שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הרביעי של טויוטה ראב4 הגיע לישראל

הדגם החדש, הגדול יותר מקודמו, יוצע בשתי רמות גימור במחיר התחלתי של כ-180 אלף שקל

בשנת 1994 הציגה טויוטה את הדור הראשון של הראב4, ויצרה למעשה קטגוריה חדשה של רכב שטח קומפקטי הבנוי על פלטרפורמה של רכב נוסעים, אמנם בעל הנעה כפולה אך ללא הילוך כוח. מאז, הקטגוריה הזו הלכה והתרחבה והיא מהווה היום נתח נכבד משוק רכבי הפנאי, כשטויוטה עצמה מכרה 4.5 מיליון יחידות משלושת הדורות הראשונים של הראב4, מתוכם למעלה מ-7,000  בישראל.
בעוד הדור הראשון היה רכב צנום ושרירי יחסית, הדורות הבאים הלכו ותפחו, עם נטייה הולכת וגוברת לכייוון נסיעה מפנקת בכביש על חשבון יכולות השטח. בדגם הנוכחי המגמה הזו נמשכת, והוא ארוך יותר ב- 205 ממ ורחב יותר ב- 30 ממ לעומת הדגם היוצא, עם אורך כולל של 4.57 מ' ובסיס גלגלים של 2.66 מ'. המימדים הללו מאפשרים מרחב נוח לחמישה נוסעים עם תא מטען ענק בנפח של 506 ליטר.

מבחינה חיצונית, הדבר הבולט ביותר הוא הגלגל הרזרבי, או יותר נכון היעדרו: הוא הורד מהדלת האחורית אל מתחת למרכב. כתוצאה מכך, התאפשרה פתיחת הדלת הזו כלפי מעלה ולא הצידה, כפי שהיה בדגם הקודם. הקווים הזורמים והנמכת הגובה הכולל, יוצרים מראה קליל יותר מזה של הדגם היוצא, למרות המימדים הגדולים יותר.
הדגם החדש יוצע בישראל רק עם יחידת הנעה אחת – מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 151 כ''ס ב-6200 סל''ד ו-19.9 קג''מ ב-4000 סל'''ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה עם שבע מהירויות ומערכת הנעה 4X4  קבועה עם נעילת דיפרנציאל מרכזי. המערכת הזו רגישה יותר לאובדן אחיזה מזו של הדור הקודם, ותשלח כוח לגלגלים האחוריים מוקדם יותר לשיפור היציבות בסיבובים ולנסיעה טובה יותר בשטח. שבע כריות אוויר ושאר אביזרי בטיחות, זיכו את הראב4 החדש בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של  EuroNcap.
בישראל יוצעו שתי רמות גימור: GLI הכוללת מערכת שמע מקורית הנשלטת מההגה וחישוקים בקוטר 17 אינץ' (צמיג בגודל 225/65X17 ומרווח גחון של 18.7 ס''מ), במחיר של 179,900 ש''ח. ברמת PREMIUM תקבלו בנוסף מצלמת רוורס, מראות מתקפלות, ידיות להעברת הילוכים על מוט ההגה, בקרות שיוט ואקלים, דלת תא מטען הנפתחת חשמלית. המחיר – 199,900 ש''ח.

תגובות

0 תגובות