שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים – באגי ג'יפ - RS800

אחרון הסמוראים - באגי? ג'יפ? ה-RS800 פוסח על שני הסעיפים, אבל מציע אופציה מעניינת לחובבי הטיולים.
במבט ראשון ה-RS800 של GSMOON נראה כמו ג'יפ צעצוע של ילדים שאכל יותר מדי שמרים.
המראה שואב בבירור מהרנגלר המוכר, עם גריל פסים זקוף ושני פנסים עגולים, אך המראה מצועצע יותר – ''חמוד'' היא מילה שחזרה שוב ושוב בתאורי הצופים.

 

מחליפים מבטים

 

מבט מעט מעמיק יותר חושף שילוב מכאני יוצא דופן – מצד אחד שלדת סולם כמו ב''ג'יפים'', ומצד שני מנוע המותקן מאחור כמו בעדת ה''סייד-בי-סייד'' האופנתית היום, שנציגה הבולט הוא הרייזר. אל קורות שלדת הסולם מתחברים מרכב פח (ולא פיברגלס או פלסטיק כמקובל), מתלי עצמות עצה כפולות בכל הפינות וכלוב התהפכות מצינורות פלדה.   במפתיע, התמונות ברשת מציגות את הכלי עם חלק עליון מעט שונה ונאה יותר (וגם במפרט הטכני יש מספר הבדלים). גג בד הוא אופציה בתוספת תשלום של 1500 שקלים (עוד נחזור לזה).   תא הנוסעים מיועד לשניים, כמובן, ומציג מערך נאה של מחוונים – ממהירות וסל''ד ועד מד דלק זרחני – ואפילו מערכת שמע בסיסית. המושבים הם מהסוג האוחז, אבל לא ממש באקט, ומגיעים עם חגורת בטיחות שלוש נקודות מקובלת.   מאחוריהם נמצא משטח הטענה שסובל מגיבנת גדולה במרכזו, שמכסה על המנוע, וממחסור בנקודות עיגון. מאחור נמצאים וו-גרירה וזוג אוזני עיגון גדולות – מה שמאפשר לו להיות מוגדר כטרקטור-משא (ומכאן שמותר לנסוע איתו על הכביש, בתנאי שזה לא כביש מהיר). מלפנים נמצא פגוש מגודל שעשוי פלסטיק ותלוי על ארבעה פלאחים עדינים למראה.   מעניין מה החבר'ה ביורואנקאפ היו אומרים על זה...

מחליפים מבטים

 

 

המנוע והשלדה

 

המנוע מגיע מצ'רי הסינית, רפליקה – כך מצהיר היבואן – של מנוע דייהטסו ישן. הוא בנפח 812 סמ''ק, בעל שלושה צילינדרים, ומפיק רשמית 58 סוסים בסל''ד לא ידוע, וגם נתון המומנט לא נמצא בדפי הנתונים של היבואן (ברשת מדברים על 7.1 קג''מ ב-3500 סל''ד, אבל שם ההספק המוצהר הוא 52 כ''ס).
תיבת ההילוכים היא ידנית – עניין חריג מאוד בקטגוריה הזו – בעלת חמישה הילוכים, מה שפוטר את הבעלים מסעיף ''החלפת רצועה'' בעלויות התחזוקה. מיכל הדלק נמצא מלפנים, מתחת ל''מכסה המנוע'', ומציע נפח רשמי של 24 ל', אך מד הדלק התחיל להבהב לנו אחרי שצרכנו כ-13 ליטרים בלבד.
מבט אל מתחת לפח חושף מבנה שלדה פשוט מאוד, המורכב מצינורות ופרופילים ישרים, כמעט בלי כיפופים, שלא לדבר על עיצוב בלחץ נוזל או משהו מתוחכם שכזה. הריתוכים באיכות סבירה והכל מצופה בצבע שחור שמשאיר רושם עבה ועמיד.
זו גם התחושה בסביבת הנהג, עם מתגים לא הכי מתוחכמים אבל עמידים למראה, מנופי תפעול מיושנים אבל בעלי משקל ותחושה סבירים ואיכות גימור כללית סבירה בהחלט. אנחנו מקבלים את הרכב ללא גג – מה שיתברר בהמשך כטעות גדולה מאוד, כשהטמפרטורות יחצו את קו ה-35 מעלות בצל, ולנו לא תהיה טיפת צל להתנחם בה.

המנוע והשלדה

 

 

בסמטאות הכרך

 

הכלי הקטן הזה מורשה תנועה בכביש, ולמרבה ההפתעה – ולמרות שהוא נעול בצמיגי ''טרקטור'' (הכלים הסדרתיים יגיעו עם צמיגים מתונים יותר) – ההתניידות העירונית איתו היא אקט נסבל בהחלט. אומנם ההילוכים קצרים מאוד, ברמה שמכתיבה דילוג על ההילוך הראשון וזינוק בשני – אבל המתלים נוחים, הנסיעה רגועה והראות טובה, ויחד עם הממדים הצנועים מאפשרים השתחלות עירונית קלה.
בתמונה פוגמים רק אופי המנוע – צריך לשמור אותו בחצי העליון של תחום הסל''ד, ועדיף מעל 4000, כדי להתקדם בקצב זריז, ועם ההילוכים הקצרים זה אומר הרבה בחישה בתיבה. זו, מצידה, לא חלקה לחלוטין ומייצרת לא פעם חריקות בשילוב הילוך, והמצמד הנקודתי לא מוסיף לחוויה. בקיצור, אם התאמנתם על הכלי הזה, כל רכב ידני אחר יהיה קלי-קלות אחר כך... המנוע, אגב, גם מרגיש חלש מההספק המוצהר – 58 סוסים על משקל יבש של שש מאות וקצת קילו אמור לספק ביצועים טובים יותר מאלו שחווינו.
אבל גם כך, קל מאוד להגיע לשמונים קמ''ש ולשמור על המהירות הזו בנינוחות. אם מוכנים לסבול קצת יותר רעש מנוע אפשר להגיע גם למהירות תלת-ספרתית, אבל זה כבר קצת פחות נעים.
באופן מפתיע, למרות העדר גג ודלתות (כן, צריך לדלג מעל המפתן הנמוך כמו איזה גיבור סרט נעורים הוליוודי), מעט מאוד מערבולות אוויר חודרות לתא במהירות שיוט, ואפשר לנהל שיחה רגועה עם הנוסע לידך (שמשום מה נאלץ להסתפק במושב צר יותר ממושב הנהג. מוזר!) או להנות מהרדיו – אם כי את התחנה צריך לנחש, אין למערכת מסך מכל סוג שהוא.

בסמטאות הכרך

 

 

נצאה לאחו

 

אבל אנחנו כאן בשביל השטח, ומהר מאוד נוטשים את האספלט לטובת שבילי פרדסים ושדות. והתגובה הראשונה לאיכות הספיגה של המתלים היא WOW! הכלי מרחף מעל חריצי מים, בורות וגלים באדישות מרשימה, ומאפשר לשייט בנינוחות על שבילים משובשים בקצב של 50-60 קמ''ש. לא נשמע לכם מהר? נסו לבצע את אותה משימה עם סמוראי ישן (הדבר הכי קרוב מבחינת משקל והספק) או אפילו עם רכב פנאי מודרני – צלצלו אלינו מהכירופרקט לספר איך היה...
כאן, כששום דבר לא בוער, אפשר להישאר בשלישי או ברביעי ולכסות מרחקים בקצב מכובד מבלי להרגיש. ואם פתאום השביל יטפס מעלה קשה או שתתקלו בבריכת בוץ ארוכה – אין בעיה. משלבים את ההנעה הכפולה בלחיצת כפתור, ואם ממש צריך אפשר לנעול גם את שני הדיפרנציאלים, והכלי הקטן יטפס כמעט הכל. נכון, מרווח הגחון פחות מרשים מאשר של רייזר ודומיו בגלל מבנה השלדה, ומהלך המתלים מרגיש קצר מהנתון הרשמי של 26 ס''מ, אבל כשהכל נעול מספיק גלגל אחד שעוד נאחז באדמה כדי להמשיך להתקדם, ונהג סביר יצליח לעבור איתו כמעט הכל. רק צריך להיזהר לא לנגוח סלעים עם פגוש הפלסטיק המגודל – הוא לא ממש עומד בטראומה, ובכלל, היינו ממליצים למצוא לו מחליף בהקדם.
תלונה אחת בכל זאת – הרכב התחיל לצפצף כמעט כל פעם ששילבנו את ההנעה הכפולה. הוצאתו מהנעה כפולה והחזרתו השתיקה את הצפצוף למספר דקות, וההנעה הכפולה המשיכה לעבוד גם בזמן הצפצופים, כך שלא ברור לנו אם מדובר בתקלה בזמזם או בעיה אמיתית.

נצאה לאחו

 

 

תבוא ברגוע

 

על הנוחות שמספקים המתלים הרכים משלמים ברגע שמנסים להעלות את הקצב. הם מגיעים לקצה יכולתם מהר מאוד על שביל משובש כשהמהירות עולה, ואם מנסים לנהוג בו כמו בבאגי, עם זריקה אגרסיבית לתוך פניות ויציאה על הצד, ה-RS מתחיל להתנדנד ולסגור מתלים, ובאופן כללי לשדר שהוא לא ממש מבין מה אתה רוצה ממנו, ואם אפשר בבקשה להוריד קצת את הקצב.
כשנטשנו את השבילים לטובת הדיונות גילינו גם שהחור בין השני לשלישי משמעותי משחשבנו, ועקומת המומנט הצנומה מתקשה להתגבר עליו. עד כדי כך שעל נקודת הצילום הראשונה בדיונות נאלצנו לוותר, פשוט כי הדוגמן-נהג שלנו לא הצליח להגיע לפניה במהירות מספקת. או שהוא התנגש במנתק (שנמצא ממש על שיא ההספק) כל הדרך בשני, או שהוא נחנק והאט בשלישי, מבלי יכולת לשמור על מהירות בעליה.
למרות ההבדל הגדול בהגדרות ובמבנה, ה-RS800 הזכיר לנו דווקא את הסמוראי המיתולוגי יותר מאשר את הרייזר. מקום לשניים ומטען, הספק צנוע ונימוסי כביש בסיסיים ביותר, יחד עם יכולת שטח מפתיעה במחיר נמוך יחסית ל''ג'יפ'' (אז סיקסים ובלייזרים, היום ספורטאז' וקשקאי, אבל אל תהיו קטנוניים).
הוא מציע יכולת טיול נהדרת עם יכולת – לא מבריקה אבל קיימת – לשמש כרכב יומיומי בדרך לבית ספר (וההתבססות על מנוע של מכונית נוסעים, אומר שאי שם בסין בטח קיים מזגן מתאים...) – אם קהל היעד הצעיר יצליח להתגבר על הרתיעה מתיבה הידנית ויסכים לוותר על האטרף.
אבל אולי דווקא מי שמחפש כלי טיולים רב יכולת ונוח, השלב הבא אחרי טרקטורון גדול, ימצא בו בן לוויה נאמן.

תבוא ברגוע

 

 

RS800 – נתונים טכניים

 

מנוע מנוע בנזין, אורכי, 3 ציל' 812 סמ''ק 
תזמון גל זיזים עילי כפול, 12 שס' 
הספק /סל''ד 58 כ''ס/6000
מומנט /סל''ד אין נתונים

מרכב
הנעה כפולה לא קבועה 
הילוכים ידני, 5 היל'
מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות 
בלמים ק'/א' דיסקים 
צמיגים 14 - 28x7
מידות
בסיס גלגלים 218 ס''מ
אxרxג 313x156.5x151 ס''מ
משקל 640 ק''ג
נפח תא מטען - אין נתון
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) תנו לו יום יומיים...
מחיר
מחיר 69,000
אחריות שנה
 

 

תמונות נוספות

 

תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות תמונות נוספות

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - .

04 בספטמבר 2020 ב 17:41

ואם קניתי אותו מאיפה אני יכול למצוא לו חלקי חילוף ?!

2

Ogash Ofer

04 בספטמבר 2020 ב 18:21

אני מניח שאין חלקי חילוף זמינים.
אבל המנוע של דהייטסו - כך שזה לא מסובך למצוא.
ואת שאר החלקים באינטרנט...

3

אורח/ת - אלי

18 בפברואר 2021 ב 09:56

מי מכיר מוסך / מכונאי שמטפל ב-rs 800?

4

Ogash Ofer

18 בפברואר 2021 ב 19:37

אורח/ת - אלי כתב/ה:
"

מי מכיר מוסך / מכונאי שמטפל ב-rs 800?

"
תנסה מוסך שמטפל בטרקטורונים או מוסך קטן כללי שמטפל בטויוטה / דהייטסו

5

אורח/ת - צרלי

03 במאי 2022 ב 13:07

מחפש צירייה שמאל אחורית לבאגי rs800, היכן מוכרים חלקי חילוף לכלי זה ?