שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: צוות פוינטר-נגב מסיים את דקאר 2012 במקום הראשון מבין המתחרים בדקאר לראשונה

רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר-נגב, סיימו את המרוץ הארוך והמפרך במקום ה-26 בדרוג הכללי.

יום ראשון, 15.1.2012

היום הכי קשה שלנו במירוץ עד עכשיו, ללא ספק - בבוקר עוד התיימרנו, טל ואני, לתפוס את ראשוני הרוכבים בסיום הסטייג' הקצר אבל אור עלוב והתגודדות צופים וצלמים על קו הסיום שלחו אותנו ישירות ללימה. נכנסים לפארק אסיסטנט, מקום חנייתם האחרון של רכבי הסיוע לפני העלאתם למעבורות בדרך חזרה לצרפת ואז בשאטל לפודיום הסיום, לצפות בצוות פוינטר-נגב ברגעי תהילתו, אלה שכל כך הרבה גריז, יזע ודמעות (דם לא, תודה לאל) הושקעו בהשגתם.

המסע אל הפודיום הנכסף התחיל בשורה של באונסרים קשוחי מבט האחראים על הכניסות לאיזור שהתגים שלנו לא עושים עליהם שום רושם וששולחים אותנו מאחד לשני עד שבסופו של דבר אנו מצליחים להשתחל פנימה לבימת הצלמים המוגבהת, המשיך בשורה ארוכה-ארוכה של רוכבים, גיבורים אחד-אחד, אין ספק, העולים ויורדים בפודיום, הם וצוותי הסיוע שלהם, מערכת רמקולים ענקית בדיוק מאחורינו משדרת את הבאסים ישירות לעמוד השדרה, השמש קופחת ואנחנו לא אכלנו כלום מאתמול בערב. באנחת רווחה אנחנו משחררים את שלושת הרוכבים הראשונים - דספרה, קומה ו-רודריגז לדרכם והמכוניות מתחילות לעבור אבל לאחר עשר הראשונות החליט מי שהחליט שהגיע הזמן לקצת משקל כבד וחמש המשאיות הראשונות עוברות גם הן - רק בשעת אחר הצהריים מאוחרת מואילים בטובם רז והלל לגאול אותנו מיסורינו - מעמד הפודיום מרגש, דגל כחול לבן נפרש על הרכב, על מגן הפרספקס השקוף הנושא את לוגו הדקאר המוזהב נכתב בצרפתית - מקום ראשון מבין המתחרים בדקאר לראשונה - כל הכבוד.

טל ואני מתכבדים בארוחת צהריים אצל מזללה מקומית, אני תופס תנומה קלה על ספסל בזמן שפיטר מחכה למשאית הצ'כית ואחר כך לטטרה השחורה ואז אנחנו חוזרים לפארק אסיסטנט, מתארגנים על הציוד, נפרדים בחיבוקים מפיטר והקבוצה הצ'כית שטיפלה בנו כל כך יפה בשבועיים האחרונים ונוסעים למלון - רז חוגג במקלחת ראשונה מאז יום המנוחה (עניין של מסורת), ארוחת ערב במסעדה מקומית, עבדכם הנאמן כותב שורות אלה דרך עפעפיים סגורים למחצה ולמיטות - שימו לב - מיטות ממש! ולא איזה שק''ש שנפרש בחופזה באוהל בתוך רעמי הגנרטורים שמסביב - שהחיינו והגיענו.

זהו - דקאר ארגנטינה-צ'ילה-פרו 2012 הסתיים בהישג נאה לצוות הישראלי בכל קנה מידה ומזהיר לאור נסיבות היציאה למירוץ של הצוות הספציפי הזה. אשה חכמה אחת אמרה לי פעם - בחיים יש לך אחד משניים - הצלחה או תירוצים. כאן הצלחנו וממילא הסיכום יכול להצטמצם למשפט אחד - מה שתיכננו עבד. ובכל זאת, בימים הקרובים אנסה להיות טיפה יותר ספציפי ומפורט בשאלה איך קרה מה שקרה אבל לא הלילה - הלילה זמן למקלחת אחת במים חמים ממש ולשנת לילה ארוכה ונינוחה במיטה אמיתית ומחר, כשהאדרנלין ישקע סופית נתחיל לברר מה הלאה. מצידו השני של הגלובוס, גאה, נרגש, מאושר ובעיקר עייף מאוד מאוד מברך אתכם צוות פוינטר-נגב, הנציג הישראלי בראלי דקאר 2012 ונספחיו בלילה טוב.

תודות

רז והלל, צוות פוינטר-נגב, מודים לנותני החסות שבזכותם התממשה היציאה לדקאר 2012: מדינת ישראל, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית, פויינטר, נגב, לפארמה,GilatSatcom, קבוצת אורתם מליבו, למטייל, Outdoor, מ.מ.ס.י, ליוגב, תנועה מערכות מחשוב וניווט

תגובות

4 תגובות

1

כמתי

16 בינואר 2012 ב 11:16

כבוד....

כל הכבוד...אכן הישג ראוי...
יישר כח

2

nir1957

16 בינואר 2012 ב 18:09

ברכות לזוכים

כל הכבוד אתם השגרירים של ישראל

3

כפרה

16 בינואר 2012 ב 18:22

עדכון על ההישגים של צוות פוינטר נגב

להלן פירוט ההישגים:
מקום ראשון בקטגוריית מתחרי רכב בדקאר ראשון.
מתוך למעלה מ-30 רכבים - מקום עשירי בקטגוריית T1.2 - רכב מבניה עצמית, דיזל. כדי לקבל קנה מידה - גם חב' BMW והרכב ששלחה לראלי חברה בקטגוריה הזו...
מקום חמישי מבין אלה שאינם רכבי מפעל

אלופים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ותודה לאיריס שמעדכנת כל הזמן.....

4

מאיר ברק

18 בינואר 2012 ב 22:50

לא רק הרכב

ברכות מכל הלב !
שוב הוכח שלא רק הרכב קובע -אלא מי שנוהגים בו !
ואם ישראלים -ממש מחמם את הלב .