שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של לנד רובר פרילנדר

תמונות ראשונות של פרילנדר 3, שאמור להגיע לשוק לקראת 2015

מאז הופיע לראשונה בשנת 1997, הפרילנדר היה רב המכר של חברת לנד רובר. גם הדור השני, שנולד ב-2006, המשיך להוביל במכירות, למרות שעתה הוא  עומד מול תחרות עזה מצד האיווק הצעיר. למרות  מתיחת פנים קלה שנעשתה זה עתה, הדור השני עומד לקראת סיום חייו ודור חדש, השלישי במספר, עומד בפתח.
על פי פרסומים עד כה, פרילנדר 3 ייבנה על פלטפורמת LR-MS, הנמצא גם בבסיסו של האיווק. זוהי פלטפורמה שפותחה עוד בזמן שפורד שלטה בלנד רובר והיא משמשת גם את פורד עצמה, את יגואר ואת וולוו.  כמובן שבפרילנדר החדש פלטפורמה זאת תעבור שינויים ושיפורים, שיכללו שימוש נרחב יותר באלומיניום ובחומרים מרוכבים, להפחתת המשקל ולהשגת צריכת דלק טובה יותר עם פליטת מזהמים נמוכה.

לצורך כך החברה גם מפתחת מנוע חדש, בשיתוף פעולה עם מחלקות מחקר של אוניברסיטאות מובילות בבריטניה. המנוע, שקיבל את השם Hotfire, הוא מנוע בנזין בעל ארבע בוכנות שייבנה במפעל חדש שהקמתו מסתיימת בימים אלה. סביר מאוד להניח שיוצע גם מנוע דיזל, אבל לא ברור אם ימשיכו להסתמך על מנוע ה-TD4 או שגם כאן נראה פיתוחים חדשים.
הפרילנדר החדש יהיה גדול יותר מהדור היוצא בכל המימדים,  וייתכן שנראה גם דגם בעל שבעה מושבים. מבחינת העיצוב יהיו בו מוטיבים שראינו כבר באיווק, עם שיפורים בעיקר בתא הנוסעים. דגם הכניסה יהיה עם הנעה 2X4 בלבד, אבל הדגמים הבכירים יותר יקבלו מערכת 4X4 מתקדמת מתוצרת הלדקס, עם חוגת הטריין-ריספונס המוכרת של LR. בחברה טוענים, כי יכולות השטח של הדגם חדש יהיו טובות עוד יותר מזה של הדגם היוצא, שמפגין ביצועי שטח מפתיעים יחסית לג'יפון נטול הילוך כוח.
על פי התכנון הפרילנדר 3 ישווק מתחילת 2015, תחילה באירופה ואחר כך בשאר העולם. בינתיים נסתפק בתמונות שצולמו בחטף על ידי צלם חד-עין שתפס את הדגם החדש בעת נסיעת מבחן, ''לבוש'' במרכב של איווק וצבוע בסכמת הסוואה.  

תגובות

2 תגובות

1

adini

27 בינואר 2013 ב 17:54

למה לא גילית ?

אני מחכה לקבל את ה-2013 שלי, אולי כדאי היה לחכות ?.............

2

Ogash Ofer

27 בינואר 2013 ב 20:59

כתבה חדשה - הדור הבא של לנד רובר פרילנדר

אדון עדינ-לנדר תתאפק עד 2015.
עד אז תיהנה מהפרילנדר (2) החדש שלך.