-על לג'וק הפופולרי שלה?

קחו מכונית קטנה יחסית כמו הניסאן ג'וק, דיחפו לתוכה מנוע V-6 בנפח 3.8 ליטר המספק 480 כ''ס (שנלקח מדגם הספורט של ניסאן ה-GT-R) חברו אותו לתיבת הילוכים עם שש מהירויות המחלקת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, נפחו מעט את הכנפיים, הוסיפו ספוילר ראוותני - ומה תקבלו? מכונית שרירים ספורטיבית, דמויית מכונית ראלי.
ואכן, לוח השעונים יישאר אמנם ללא שינוי, למעט תוספת של מסך מגע בגודל 7 אינץ', אבל תא הנוסעים ינוקה לחלוטין לטובת כלוב התהפכות מלא שיעמוד בתקנות FIA, בתוספת שני כסאות מירוץ עם ריתום חמש נקודות. הכלי החדש כבר זכה לשם לא רישמי – Juke-R.

אמאל'ה, ג'וק

אמאל'ה, ג'וקאמאל'ה, ג'וק

וכל זה למה? על פי ניסאן, מדובר בדגם קונספט מורשה לנסיעה בכבישים, שייקח חלק בתחרויות ראלי לא מחייבות. הסיבה שלא יכניסו אותו למירוצים רישמיים – כרגע מתכננים לבנות רק שני כלים מהדגם הזה, אחד עם הגה ימני ואחד עם הגה שמאלי.
וכשנשאל נציג ניסאן מדוע להשקיע כל כך הרבה בכלי רכב שהוא בעצם חד-פעמי, ניתנה תשובה מפתיעה: ''אנחנו בונים אותם כי אנחנו יכולים. ועכשיו נסו להתווכח עם טענה כזו.
לקריאה נוספת:  השקת הג'וק

תגובות

0 תגובות