שטח 4X4 > כתבות > חדשות

עכשיו זה סופי: למבורגיני חוזרת לייצר רכבי שטח

הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת הדור הבא של פורשה קאיין עם מנוע של בנטלי ותג מחיר צנוע שיתחיל באזור ה-200 אלף דולר

 חגיגות ה-50 של למבורגיני, יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות מאיטליה, היו הזדמנות נאותה לאשר רשמית – בעצם כמעט רשמית – כי היא עומדת לחזור לתחום השטח.
טוב, אולי לא בדיוק ''שטח'', בהתחשב בכך שמדובר בכלי רכב שיבוסס על הפלטפורמה הבאה של פורשה קאיין / פולקסוואגן טוארג / אאודי Q7.
גם אם יהיו ליצירה – שהוצגה כרכב קונספט שנקרא Urus בתערוכת הרכב בבייג'ינג לפני כשנה - יומרות גבריות, קשה להאמין שיהיה מישהו מטורף דיו להכניס 200 אלף דולר לבוץ...

למרות המוצא הזהה, האורוס יהיה קל יותר משותפיו לפלטפורמה בשל שימוש נרחב בסיבי קרבון, מה שיקנה יתרון בזינוק ובתאוצה. הכוח יגיע ממנוע V-8 של בנטלי (עוד חטיבה בקונצרן פולקסוואגן) בנפח 4.0 ליטר, עם טורבו כפול, שיפיק קרוב ל-600 כ''ס. צפי ההגעה לשוק – מתישהו במהלך שנת 2017.
בלמבורגיני מצפים למכור כ-3500 כלי רכב מדגם זה בכל שנה, מספר שהוא כפול ויותר ממכירות כל הדגמים האחרים שהיא מייצרת. עם תג מחיר שיתחיל כאמור באזור ה-200 אלף דולר ויטפס צפונה בהתאם לרמות הגימור ולהתאמות האישיות שיוכל לעשות כל מזמין, האורוס אמור להוות מכונת מזומנים שכל כך חסרים ללמבורגיני. הצלחה כזו, תאפשר לחברה להמשיך ולהשתעשע בייצור דגמים מהממים, אך חסרי כל הגיון מוטורי דוגמת ה-Veneno וה-Ecosta.    

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

12 במאי 2013 ב 09:39

אולי לא בוץ. אבל על שבילים חוליים...

נחכה שיגיע לארץ.
אולי מבחן דרכים או צילום של מסלול טיול עם פורשה.
לי זה נשמע לא רע.