שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מארק קומה לא יתחרה השנה בדקאר

הרוכב הספרדי, הסובל מפציעה בכתף, החליט שלא לקחת חלק בראלי המפרך. אבל אל דאגה: מקומו בקבוצת KTM שמור לדקאר 2014

בבורסת ההימורים על מנצחי הדקאר בקטגוריית האופנועים, נשמעו בשנים האחרונות רק שני שמות: סיריל דפרה הצרפתי ומארק קומה הספרדי. וזה כמובן היה גם ההימור שלנו  השנה... צמד הרוכבים מקבוצת KTM שולט בראלי ללא עוררין כבר שבע שנים ברציפות, כשהמקום הראשון עובר מהאחד לשני בתדירות קבועה: דפרה זכה כבר ארבע פעמים (2005, 2007, 2010, 2012), בעוד קומה מסתפק בשלוש (2006, 2009, 2011).
על פי ה''נדנדה'' שביניהם, הנצחון בראלי של 2013 היה אמור ליפול בחלקו של קומה, אבל זה לא יקרה. במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע, הודיעה הקבוצה כי קומה לא ישתתף בראלי השנה בשל פציעה בכתף אותו הוא גורר מאז ראלי מרוקו בחודש אוקטובר. לדברי מנהל הקבוצה, אלכס דורינגר, בריאות הרוכבים שלהם חשובה יותר מניצחון.

מי שיתפוס את מקומו של קומה בקבוצה, לצד דפרה, יהיה האמריקאי קורט קסלי (Kurt Caselli). הרוכב בן ה-29 הוא אחד המתחרים האהודים ביותר בסצנת השטח בארה''ב, עם ניצחונות רבים ואליפויות בתחומים שונים של רכיבת שטח. אולם הניסיון שלו בתחרויות נוסח הדקאר הוא אפסי, כך שהלחץ יהיה בעיקר על כתפיו של דפרה, כשהתחרות האמתית שלו לא תהיה מול חברו לקבוצה, כפי שהיה בשנים האחרונות, אלא בעיקר מול הקבוצה הרשמית של הונדה, שחוזרת לראלי לאחר הפסקה ארוכה במטרה לכבוש את המקום הראשון. עם אופנוע חדש ורוכב מוביל בדמותו של הלדר רודריגז (מקום שלישי בדקאר 2012), יש לה עכשיו סיכוי טוב יותר לעשות זאת.

תגובות

0 תגובות