שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

קבלו את הנהג העקבי ביותר בראלי הדקאר

מנהל קבוצת המשאיות של הינו, יושימסה סוגווארה, משתתף בדקאר ברציפות מאז 1983 וגם בראלי הקרוב נראה אותו

יושימסה סוגווארה (Yoshimasa Sugawara), המנהל ואחד הנהגים בקבוצת סוגווארה-הינו, מוכיח כי גיל זה רק עניין סמנטי: כשדקאר 2014 יוזנק לדרכו בתחילת השנה הבאה, יושימסה יהיה כבר עמוק בתוך השנה ה-72 לחייו (הוא נולד ב-31.5.1941). זה לא יפריע לו לנהוג במשאית השנייה של הקבוצה, ולקבוע בכך שיא של 31 השתתפויות רצופות בראלי, באופנועים, מכוניות ומשאיות, מתוכן פרש רק מחמש! ואיזה השתתפויות אלה היו: שש פעמים סיים במקום השני הכללי בקטגוריית המשאיות ושבע פעמים כמנצח קטגוריית המשאיות שנפח המנוע שלהן מתחת ל-10 ליטר.

ההישגים של יושימסה משולבים חזק במשאיות של הינו, היצרנית היפנית היחידה שמשתתפת בדקאר בקטגוריה הזו. המשאיות של החברה, מסדרת ה-500, עם משקל כולל של כ-6.7 טון, הרבה יותר קטנות וקלות מהמשאיות של מובילי הקטגוריה, והמנועים שלהן בהכרח גם הם יותר קטנים: שש בוכנות בטור, כ-8000 סמ''ק בנפח, 450 כ''ס ו-138 קג''מ המושגים ברצועת כוח די רחבה הנעה בין 1600 ל-2200 סלד.
לקראת הדקאר הבא, בהינו מנסים להרים את הרף בתקווה לראות שוב את אחד הצוותים שלה על הפודיום (בפעם האחרונה זה קרה ב-2005, כשיושימסה הגיע שני בדרוג הכללי). המשאית המובילה שלהם, בה ינהג בנו של יושימסה, תקבל מנוע משופר ומחוזק עם הזרקת מסילה משותפת. כדי לעמוד במהירויות הגבוהות יותר שהם מקווים להשיג, השלדה חוזקה וגם המתלים שופרו. יושימסה ינהג במשאית השנייה, שמשמשת בעיקר כפלטפורמת בדיקה לשיפורים עתידיים.
ואיך מתכונן אדם בן 72 לקראת הראלי? תחרות אופנועים קטנה ביפן, ''רק'' 2500 ק''מ בשבעה ימים, אותם סיים כמובן...             

סרטון של קבוצת הינו המסכם את דקאר 2013

תגובות

0 תגובות