שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שחק אותה שטח

אם מחיר הדלק מרתיע אתכם מלצאת לטיולים בשטח, הנה לכם הפתרון: משחקי סימולטור לרכבי 4X4 ואזהרה בצידם - ממכר!

משחקי סימולטור למיניהם הם בין הפופולאריים במשחקי המחשב, אך לחובבי נהיגת השטח אין יותר מדי אופציות בתחום. קבוצה של פריקי מחשב ו-4X4 פיתחה סימולטור בקוד חופשי, Rigs of Rods (RoR) שמדמה נהיגה בתנאי שטח שונים, בכלי רכב מגוונים על פי בחירה, רובם מהצד הקשוח ביותר. תמצאו שם טויוטות ישנות, משאיות ריו, יונימוגים, משאיות רוסיות רבות-מינוע ועוד.
תנאי השטח האמיתיים באים לידי ביטוי מדויק במשחק. המכניקה של כל רכב, הנתיב שתבחרו, ההילוך בו אתם נוסעים, מידת הלחיצה על דוושת הגז – שמביאה עקבותיה צליל מנוע משכר - כל פרמטר כזה משפיע על יכולת ההתקדמות שלכם. כמו בכל סימולטור, אפשר לבחור את נקודת המבט שלכם: מכסא הנהג, מבט על או מבט צד ואפילו מבט מגחון הרכב. המשחק כל כך ריאלי, עד כדי כך שנהיגה לא זהירה עלולה לעוות לכם את השלדה, לפוצץ צמיגים ולגרום לשלל תקלות ותקיעות בהן תפגשו גם בשטח אמיתי.

כתוכנה בקוד פתוח, המשחק ניתן להורדה בחינם וצוות המפתחים קשוב לכל שאלה והערה ובפורום האתר שלהם תוכלו לקבל תשובות מדויקות ומהירות, שמגיעות גם מקהל השחקנים הנאמן.
סימולטור שטח אחר הוא Spin tires, שבו אתם נוהגים במשאית רוסית קשוחה, כשהמשימה היא לשנע לוגים ענקיים של עץ בדרכי יער בוציות, תוך ניווט בעזרת מפה ומצפן. גם כאן הכל נראה ריאלי לחלוטין, כשהעבירות מושפעת גם ממשקל המטען ואם תלחצו יותר מדי על הגז כשאתם בבוץ – הגלגלים יסתחררו ותשקעו עד הגחון...
המשחק נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ואפשר להוריד גרסת דמו שלו, כשמפתחיו מנסים לגייס כספים מהציבור דרך אתר kickstarter. בינתיים תהנו מהסרטון המציג את שלל תכונות המשחק, תראו איך נוהגים במשאית מאז 8X8 או באורל אימתנית ומה קורה כשנכנסים לשיפוע צד גדול מדי. תוכלו למצוא סרטונים נוספים ב-youtube, חפשו לפי שמות המשחקים.

תגובות

3 תגובות

1

Yoramd

26 ביוני 2013 ב 14:06

שחק אותה שטח - חסכון בדלק

שחק אותה שטח - חסכון בדלק:
הייתי פתר את בעית צריכת הדלק בהסבה לגז...

2

adini

27 ביוני 2013 ב 01:33

"מגניב" כמו שהחברה אומרים..........

3

מירב.כ

14 באוגוסט 2013 ב 08:53

שחק אותה שטח - חסכון בדלק

יש לי יונדאי טוסון ואני מתלבטת האם לעבור לגז יש לך נסיון?