שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש לב.מ.וו X5

שבע שנים לאחר הצגת הדור השני של הקרוס-אובר המצליח, עולה לבמה הדור השלישי, לראשונה עם אופציה להנעה 2X4 בלבד

במשך שנים רבות, האופציה היחידה למי שרצה לקנות רכב שטח יוקרתי היתה הריינג' רובר. ואז הגיעה מרצדס עם ה-ML ומיד אחריה הגיחה ב.מ.וו עם ה-X5. אבל בניגוד ללנד רובר ולמרצדס, שבנו רכבי שטח אמיתיים עם שלדת סולם והילוך כוח, בב.מ.וו הבינו שקהל הלקוחות שלהם לא ממש מחפש את השטח ולכן הלכו על המודל של טויוטה עם הראב4. ה-X5 היה קרוס-אובר לכל דבר, שנבנה על פלטפורמה שנלקחה מרכב נוסעים. אגב, גם טויוטה היתה שם, עם הלקסוס RX שהוצג כבר ב-1998, אבל בשנים ההן לקסוס עדיין לא זכתה למעמד בו היא נמצאת היום.

הכיוון של ב.מ.וו היה השוק האמריקאי ובהתאם לזאת נבנה מפעל ייצור בארה''ב. בשנה הראשונה שה-X5 הוצג, הוא נבנה ונמכר במספרים נמוכים, אך בהמשך המכירות התייצבו באזור ה-100 אלף אקסמפלרים מדי שנה, כשקרוב למחצית מהם נמכרו בארה''ב עצמה.
לאחר שבע שנים טובות הגיע תורו של הדור השני, ב-2006, ולאחר שבע שנים נוספות הגיע הזמן לדור חדש, השלישי במספר, שהוצג רשמית בסוף החודש שעבר. מבחינה חיצונית נעשו שינויים מינוריים בלבד, בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי לעומת הדגם היוצא, אך המימדים הכוללים גדלו במקצת לטובת המרווח המוצע לנוסעים.

מבחינה מכנית, לראשונה תציג ב.מ.וו את הדגם הזה עם הנעה אחורית בלבד, מצויד במנוע טורבו-דיזל ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר המפיק 215 כס. את אותו מנוע אפשר יהיה לקבל גם בגרסת הנעה לכל הגלגלים. בנפחים הגדולים יותר יהיה טורבו-דיזל 3.0 ליטר עם 258 כ''ס, ואותו מנוע עם טורבו משולש שיפיק 381 כ''ס. גרסאות הבנזין יצוידו במנוע V8 עם טורבו כפול בנפח 4.4 ליטר, שיפיק 450 כ''ס. כל הדגמים יצוידו בתיבות אוטומטיות עם שמונה הילוכים.
השיווק בארץ יחל במקביל לשיווק באירופה, ברבע האחרון של השנה.

סרטון המציג את ההבדלים בין שלושת הדורות של ה-X5

תגובות

0 תגובות