שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > יוון וקפריסין

יומן המסע - דרום יוון, פסח 2013

איזו חבורה.... אך.... איזו חבורה.
איזה כיף היה, וחבל שנגמר....
כשאתה מגיע לאותו מקום כבר בפעם המי יודע כמה אבל עם החבורה המתאימה, זה נראה אחרת לגמרי.
כמו פעם הראשונה.
צילמו: יאיר ואייל שטיין

היום הראשון

אז נפגשנו בשדה התעופה, בידיעה שהצלחנו לבצע בטיסה הקצרה ביותר מישראל טיסת קונקשיין. זה כמו לעלות לקומה רביעית ולהחליף מעלית בקומה השניה. אבל לא נורא כשהקבוצה טובה אז הכל זורם. נחתנו באתונה ומיד לכיוון תעלת קורינתוס. תצפית יפה מעל הגשר ונסיעה מהירה לכיוון נאפפליו שלא מפסיקה לחדש ולרגש. טיול על הטיילת מסביב למצוקים על החוף וקפה בכיכר. משם נסענו למלון על החוף. לא הבנתם... ממש על החוף! לא, לא הבנתם? את הכניסה עושים מתוך המים..הים נוגע בדלתות המלון!!! והמרפסות כבר מעבר לקו המים בצד של הים. ניגשנו למסעדה המקומית לגירו טוב, שוורמה בפיתה מקומית עם טזאזיקי מדהים. אחרי האוכל כשכולם נפלו שדודים, הזמין אותי יאיר להליכה מהירה לאורך הים כדי להוריד את האוכל. היה טוב.

היום השני

פתחנו את הבוקר בנסיעה לכיוון רכס הפרנונאס, עצירה קלה לקניית מוצרים לארוחת צהריים ומיד מטפסים לגשר הרכבת לכיוון טריפולי. עולים לראש הרכס ומתחילים לנסוע דרומה יורדים עולים, שוב עולים עד לכנסיה קטנה להפסקת קפה. הפסקת קפה זה דבר טוב אם יש דלק בבנזיניה... מאחר ואין מצאתי עצמי זוחל אל מתחת לרכב, מנתק צינור דלק ומזרים אותו היישר לבנזיניה, והנה יש אש לקפה. ועד שהקפה יהיה מוכן,  יוני, שמקבל עליו את העשרת הידע של החבר'ה מחלק לכולם דפים ומסביר את עקרונות ודרישות הקורס הסמסטריאלי, כולל העדרות משיעורים ומבחני גמר. אחרי קפה טוב, אנחנו ממשיכים על הרכס עם תצפיות לים. ומגיעים לסיטינה לארוחת צהריים מדהימה של גבינות נקניקים, לחם טרי, והרבה ממשקה לא ברור אבל שעושה שמח. ואז מתחילה העליה התלולה להר הפרנונאס ומשם על הרכס דרך כפרי רפאים למוני אלאיוס, מנזר נחבא בתוך הצוקים. ואז מתחילים לרדת לעיירה המקסימה לאונידיו ומשם לפוליטרה לארוחת דגים על המים ולמיטות אצל יורגו במלון בוטיק מדהים.

היום השלישי

את היום התחלנו בטיפוס למרפסת תצפית על מפרץ פוליטרה. ואז התחלנו להעפיל דרך יערות עד לקוסמאס להפסקת קפה בכיכר. ירדנו מההר לעמק ושם שיחררתי את אמנון ורוני לתת בגז...היה ברור שזו טעות ואמנון ימציא מסלול משלו ויילך לאיבוד.... אחרי שחיכינו להם תוך אכילת פיצוחים המשכנו למונובסיה - אי מבוצר עם עיר מקסימה וסמטאות יפהפיות. כמובן ששלחתי את כולם לשתות מיץ טיבעי בסוף העיר וקיבלתי על כך מכות מרותי כי המקום היה סגור. פיציתי אותם בארוחה טובה על המרפסת מול הים ומיד לרכבים וקדימה לגיטיו בירת המאני.

היום הרביעי

קמנו מול מפרץ גיטיו ונסענו למערות הנטיפים ליד אריאופולי - שיט נעים בין אולמות של נטיפים וזקיפים ולקינוח הליכה בתוך מערות נטיפים נוספות עד לדובדבן, היציאה למפרץ מדהים. מיד עלינו לצוקים מעל המאני לתצפית על החופים של לקוניה ומסינה. קפה מול הנוף והמשך לכיוון רכס הטייגאטוס. אילתור של שביל, והצלחה, אנחנו על המפה. התחלנו לעלות לכיוון השלג והקור כשהשבילים הופכים בעייתיים יותר ויותר עד למקום בו הדרך כבר שבורה לגמרי אבל איתגרנו את הטריוסים שהתגלו במלוא קשיחותם. פינקנו את עצמנו בקפה בדולינה שבראש הרכס ומשם התחלנו לגלוש לכיוון ספרטה. לפני שהולכים לישון יש לקבל את השבת אז ירדנו לבית קפה, השתלטנו על שולחן ויאיר עשה קידוש. שבת שלום.

היום החמישי

על הבוקר יצאנו מהמלון ולמרות שהזהרתי את כולם לא לשכוח כלום במלון ולמרות שהזהרתי אותם לא לשכוח להחזיר את המפתח של החדר.... שכחתי אני בעצמי את שני הדברים וטסתי בחזרה להשיב את הציוד האבוד והמפתח (יותר מידי אוזו!, אבל טוב שהזהרת - ע.א). עלינו למיסטראס והודעתי ליוני שיש לו כ-2.5 שעות להרביץ בכולנו תורה. ואיך שהוא זרח משמחה... עלינו לעיר המדהימה התלויה על ההר, עברנו בין המנזרים הקפלות הכנסיות והמוזיאון עד ליציאה. חוויה. משם המשכנו לרכבים ולכיוון הרכס. עלינו לטיגאטוס וניסינו את השביל באמצא...לא ידידותי. ניסינו את השביל הימני..ממש לא ידידותי. בלאת ברירה הלכנו על השביל השמאלי ואחר כמה מלחמות שלג קלות גילינו שהשביל נסחף עם השלג וצריך לוותר. קיצרנו לכיוון הכביש ועלינו למצוק עם כנסיה קטנה בראשו לארוחת צהריים. מאחר שביזבזנו די הרבה זמן על מריבות עם השלג והשבילים התחלנו בדהירה לכיוון אולימפיה. באולימפיה הרווחנו....טעות של המלון ואנחנו משוכנים כלאחר כבוד במלון 5 כוכבים עם נוף להרים ולבריכה ואוכלים ארוחת מלכים.

היום השישי

ירדנו מהמלון המפנק לאולימפיה לסיור בעתיקות. כל פעם מרגש מחדש. במיוחד כשעושים את זה עם יוני, מאגר המידע לא נגמר ולא מתרוקן. תענוג!!! אחרי אולימפיה התחלנו לטפס לרכס וירדנו אל הנהר. תצפיות מדהימות של אחרי גשם והנהר זורם מתחתנו. על הגדה עצרנו לקפה וכמובן להמשך ההרצאה של יוני שלא הספיק הכל באולימפיה. חצינו את הנהר ועלינו בדרך מקסימה לכפרים מעל ומשם ללנגדיה לארוחת צהריים אצל דימיטרי וצלי הגדי המפורסם שלו. אחרי ארוחת צהריים דשנה וסיור בכפר, עלינו לרכס מעל (לא עובד טוב אחרי ארוחת צהריים) ושם שוב פתח אמנון מצערת ונעלם מעבר לפיתולים. בסוף הדרך אספנו אותו מחייך חיוך של סיפוק וגלשנו לאגם לנגדון לקפה של אחר צהריים. אחרי הגשמים האגם מלא והציף את החלקה של מנוחת הקפה אבל זה לא עצר אותנו מלהכין קפה משובח עם עוגיות קורבידאס. משם העפלנו שוב להרים שמצפון עוברים רכס אחרי רכס עד לאנדרטת השחרור מעל קלבריטה. תצפית קצרה ואנחנו כבר בעיר הסקי החמודה קלבריטה עם המדרחוב היפה שלה.

היום השביעי

יצאנו בבוקר להסתובב קצת במדרחוב ולקנות מטעמים, ומאוחר יותר עלינו לרכבת ההרים המובילה מקלבריטה לים ובחזרה ומרחפת לה בין שני מצוקי קניון הנהר. מחזה מערבל חושים. לאחר שחזרנו לרכבים נסענו לכיוון מערת האגמים כדי לטעום מהליקר המשובח והריבות והדבש שמכין אלברטו ופשטידות הגבינה העוף והבשר שמכינה אישתו. לאחר הטעימות המשכנו לכיוון ההרים. בעליה להר הלמוס נתקלנו בשלוגיות הראשונות ורותי התחילה להשמיע קולות מחאה בקשר. אבל ראה זה פלא, הצלחנו להגיע למעבר ההרים. שמחה וששון וצפירות הרגעה מכיוונה של רותי... אבל מיד בירידה נתקלנו בשלג עמוק, ועוד איך נתקענו! שעה וחצי של פעולות חפירה פיזור ענפים דחיפות קריאות עידוד ומחיאות כפיים ושני הרכבים המובילים נשלפים מהשלג 7 ק''מ מהאגם שהוא מטרתנו. בלית ברירה, מסתובבים ו-7 ק''מ הופכים למעקף של 75 ק''מ כדי להגיע בדיוק לאותה נקודה. ביקור בכנסיה שבתוך האגם וקדימה לנאפפליו למלון. הגענו למלון ומיד יצאנו למסעדה על המים לארוחת ערב אחרונה.

היום השמיני

קמנו מול מפרץ טולו לבוקר מקסים. יצאנו מזרחה והתחלנו לטפס אל הצוקים מעל לנהר עד למנזר נטוע בצד הצוק ובקושי רואים אותו. ביקור בבית הנזיר ובמנזר, תפילה קלה בקפלה, תצפית מגג המנזר וקדימה לדרך. עולים על הצוקים מעל מפרץ וורליה ואמנון מרגיש שלא נתן מספיק בגז מקבל אישור ונעלם באופק ואחריו ענן אבק. המשכנו להתבשם מהנוף עד שבראש המצוק אנחנו פוגשים את אמנון ורוני יושבים מול הנוף עם כוסות תה ביד. בלי לכבד... טוב, נעלבנו והמשכנו לדידימה ומערות שבה - שם בתוך בור ענק בקרקע שקרס עקב פעילות קרסטית מצאנו שתי קפלות תפילה חבויות. השלווה הזאת רק עוררה בנו רצון להפסקת קפה נוספת. ואז עלינו להר אדרס לתצפית מקסימה ומשם גלשנו לאפידברוס למסעדה של מייק. כשברקע תחנוניה של רותי שהפעם נגיע בזמן לטיסה בלי ריצות מרתון אל המטוס שאוטוטו ממריא. ארוחה נהדרת של דגים וסיכום הטיול, וקדימה לאוטוסטראדה עד לאתונה.

סיכום המסע

מסתבר שכשיש לך קבוצה נהדרת, לא משנה מה יקרה בדרך, תמיד ההרגשה שיש על מי לסמוך. אני רוצה להודות ל: יאיר שצילם את רוב התמונות שאתם רואים והיה העוגן במים הסוערים של הטיול.  אייל שלמרות השתיקה היה לי כיף לראות אותך נהנה מכל רגע ומשתלב עם כל הזקנים. רותי שגם אם אני אצא איתה לנגב באוגוסט יש סיכוי שניתקע בשלג. יוני שאין סוף לעומק הידע ותודה שחלקת אותו איתנו (עשית לי עבודה קלה הפעם). פזית שנסעה איתי ברכב ודאגה שלא יהיה רגע אחד בלי מוסיקה. רוני שלא הפסיק להתפעל והראה את זה. כי זה כיף לראות שמישהו כל כך נהנה. עוז שלא הפסיק להפתיע עם עם הגאג'טים ולא הפסיק להצחיק בתגובות שלו.  אמנון שקשה לו לשמור על קצב וחייב לתת בגז מידי פעם אבל .... רוני שיודעת להרגיע אותו או בעצם לדרבן אותו...והכי חשוב לדאוג לפטם את שנינו.   מלכה שאני מתנצל על ההשכמה ולמרות הכל סלחת לי, תודה... ואיציק שרואים שנהנה מכל רגע, הנהיגה, הטיול, האוכל והחברה. אני רוצה להודות לכולכם על טיול נהדר שהענקתם לי, ואנחנו עוד נפגש לארוחה יוונית (אמנון ורוני כבר היו וטעמו את הסטיפאדו). להתראות

קישורים:

קישור לכל יומני המסעות שלנו ביוון    קישורים לטיולים המיוחדים שלנו ביוון ובאלבניה:
יוון צפון : טיול ג'יפים 8 ימים - לפרטים המלאים
  יוון - 4 ימים סובב המפרץ הקורינתי -  לפרטים המלאים   יוון דרום : טיול ג'יפים בפלופונס 8 ימים - לפרטים המלאים   חוצה יוון: טיול ג'יפים 16 ימים - עם רכבים מישראל - לפרטים המלאים   אלבניה: 9 ימים - לפרטים המלאים