שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: סיכום השבוע הראשון

בסיומו של השבוע הראשון, המובילים בדרוג הכללי די צפויים: דפרה באופנועים, אלסנדרו פטרונלי בטרקטורונים, פטרהנסל במכוניות, דה-רוי במשאיות

תנאי מזג אוויר קשים הובילו את שלטונות צ'ילה להחלטה לסגור את מעברי הגבול בהרי האנדים, בדיוק ביום שבו היה אמור הראלי לעבור למדינה זו מארגנטינה. עובדה זו, יחד עם מצב הדרכים שהורע בעקבות הגשם והשלג עד כדי סכנה בטיחותית, אילץ את המארגנים להכריז על ביטולו של הסטייג' השישי והמעבר לצ'ילה התבצע בנסיעה מנהלתית.
הסטייג' השביעי, המעגלי, היה הסטייג' הקשה ביותר עד כה בראלי. המסלול התובעני, שהתנהל ברובו בדיונות, היה בעייתי לא רק לחובבים, גם כמה מהמתחרים הבולטים התקשו ואיבדו זמן ומיקום.

מרקוס פטרונלי מחפש את דרכו

מרקוס פטרונלי מחפש את דרכומרקוס פטרונלי מחפש את דרכו

אופנועים

דפרה ממשיך להוביל, אך הפער בינו לבין קומה שנמצא בעקבותיו הצטמצם לכדי פחות משמונה דקות. אלמלא טעות הניווט של קומה ביום השלישי, הוא היה זה שמוביל את הראלי. במקום השלישי והרביעי נמצאים שני רוכבים מפורטוגל, הלדר רודריגז על ימאהה ופאולו גונקלבס על הסקוורנה, אבל הפער בינם לבין שני המובילים גדול, 50 ו-55 דקות, בהתאמה. מי שאיבד הרבה גובה הוא הרוכב הצ'ילנאי, צ'לקו לופז על האפריליה, שסיים רק במקום ה-22 בסטייג' השביעי לאחר שנפל, והוא מדורג כעת תשיעי בדרוג הכללי.
האם נראה בהמשך את סיפור ראלי 2011, רק בהיפוך תפקידים? בשנה שעברה היה זה קומה שהוביל במחצית הדרך ועד לסיום שיחק אותה בטוח, שהוא שומר כל הזמן את דפרה בטווח ראייה ולא נותן לו לברוח. זה אמנם הקנה לו את הנצחון, אבל הקהה לחלוטין את עוקץ התחרות.

טרקטורונים

טעות ניווט קשה בסטייג' השביעי הרחיקה את מרקוס פטרונלי, הנמצא במקום השלישי, מאחיו אלסנדרו, שעלה לראש הדרוג. הפער ביניהם עומד על כשעה ועשרים דקות. תומאס מאפיי, שאיבד גם הוא זמן בסטייג' השביעי, ירד למקום השני, לאחר שהוביל בסיום הסטייג'ים הרביעי והחמישי. הוא מפגר בכמעט שעה אחרי המוביל.

דפרה שומר על המקום הראשון

דפרה שומר על המקום הראשוןדפרה שומר על המקום הראשון

מכוניות

קרב ענק מתפתח בין נהגי המיני לבין נהגי ההאמר. פטרהנסל מוביל בראש לאחר שניצח בסטייג'ים הרביעי והחמישי, כשאחריו הולוצ'יק במיני נוספת בפער של כ-11 דקות. את המקום השלישי תופס גורדון עם ההאמר, שסיים שני בסטייג' השביעי, שמשפר זמנים לאחר יום גרוע בסטייג' הרביעי, אותו סיים רק במקום ה-14.
נהג ההאמר הנוסף, אל-עטייה, נתן גם הוא בגז בסטייג' השביעי, אותו סיים ראשון, והוא מדורג כעת שישי בדרוג הכללי, לאחר מיקומים גרועים בסטייג'ים הרביעי והחמישי. אל-עטייה, שמפגר כעת בכ-43 דקות אחרי פטרהנסל, הצהיר שבשבעת הימים הנותרים מטרתו היא ל''גלח'' כל יום שמונה דקות מהיתרון של המוביל, כך שבסיום הראלי יעמוד על דוכן המנצחים. רשמנו לפנינו.
פטרהנסל אמר בסיום הסטייג' השביעי, כי המיני שלו לא היתה שורדת בקצב שהכתיבו ההאמרים, והוא העדיף ללכת על בטוח. גם מקום שלישי ביום כזה הוא בסדר מבחינתו...
שאר המיקומים: רומה רביעי (מיני), דה-ויליה חמישי (טויוטה), נוביצקי שביעי (מיני), סוזה שמיני (גרייט וול), אלווארז תשיעי (טויוטה), אריק ואן-לון עשירי (מיצובישי לנסר, מקום 11 בדקאר הקודם).

גורדון משפר מיקומים

גורדון משפר מיקומיםגורדון משפר מיקומים

משאיות

דה-רוי עם משאית האיווקו ממשיך להוביל, עם יתרון של כ-17 דקות על לופריאז שנוהג בטטרה. סטייסי במקום השלישי עם איווקו נוספת מקבוצת דה-רוי ובמקום הרביעי ארדביצ'וס עם קאמאז פרטית. הקבוצה הרישמית של קאמאז סבלה מהדחתו של נהגה הבכיר, ניקולייב, בשל מה שהוגדר ''התנהגות לא ספורטיבית'' בסטייג' החמישי. כך שאנדריי קרגינוב, בקאמאז שמספרה 509, נמצא במקום החמישי בלבד, בפיגור של יותר משעה אחרי המוביל.
מיקי ביאסון, הנהג השלישי בקבוצת דה-רוי, שתפס את המקום השלישי החל מהסטייג' השלישי, לא השכיל להתמודד עם הדיונות של הסטייג' השביעי וכרגע הוא לא מופיע כלל ברשימות הדרוג.  

ניקולייב הצליח לרחף אל מחוץ לראלי

ניקולייב הצליח לרחף אל מחוץ לראליניקולייב הצליח לרחף אל מחוץ לראלי

הצוות הישראלי

רז והלל עושים חיל, כפי שתוכלו לקרוא בקישור הזה. כרגע הם במקום ה-36, תשע שעות בערך אחרי המוביל. כדי להתקדם הלאה בדרוג, הם יצטרכו לעשות מאמצים גדולים מאוד. זוהו הסיני, הממוקם 30, מפגר בשבע שעות אחרי המוביל. קורבט, במקום ה-20, מפגר בחמש שעות וקצת. כדי לסגור פערים כאלה צריך להיות מהיר מאוד או להתפלל לתקלות אצל המתחרים שמקדימים אותך...

סיכום הסטייג' השביעי מהיורוספורט - חלק 1

סיכום הסטייג' השביעי מהיורוספורט - חלק 2

תגובות

0 תגובות