שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אופציות מסחריות - רנו קנגו 4X4

למי שרוצה לקנות רכב שטח המוכר כרכב מסחרי לצרכי מס, ואינו רוצה או צריך טנדר מגודל, נפתחה אופציה מעניינת: רנו קנגו 4X4

הגחמות של שרי האוצר ואנשי מס הכנסה לאורך השנים בכל הקשור בהכרה בהוצאות רכב, השאירו אותנו לא אחת תוהים ומבולבלים. בשנים הראשונות לייבוא רכבי השטח היפניים לארץ הם הוכרו כרכבים מסחריים, וחברות ועצמאים היו יכולים להזדכות על המע''מ ולקזז מהכנסותיהם נתח גדול מהוצאות הרכב. אבל כשראו שועינו כי ארצנו הקטנטונת הולכת ומתמלאת ברכבים מגודלים, נחתה יד הכורת: אין יותר הכרה ברכבים אלה כמסחריים. ומה נותר לחובבי השטח שרוצים רכב שגם מוכר כמסחרי? האופציות בודדות: טנדרים למיניהם, סוואנה 4X4 (כן, כן, יש חיה כזו) וזה בערך הכל. אפילו הסופה והדיפנדר, שני כלי עבודה מובהקים, מוכרים רק למי שיכול להוכיח שהרכב נחוץ לו לצרכי העבודה (טיולי שטח, למשל), או כרכבי עבודה במפעלים (ואז מגבילים אותם בנסיעה על כביש).

בימים אלה נפתחת אופציה חדשה מהכיוון המסחרי, וזאת בהנחה שאנשי המס לא יזדעקו: רנו קנגו 4X4, שאמור להגיע לארץ בקרוב. זה אמנם לא הקנגו שלוקח חלק בפריז-דקר, אבל הוא מספיק לשעשועי שטח קלילים ברמה של ג'יפון עירוני. הקנגו הרגיל מוכר לצרכי מס, ואם לא יהיו הפתעות, גם גירסת ה-4X4 תוכר ככזאת. הקנגו 4X4 מצוייד בשתי דלתות צד, רמת הגימור גבוהה יותר מאשר זאת שבדגמים הרגילים, כולל שיפורים שנלקחו מהסניק. מערכת ההנעה נסמכת על מכללים של ניסאן, כשבאופן רגיל רק הגלגלים הקדמיים מניעים את הרכב, והאחוריים נכנסים אוטומטית לפעולה בשעת הצורך. אין, כמובן, הילוך כוח. אבל עם מרווח גחון של 20 ס''מ, המושג בעזרת צמיגים בגודל 185/65R15, הקנגו יוכל לבצע בשטח לפחות מה שהסניק RX4 או ההונדה HRV מסוגלים לעשות. הקנגו ישווק לעת עתה בשתי גירסאות מנוע: בנזין בנפח 1600 סמ''ק עם 16 שסתומים שיספק 95 כ''ס, ומנוע דיזל DCI בנפח 1900 סמ''ק שיספק 80 כ''ס. את מנוע הדיזל נזכה לראות רק לקראת סוף שנת 2001. המחיר בארץ יהיה גבוה בכ-15 אחוז מדגמי הקנגו הרגילים, וזה אומר 110-115 אלף שקל.

אם סוכנות פיג'ו-סיטרואן תרצה לשמור על ההגמוניה של המסחרית הקטנה שלה, הברלינגו, עומד לרשותם כלי נפלא. לא, לא ההסבה לרכב 6X6 של סבארו השוייצרי (אפשרות נהדרת בפני עצמה) אלא הברלינגו המוסב מבית המדרש של דנג'ל (dangel). לסדנת השיפור הזו יש רומן ארוך מאד עם המכוניות של פיג'ו, ובזמנו גם זכינו לראות בארץ כמה טנדרים מדגם 504 שעברו הסבה לרכבים 4X4. דנג'ל לוקח ברלינגו/פרטנר סטנדרטיים מקו הייצור של פיג'ו-סיטרואן, ומסב אותם לרכבי שטח. ומדובר בדבר האמיתי, עם אפשרות בחירה לנסיעה במצב 4X2 או 4X4, עם דיפרנציאל מרכזי ננעל ועם נעילה רוחבית בסרן האחורי. וכמובן, תיבה העברה עם הילוך כוח.

אינני יודע מה יהיה המחיר של הרכב הזה במקרה שיביאו אותו לארץ, אבל עם יד על הלב: לא הייתם קונים?

תגובות

0 תגובות