שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ליגת אופנועי האנדורו סבב מס' 6 תרקומיא – מחממים את הגזרה

מי שרצה אירופה, קיבל סופר-אירופה בשבת האחרונה.
קור עז וגשם בתוספת גראדים ופצמ'רים לא הרתיעו את רוכבי האופנועים של ליגת האנדורו אשר באו לחמם את גזרת תרקומיא בצורה חיובית.

שיעור באהדה וקנאות לספורט מוטורי:

החדשות שהגיעו מגזרת הדרום ובישרו בכל פעם מחדש על נפילות של רקטות וטילים על יישובי הדרום, הגיעו גם לאוזני מארגני ליגת האנדורו הישראלית שתכננו לרדת ולקיים בדרום את מרוץ מספר 6 של העונה. איש לא חשב לדחות או לבטל את המרוץ הזה וטוב שכך.
בחלוף שבוע מהמרוץ הקודם שהתקיים בקצה השני של הארץ, אספו את עצמם הרוכבים ונדדו דרומה. שיטת המרוץ הייתה זהה לזאת של מרוץ ''ההשלמה'' מס' 4, כלומר הייר סקראמבל.
פרט להאזנה המודאגת לחדשות בהיבט הביטחוני, האזינו המשתתפים גם לתחזיות מזג האוויר. אמנם, בשבוע שעבר, תנאי מזג האוויר היו מושלמים לקיום המרוץ, אך הפעם הבטיחו החזאים גל קור, או ליתר דיוק, מכת כפור עז כמו שלא היה כאן זמן רב.
למנועים של האופנועים זה ממש לא הזיז ועבורם זה היה מושלם. אבל לרוכבים עצמם ולקהל שבא לחזות בהם, זה היה שיעור באהדה וקנאות לספורט מוטורי והוכחה שגם התנאים הללו לא יישברו אותם. בקיצור, זה לא ספורט למפונקים.
כאילו על מנת לפצות על המאמץ של הקהל והצוותים התומכים בהם, סיפקו הרוכבים בכל הקטגוריות ללא יוצא מן הכלל, הצגה יוצאת דופן ומאבקים שבהם התחלפו הרוכבים במיקום כמעט בכל הקפה והפכו זאת למרוץ המלהיב ביותר שנראה עונה.

סרט ההזנקה בקטגורייה המקצועית

מקצועית E1:

אחרי תצוגת התכלית המרשימה של דן מיה, רוכב GAS GAS, במקצועית E1 בכפר קיש, השתעשעתי במחשבה שאולי הגיע הזמן לשנות לו את הקטגוריה ולנסות לכבוש תואר גם ב-E2 ולקרא תיגר על יונתן לוי האלוף הבלתי מעורער שלה. בחלוף עשר דקות מהזינוק, הייתי בטוח שעדיין לא הגיעה העת. מיה לא זינק טוב ונדחק לאחור בשער הזינוק הצפוף שאליו התכנסו כל הרוכבים כדבוקה אבל יצאו ממנו בטור ארוך אל תוך היער שמסביב למאהל הקבוצות והקהל.
אוריה כרמלי, רוכב ימאהה, זינק כמו בימים הטובים, מהיר, מדויק ונחוש היישר אל לב השער וממנו בזריזות החוצה כמוביל במרוץ. אחריו מיהרו בר נוב רוכב GAS GAS ואורן חסון רוכב KTM.
מיה נדחק לאחור, עכשיו זה המבחן שלו לחזור אל מקומו הטבעי במאבק על ניצחון במסלול סופר-טכני בחלקים מסוימים ומהיר במיוחד בחלקיו האחרים.
קצב התחלפות המובילים היה מטורף. כרמלי, נוב ומיה השתגעו לגמרי ובכל הקפה הקהל קיבל אותם בקריאות עידוד ובתשואות ושריקות.

בסופו של יום, כרמלי הותש ונסוג לאחור. מיה השתלט על העניינים וניצח כאשר הוא משאיר את המאבק על המקום השני לתובל דובדבני רוכב הוסקווארנה שפתח חלש אך הגביר את הקצב משמעותית ולבר נוב, שהתחבר לשטח במהירות וקבע הקפות נהדרות בסגנון רכיבה משובח.
נוב שילם את המחיר על המאבק עם כרמלי בשלב הראשון ואילו דובדבני כאמור, רק הגביר את הקצב ונחת נחיתה רכה למדרגה השנייה בפודיום. נוב השלים את השלישייה המנצחת.
אורן חסון נפצע במהלך המרוץ ולא יכול היה להציג את היכולת הרגילה שלו. גם תומר מזור ועופר קלגרד לא סיפקו הקפות מסחררות וסיימו הרחק מאחורי המובילים.
הדילמה שלי באשר להמשך דרכו של מיה נפתרה. עדיף לו להישאר בתחומי הממלכה שלו שבה הוא התבסס וקבע את ההישגים השנה. אחרי הכול, אליפות היא אליפות, גם אם מדובר בקטגוריה E1.

מקצועית E2:

72 שעות לפני שיונתן לוי התייצב על קו הזינוק למרוץ השישי של העונה, הוא עוד התארח בקבוצת המרוצים הרשמית של הוסקווארנה באיטליה. הראש היה עסוק באפשרויות שונות של תחרויות בחו''ל במסגרת היותו רוכב בינלאומי של הקבוצה. והנה, בחלוף אותן 72 שעות הופיעה הישראליות היפה בשיא התגלמותה כאשר לוי הגיע, זינק וגם ניצח. במקום שבו הוא היה באיטליה, קוראים לה: ויני, וידי, ויצ'י'' כלומר, ''כה אמר הקיסר: באתי, ראיתי וניצחתי''.
זה היה אחד המרוצים הקלים עבור לוי. מיד בפתיחה הוא השתלט על ההובלה וסגר סיפור עם שלוש הקפות במהירות רצחנית שאיש לא האמין שניתן לבצע בתנאי שטח חלקלקים שכאלה ובמהירות בין העצים הלא סלחניים של יער המלאכים.
יונתן קרוב מתמיד לתואר אליפות נוסף. הוא לא יחמיץ את המרוצים הבאים ולאחר שיזכה רשמית באליפות, הוא יתפנה לגמרי לעיסוק החשוב הבא שלו, קידום הקריירה המקצועית בחו''ל.

הפתעות בקטגוריה E2:

ההפתעה הנעימה בקטגוריה הפעם הייתה בדמותו של אריאל שלי, רוכב GAS GAS. שלי פתח מצוין ודורג במקום השני אחרי לוי שנעלם באופק. שני הרוכבים הכוכבים האחרים של הקטגוריה, זיו כרמי ונתנאל זיו, הבינו במהירות שסיפור כפר קיש לא יחזור ושעדיף להתרכז בהגנה על המקום מאשר בחלומות להשיג את יונתן לוי.
עניין הריכוז של כרמי עבד טוב יותר. לראייה, זמני ההקפה שלו החלו לתת את אותותיהם ואריאל שלי החל לאבד גובה. כרמי נטל מנו את המקום השני ובהמשך בא גם נתנאל זיו ועבר את אריאל וטיפס למקום שלישי. הסדר נשמר על כנו עד לסיום ויונתן רשם ניצחון נוסף כאשר כרמי וזיו צריכים לגבש תפרונות יצירתיים לעונה הבאה אם ברצונם לאתגר את יונתן בצורה רצינית.

מקצועית E3:

כל מה שנכתב על שתי הקטגוריות הנ''ל, מתגמד לעומת התחרותיות האדירה ב-E3. הפוטנציאל האדיר שטמון בהדר עציוני, גיל קינן, תומר שמש ושחר סולימני, כאשר כל אחד מהם רוכב על אופנוע אחר לגמרי, מצביע על כך שכל אחד מהם רואה את עצמו כמועמד לניצחון בכל מרוץ. מכאן ועד לתוצאות הסופיות יש עוד כמה פרמטרים חשובים וגם עניין של מזל אבל הכול נוגע בכל אחד מארבעת הרוכבים הללו והשאלה הנשאלת בכל מרוץ מחדש, היא: אז מי יעשה זאת הפעם מבין ארבעתם?
אחרי הדו-קרב איתנים בין גיל קינן לתומר שמש במרוץ הקודם, שב הדר עציוני לראש הפודיום.
שתי ההקפות הראשונות סיפקו לו מרווח מחייה נוח והיתרון שלו עמד על קרוב לחצי דקה. את השלושה האחרים זה לא ריגש במיוחד כי הם שקעו במרדפים שלהם זה אחרי זה והמחישו בגדול את המושג ''הייר סקראמבל'' (מרוץ ארנבות).

מזג האוויר הסגרירי השפיע על תומר שמש שנראה רדום משהו בהתחלה. אמנם, הוא שמר על קינן וסולימני שמא יתרחקו ממנו והוא לא יוכל להגיב אבל הוא נראה תקוע במקום רביעי הקפה אחרי הקפה.
המאבק של קינן רוכב הוסאברג וסולימני רוכב ימאהה הסתיים כאשר האחרון התרסק והתאושש במהירות אבל תומר שמש ניצל את העניין ועקף את שניהם ועלה למקום שני במהלך אחד.
''לקח לי זמן עד שהשרירים שלי התחילו להגיב כמו שרציתי ויכולתי לחוש היטב את האופנוע ולהוציא ממנו את המהירות הרצויה'' אמר לי שמש בסיום בחצי חיוך.
גיל קינן הסתפק במקום השלישי והשלים פודיום שכולו רוכבי קבוצת מוטוספורט של ד.ל.ב

ספורט לא רק לגברים קשוחים

השנה הונהגה שיטה מעט שונה במרוצי הייר סקראמבל ובה רוכבי קטגוריות עממיות, סניורים ומתחילים, יוצאים למרוץ שלהם לפני המקצועיות על מנת שלא להאט את קצב רוכבי המקצועיות ולהשפיע על תוצאות המרוצים שלהם. המשמעות היא שהקהל מקבל הצגה כפולה במחיר כרטיס אחד.
הסניורים, המתחילים (15 במספר הפעם) והעממיות הוזנקו יחדיו למקצה של הבוקר.
כמו בכפר קיש, גם הפעם היה עליהם להתמודד עם הסלעים החלקלקים והבוץ הבוגדני. הם אלה שנאבקו בתנאים וגם זה בזה בגבורה רבה מבלי להישבר. ספורט של גברים קשוחים, כבר אמרנו? אז לא רק גברים. הרוכבת היחידה במרוץ, תמר בזק, הגיעה ונטלה בו חלק ושמרה על הגחלת הנשית של הספורט שמסרבת לדעוך, אך מצד שני לא מצליחה להפוך לשלהבת גדולה יותר.

סרט ההזנקה בקטגוריות עממית, מתחילים וסניורים

קטגוריית סניורים:

נדב לוגסי המנוסה ניסה להתעלם מהכאבים בידו, עדות לפציעה מהמרוץ הקודם. הוא זינק מצוין ומשך אחריו את רמי צמח ואת זוהר גלילי. ברק דודאי היה זה ששילם את מחיר הזינוק אל השער הצר ומצא את עצמו במקום האחרון. אבל דודאי הוא מהקשוחים והמנוסים שברוכבים. הוא מצא את הקצב שלו והחל לטפס מעלה בדרוג בעקשנות ובהתמדה כשהוא מפלס מקום דרך רוכבים כמו ירון גולדשטיין, ירון יוליוסבורגר, רמי צמח, עמית גול, בועז פלדי ואיציק קלנר.
נדב לוגסי טס קדימה לעבר ניצחון נוסף והמדבקה שלו תתחלף בעוד שני מרוצים ממספר 702 ל-701.
גלילי שחש אכזבה במרוץ הקודם, ניסה לתקן זאת הפעם ולמרות שסיים על הפודיום, הוא לא בא על סיפוקט כי לוגסי הצליח לדחוק הקפה תשיעית בעוד שגלילי נעצר על שמונה בלבד.
דודאי המאסטר נעצר במקום השלישי והתוצאות מראות כי בשתי ההקפות האחרונות הוא היה מהיר מגלילי. אם המרוץ היה נמשך עוד חצי שעה, ייתכן והיינו רואים מאבק איתנים בין השניים.

קטגוריות עממית E1, E2, E3:

בעממית E1 ניצח תומר שפירא הצעיר רוכב GAS GAS שלמעשה הבטיח לעצמו את התואר לעונת 2011/12. רונן מדיאל שביקר על הפודיום בכפר קיש, התאהב בסצנה ושב אל הפודיום פעמיים נוספות עם מקום שני במרוץ וגביע נוסף בקטגוריית KTM/הוסאברג של קבוצת מוטוספורט. המקום השלישי היה של שלומי לוי, רוכב KTM אף הוא, שכמעט והצליח לעקוף את מדיאל לקראת הסיום.
ירון יעקובוביץ' ניצח בעממית E2 על גב האפריליה שלו וזכה בפודיום שני תוך שבועיים. גם בוריס אייזנברג ביקר פעם שנייה ברציפות בפודיום אחרי הביקור בכפר קיש. העסק מתחיל למצוא חן בעיני בוריס וטוב שכך. אם יצליח למצוא זמן להתאמן בין המשמרות בתחנת הכיבוי שבה הוא עובד, ההמשך יהיה טוב יותר. בין השניים, במקום השני, סיים סער יעקב רוכב KTM.
כל אחד מהם רכב בקצב שונה ולכן לא נצפו דראמות מיוחדות בקטגוריה הזאת, והחשוב מכל הוא שהם נהנו וחזרו הביתה בשלום יחד עם עוד שישה רוכבים נוספים שהיו איתם.
אדריס אשמוז, רוכב GAS GAS, סגר את הסיפור בעממית E3 ונטל את התואר ששכן לבטח במשכנו של זאב צפל'ה שליו שסיים במקום שני את המרוץ אך הבדלי הזמנים בין השניים היו מעבר לכוחותיו של שליו שלקראת הסיום נעמד מול שער הזינוק וסחט שריקות וקיראות מהקהל להמשיך להקפה נוספת למרות שהוא היה תשוש ובסופו של דבר הלחץ החברתי השפיע, אך התוצאה הסופית לא השתנתה.

קטגוריית מתחילים:

אחת ההפתעות הנעימות נרשמה בקטגוריית מתחילים שמשכה אליה למרות המצב הביטחוני ולמרות מזג האוויר הקפוא, את מספר הרוכבים הגדול בקטגוריה מאז תחילת העונה. 15 רוכבים לקחו חלק במקצה בן שעה ובסופו ניצח דודי דדון על גבי KTM250F והקדים את עמית גלעד בן עמק הירדן שרכב על הונדה CRF450 שסיים שני ואת דורון פלדבאו שרכב על HM  דגם 250X.

  לתוצאות המרוץ ותמונות נוספות עברו לדף 2 >>>     קישור לגלריית תמונות - ליגת אופנועי האנדורו סבב מס' 6 - הקליקו כאן  

תוצאות הקטגוריות השונות:

הדרוג הכללי:
1. יונתן לוי -
קמור - HUSQVARNA, קאנין קוויאר, LOGI-X, אג'יפ, מ.מ.ס.י
2. זיו כרמי - קטמ/הוסאברג, מישלין, Midland, אופרוד, טורו-Oneal, אסי ארנסון אימוני כושר, סדנת האלופים
3. נתנאל זיו - עופר אבניר, אבזריון

מקצועית E1
1. דן מיה - מוטוטראק גאס גאס, אסיק תשתיות בע''מ, צמיגי מישלין, אבזריון, A&S סוכניות עפולה, סדנת האלופים של זיו כרמי
2. תובל דובדבני - קמור - HUSQVARNA
3. בר נוב - Red Bull, גאס גאסמוטוטראק, אביזריון, סטאריק אנג'ינירינג, מזור הנדסה
מקצועית E2
1. יונתן לוי - קמור - HUSQVARNA, קאנין קוויאר, LOGI-X, אג'יפ, מ.מ.ס.י
2. זיו כרמי - קטמ/הוסאברג, מישלין, Midland, אופרוד, טורו-Oneal, אסי ארנסון אימוני כושר, סדנת האלופים
3. נתנאל זיו - עופר אבניר, אבזריון
מקצועית E3
1. הדר עציוני - KTM ישראל, אופרוד צפון, אבנוע, דנלופ
2. תומר שמש - KTM, סטאריק, מישלין, אופנועית, סדנת האלופים של זיו כרמי Champ Factory
3. גיל קינן - אופרוד צפון, דנלופ, שחר אופנועים, מוטורקס, א.ק הוסאברג ישראל
 

מתחילים:
1. דודי דדון - משפחת דדון
2. עמית גלעד - אורי ונמרוד ספנות ונדלן בע''מ
3. דורון פלדבאו - HM Moto DBUYER פתרונות רכש

סניורים:
1. נדב לוגסי - מוטוספורט, דנלופ אופרוד צפון
2. זהר גלילי - קמור- HUSQVARNA, אופנועית
3. ברק דודאי - שחר ואופיר דודאי
עממית E1
1. תומר שפירא - מוטוטראק - Gas Gas, אביזריון
2. רונן מדיאל - דלב, אופרוד, דנלופ, בן יהודה
3. שלומי לוי - אישימוטו
עממית E2
1. ירון יעקובוביץ - עופר אבניר, אבזריון
2. סער יעקב - מובילי מוענה
3. בוריס אייזנברג - מוסך וסוכנות מכירה מוטופאן טבריה, לוגו שלטים ומדבקות, KTM POWERWEAR
עממית E3
1. אידריס אשמוז - אופרוד צפון, GAS GAS מוטוטרק
2. זאב שלו - אופרוד צפון, קטמ ישראל, מוטורקס
3. ג'קי שושן
 

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

19 במרץ 2012 ב 18:31

מגניב ביותר

2

אורח/ת

31 במרץ 2012 ב 17:23

אופנוע שטח שלי