שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #9

עוד צרות לטויוטה, יונדאי שוקלת להיכנס לשוק של הגדולים, הרנגלר מקבל עוד כמה דגמי משנה ומנוע חדש שלא תסרבו להתקין ברכב שלכם...

טויוטה הכריזה השבוע על קריאת תיקון לעוד שניים מדגמיה בשל הבעיה הידועה של דוושת דלק שנתקעת ואינה משתחררת. מדובר בשני דגמי SUV של לקסוס, RX350 ו-RX450H, בהם שטיחון הרצפה בצד הנהג ככל הנראה נתפס בדוושה ותוקע אותה.

טויוטה הכריזה לראשונה על הבעיה בדוושת הדלק בשנת 2009, לאחר רעש תקשורתי גדול שהתעורר משום שניסתה תחילה להסתיר את התקלה והכחישה אותה. מאז נקראו כ-14 מיליון כלי רכב מתוצרת החברה לתיקון ברחבי העולם, והיא נקנסה בקרוב ל-50 מיליון דולר (בארה''ב) בשל הניסיון להסתיר את האמת.

צרות בצרורות. RX350

צרות בצרורות. RX350צרות בצרורות. RX350

SUV גדול ליונדאי?

לאחר שהשלימה לשדרג את כל הדגמים המיוצרים על ידה, ביונדאי לוטשים עיניים לנישות חדשות. אחת האפשרויות הנשקלות שם היא להיכנס לתחום ה-SUV-ים הגדולים והיוקרתיים, סטייל אודי Q7 ואינפיניטי JX. אם תיפול החלטה בנושא, יעשה ככל הנראה שימוש בפלטפורמה של הג'נסיס, מכונית הנוסעים הגדולה ביותר של יונדאי, עם מנוע V-8 בנפח חמישה ליטר.
ה-SUV הגדול יהיה בעל שלוש שורות של מושבים ועם הנעה בכל הגלגלים, והוא יסגור את ההיצע של יונדאי בקו העליון. עכשיו נשאר רק לחכות לקרוס-אובר קטן, א-לה ניסאן ג'וק, שישלים את הליין של החברה מקוריאה.

יקבל אח גדול. יונדאי סנטה-פה

יקבל אח גדול. יונדאי סנטה-פהיקבל אח גדול. יונדאי סנטה-פה

רנגלר לכל טעם

חגיגות שנת ה-70 להולדתו של הג'יפ הביאו איתן אוסף בלתי נגמר של וריאציות לרנגלר: Islander, Mountain, Arctic, Altitude ועוד רבים אחרים. מלבד סכמות צביעה שונות ומשונות ועוד כמה פיצ'רים לא משמעותיים בעיצוב הפנימי, מדובר בעצם ברנגלרים סטנדרטיים, שלא נעשה בהם שום שינוי מכני.
ולמרות זאת הצטרפו השבוע לשורות עוד שתי וריאציות חדשות: ה-Freedom וה-Military Edition. גם שני הדגמים הללו הם בעיקר תרגילים עיצוביים של סדנאות שונות, ולא ברור מי קהל הלקוחות לכל המוטציות הללו.

רנגלר Freedom. אותו הגבר

רנגלר Freedom. אותו הגבררנגלר Freedom. אותו הגבר

שיהיה לבריאות

אחד המונחים השגורים ביותר אצל חולי הרכב הוא ''מנוע בריא'', אז לסיום העיפו מבט במנוע הבריא ביותר בו נתקלתי אי פעם: קמינס דיזל עם 16 בוכנות, נפח של 95 ליטר ולא פחות מ-4000 סוסים! המפלץ הזה מיועד בעיקר להנעת משאיות ענק של מחצבות ועם זה לא גדול מספיק עבורכם, עובדים כעת על תכנון מנוע בעל 20 בוכנות בנפח 120 ליטר, שיספק 5000 כ''ס.

הכי בריא

הכי בריאהכי בריא

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

02 ביולי 2012 ב 20:07

יש כבר דגם יונדאי "ורה-קרוז"

הוא נמכר באמריקה ואינו זוכה להצלחה יוצאת דופן כמו כל מותג יונדאי שם.