שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תמונות ראשונות של ג'יפ צ'ירוקי חדש

חודש לפני ההצגה הרשמית בתערוכת הרכב של ניו יורק, שחררה ג'יפ תמונות של הדגם החדש, ללא מעטה ההסוואה

לפני כשנה פרסמנו כאן כי מחליפו של הליברטי/צ'ירוקי מבית ג'יפ כבר נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. פה ושם פורסמו ברשת תמונות ריגול של הדגם החדש, עדיין בהסוואה, עד שהוחלט בחברה כי אין יותר מה להסתיר והשבוע שחררו תמונות רשמיות של הרך הנולד, שייקרא צ'ירוקי בכל השווקים.
אז מה יהיה לנו שם? מהבחינה המכנית, עדיין לא ברור באיזו מערכת הנעה מדובר. הפלטפורמה מגיעה מרכב נוסעים (דודג' דארט) ובפלטפורמות כאלה, שיש להן אוריינטציית כביש מובהקת, לא מקובל להתקין הילוך כוח. זה לא מסתדר בדיוק עם הצהרתו של מנכל חטיבת ג'יפ, מייק הנלי, שהיכולות של הצ'ירוקי החדש לא יפחתו מאלה של קודמו, וזה – נזכיר לכם – כן מצויד בהילוך כוח. באתרי רכב בארה''ב מעלים אפשרות שהדגם החדש יזכה לכמה גרסאות, ביניהן אחת קשוחה יותר שתספק יכולות שטח מהותיות, לצד דגם מתבקש עם הנעה 2X4  בלבד.

לגבי יחידות הכוח, המצב ברור יותר. מנוע בנזין  V-6 חדש מסדרת פנטה-סטאר, בנפח מוקטן של 3.2 ליטר יהיה ככל הנראה הסטנדרט, לפחות בארה''ב. מי שיסתפק בנפחי מנוע צנועים יותר, יקבל את סדרת הטייגר-שארק (TigerShark) בנפחים של 2.0 ו-2.4 ליטר, עם 158 ו-172 כ''ס, בהתאמה. תהיה כמובן גם גרסת דיזל, עם המנוע שמוצע בדגם הנוכחי בנפח 2.0 ליטר. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית של ZF בעלת תשע מהירויות וסביר שתהיה בהם מערכת דומם/סע לשיפור צריכת הדלק.
מהבחינה החיצונית, יש כאן וריאציה מעניינת על גריל שבעת הפסים ועיצוב שהמקסימום שאפשר להגיד עליו הוא ''ייחודי''. בארה''ב העיצוב זוכה לשפע של הערות לא מחמיאות, עם אזכורים רבים לעיצוב הכושל של הפונטיאק אצטק.
לנו נותר רק לחכות לחשיפה המלאה בתערוכת הרכב של ניו יורק, שתיערך בסוף החודש הבא, כדי לגלות מה מסתתר מתחת לפחים: אינדיאני אמיתי או נמר של נייר...     

תגובות

1 תגובות

1

Yoramd

24 בפברואר 2013 ב 10:28

לא מחליף את הליברטי

לא מחליף את הליברטי