שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > יוון וקפריסין

יוון - פסח 2012 לחצי האי פלופונס

במקום לאכול מצות בישראל תפסנו טיסה, שכרנו רכבים, הזמנו מלונות ולקחנו ציוד והרחקנו עד יוון רק כדי לאכול מצות עם הגויים...

שלג כבר בפסגות הנמוכות

שלג כבר בפסגות הנמוכותשלג כבר בפסגות הנמוכות

היום הראשון- מאתונה לנאפפליו

יצאנו משדה התעופה ולקחנו את הרכבים ומיד פנינו דרומה לכיוון תעלת קורינתוס. צפינו על הפלא העמוק מהגשר ומיד עלינו על דרכים צדדיות ומשם לשטח. כבר בכניסה לשטח מצאנו את עצמנו במופע החלקות מרהיב שהסתיים בקלאץ גמור באחד הרכבים. ישר הרמנו טלפון לחברת ההשכרה וגערנו בהם שזה לא מכובד לתת רכב בלי קלאץ. הם התנצלו ושלחו רכב חלופי.
הגענו לטברנה מקסימה לארוחת צהריים, ומדושני עונג נסענו לנאפפליו, עיירה ציורית על החוף לטיול בטיילת וקפה בכיכר.

פריחת הדובדבן בעליות לקוסמאס

פריחת הדובדבן בעליות לקוסמאספריחת הדובדבן בעליות לקוסמאס

היום השני - מנאפפליו דרך רכס הפרנוסאס ללאונידיו

יצאנו לדרך וקנינו כל טוב לארוחת הצהריים והתחלנו לעלות על רכס הפרנונאס ועל קו הרכס עשינו דרכנו בשטח דרומה. יש לציין שבזמן הנסיעה השמיים כחולים השמש זורחת והציפורים שרות, אבל איך שעוצרים נפתחות ארובות השמיים והגשם שוטף אותנו בחזרה לרכבים. לאחר תצפיות מרהיבות (בגשם) על הים והנופים הגענו לכנסיה קטנה להפסקת קפה (בגשם). המשכנו דרומה למעיין קטן ובצידו אכלנו ארוחת צהריים יוונית אמיתית (בגשם).
טיפסנו לפסגות וכבר ראינו שהחורף הקשה עשה את שלו, ונתקלנו בשלג כבר בגבהים נמוכים. מלחמת שלג קלה עם מנצחים ברורים... וממשיכים לפוליטרה לארוחת דגים ופירות ים על החוף.

מטפסים למצוק מעל המאני

מטפסים למצוק מעל המאנימטפסים למצוק מעל המאני

היום השלישי - מלאונידיו דרך מונובסיה לגיטיו

עלינו דרך השטח לקוסמאס בדרך מדהימה. ושם בכיכר בצל עצי הדולב שתינו קפה חם של בוקר. ירדנו מההרים דרומה בדרכנו למונובסיה. הגענו למעבר ההרים ושם בשבילים מהירים נפתח ראלי מטורף של נהיגה מהירה ללא מעצורים.
ירדנו לכיוון מונובסיה ושם כדי לעורר את התיאבון עלינו עד למבצר למעלה. לא יודע את המספר המדרגות כי אחרי המאה הראשונות לא נשאר חמצן במוח להמשיך לספור. אבל איזה נוף מלמעלה, שווה כל מדרגה.
המשכנו לגיטיו לשנת הלילה במלון מעל נמל הדייגים המקסים.

חוצים נחלים ביער בדרך לספרטה

חוצים נחלים ביער בדרך לספרטהחוצים נחלים ביער בדרך לספרטה

היום הרביעי - מגיטיו ומערות דירוס דרך רכס הטייגאטוס ועד לספרטה

את היום פתחנו בשייט בתוך מערת נטיפים מדהימה והמעבר הוא בניקבות קטנות לתוך אולמות אדירים עם נטיפים וזקיפים הפורצים מהמים. משם התחלנו לעלות לרכס הטייגאטוס. השבילים מקסימים והנופים לא פחות. אחרי ארוחת הצהריים הזהיר אותנו בעל המסעדה שלא כדאי לנו להמשיך בדרך להרים, אבל מצא למי להגיד את זה. מיד ארזנו את עצמנו והמשכנו להרים. הדרכים אמנם משובשות אבל כל עוד הגז מגיב והקלאץ לא מחליק שום דבר לא יעצור אותנו.
עלינו עד למנזר החבוי ביער ומשם גלשנו לספרטה, עירו של לאונידאס, מלך ספרטה. טיול ליילי לפסל הענק וקפה בכיכר וקדימה למיטות.

אנשי הטיול

אנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיולאנשי הטיול

לחם פסחא עם ביצה

לחם פסחא עם ביצהלחם פסחא עם ביצה

היום החמישי - מספרטה לקלמטה ומפלי פולימימני ועד לאולימפיה

התחלנו אותו בסירוב של הקופאי לתת לנו להכנס למיסטראס לפני השעה 12:00. אז יצאנו לטיול על רכס הטייגאטוס כדי לחזור מאוחר יותר. נכנסנו ליערות ושם בסיור רגלי מעדה רוני ושברה את רגלה, תכנית הטיול השתנתה ובעזרת שני הדוקטורים של הטיול (צריך לדעת עם מי לצאת) קיבענו את הרגל ופתחנו בנסיעה מהירה לעיר המחוז קלמטה לבית החולים. כל הקבוצה יצאה לסיור בעיר, הצוות הרפואי נסע איתי לבית החולים להלחם בבירוקרטיה היוונית. כאן אני רוצה להודות אישית לחזי ופתחיה על העזרה הרבה בטיפול ובפרוצדורות הרפואיות. עד אחהצ כבר סודר פינוי מוטס לישראל, ואת כל הקבוצה לקחתי לטיול פיצוי בנחל מקסים עם בריכות טורקיז ומפלים.

חילוץ בבוץ בגשם שוטף

חילוץ בבוץ בגשם שוטףחילוץ בבוץ בגשם שוטף

היום השישי - מאולימפה דרך לנגדיה ואגם לנדון ועד לקלבריטה ודיאקופטו

קמנו באולימפיה וירדנו לאתר המרשים, כל פעם מרגש מחדש, סיור ארוך בעתיקות וביקור במקום בו מדליקים כל ארבע שנים את הלפיד האולימפי ויצאנו לדרך, להרים. עלינו ללאלאס וירדנו לנהר ומשם עלינו ללנגדיה לארוחת צהריים של צלי גדי מהאגדות. ברור שירד גשם אבל היינו בתוך המסעדה המדהימה של גורגיו.
שבעים עד להתפוצץ ירדנו לאגם לנדון להפסקת קפה (בגשם). והתחלנו לעלות לרכסי ההרים הגבוהים צפונה עד לקלווריטה. משם ירדנו בכביש המתפתל לדיאקופטו שעל החוף.

אחוות רצים אמיתית

אחוות רצים אמיתיתאחוות רצים אמיתית

היום השביעי - טיול ברכבת ההרים ונסיעה דרך הר הלמוס עד לנאפפליו

השכמנו קום כדי להגיע בזמן לרכבת ההרים של ערוץ הווראייקוס שם הרכבת מדלגת בין קירות הקניון ומעל לנהר השוצף ועולה על המצוקים עד לקלווריטה.
אחרי הנסיעה ברכבת עלינו לרכבים ונסענו להר הלמוס. למרגלותיו עשינו פיקניק נעים באחו לשפת הנחל ואז התחלנו את העליה בשטח להר הלמוס. עלינו עד למעבר ההרים שמכל צדדנו שלג יפהפה. ומשם גלשנו לעמק מסינו. ממש כמאה מטרים לפני הכביש שקע אחד הרכבים בבוץ ואז התחלנו את החילוץ, מצויידים ברצועות, שקלים מוטיבציה לראות את המלון באור יום התחלנו לדשדש בבוץ. ברור שיד גשם שוטף שהפך את המשימה למלוכלכת יותר.
אחרי החילוץ שמנו פעמינו לנאפפליו ללילה האחרון.

צלול צלול

צלול צלולצלול צלול

היום השמיני - טיול באתונה, באקרופוליס והפלאקה

במקום לנסוע לאורך המצוקים מעל הים החלטנו שנפנק את עצמנו בטיול עירוני באתונה. יצאנו על הבוקר לאתונה ישירות לאקרופוליס. עלינו לפרטנון לתאטרון דיוניסוס ולכל האתר המרשים והסתובבנו בו כשעתיים. משם ירדנו לרובע הפלאקה (שוק הפשפשים של אתונה) מלכודת תיירים משומנת היטב. משם ניתן זמן חופשי להסתובבות ובילוי עד להתכנסות לטובת נסיעה לשדה.
הגענו לשדה ופרקנו את הרכבים ולאחר השארת הרכבים בחניון התגנבנו בשקט בשקט למטוס כדי שלא יקשרו אותנו לערמות הבוץ והגושים החומים שפעם היו רכבים מבהיקים.

תגובות

0 תגובות