שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד רובר בוחנת דיפנדר חשמלי

בלי רעש של טרקטור, בלי נזילות, בלי רעידות. איך חיים עם זה?

האם העתיד הלא ברור של הדיפנדר פונה לכיוון חדש? לנד רובר הציגה לראשונה דיפנדר כל-חשמלי בתערוכת הרכב בג'נבה בתחילת שנה זו ולאחר מכן ייצרה שישה דגמים דומים אותם שיגרה לניסויי שטח. אחד מהם משמש כ''קטר'' הגורר רכבת של ארבע קרונות להסעת נוסעים באתר של מחצבה נטושה בקורנוול (מחוז בדרום אנגליה), שהוסבה לגן בוטני הנקרא ''פרויקט עדן''.
הדגם הפועל בגן הבוטני הוא 110 בגרסת טנדר, המצויד במנוע חשמלי המספק 94 כ''ס ומסוגל לגרור את ארבעת הקרונות, המכילים 60 נוסעים במשקל כולל של 12 טון, במעלה שיפוע של שישה אחוז. טעינה של עשר שעות (בעלות של שתי ליש''ט בלבד!), מאפשרת פעולה של כשמונה שעות בנסיעת שטח במהירות נמוכה או טווח של כ-100 ק'''מ על כביש. המהירות המרבית האפשרית היא כ-115 קמ''ש, ללא הקרונות.

אחד הדברים המעניינים ברכב הזה, הוא השימוש במערכת בקרת הנסיעה במורד לטעינת המצברים. כידוע, המערכת יודעת לשמור על מהירות נסיעה קבועה בירידה, תוך שהיא מפעילה את הבלמים לפי הצורך, ללא התערבות הנהג. על פי נתונים שנמסרו מלנד רובר, במהלך יום נסיעה בגן הבוטני, 80 אחוז מצריכת האנרגיה של הרכב מגיעים מהמערכת הזו.  
ג'רמי גרינווד, המהנדס האחראי בלנד רובר על פרויקט הדיפנדר החשמלי, מסר בהודעה לעיתונות כי רכב הניסוי משמש לבחינת טכנולוגיות להנעה חשמלית של רכבי 4X4, טכנולוגיות שייתכן וישמשו בעתיד בדגמי ייצור של לנד רובר. בשונה מהדגם שהוצג בג'נבה, ברכב הניסוי הותקן מצבר נוסף, גם כדי להאריך את טווח העבודה וגם כדי להגיע לחלוקת משקל טובה יותר.
חברות שונות מציעות הסבות חשמליות לדיפנדרים קיימים (לא בארצנו כמובן...), אך זו הפעם הראשונה שלנד רובר עצמה מבצעת זאת. האם החישמול יאריך את חייו של הדיפנדר, שכבר ביכנו לא פעם את מותו? ימים יגידו.

תגובות

0 תגובות