אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

רומניאקס - מירוץ הראלי, הארד אנדורו הקשה בעולם

כשחושבים לצאת לרומניאקס, מתרוצצות המון שאלות בראש. אני יכול? אני רוצה? כמה זה עולה? איך מתכוננים? עם מי מדברים? איך שוכרים אופנוע? GPS? ועוד ועוד...
יורם לביא, בוגר רומאניקס 2012, 2013 ו2014 עושה קצת סדר עונה ומבהיר את כל הלוטה בערפל, בתקווה שעוד רוכבים יאזרו את האומץ ללכת ראש בראש עם האירוע הכל כך מוטרף הזה.
תמונות: מאתר רד-בול רומניאקס
הכתבה עלתה לאתר 3.9.13 וכיום 11.11.14 מתעדכנת.

"האם אני יכול לסיים את רומניאקס"?

התשובה היא די פשוטה. אם יש לך כושר גופני סביר פלוס (וכל המוסיף הרי זה משובח), אם יש לך יכולת רכיבה טובה (לא מעולה, לא אלוף העולם, לא אלוף טריאל – ''טובה'' זה מספיק), אז אתה מצויד בבסיס שדרוש כדי לסיים את האירוע ובכבוד.

אם תכין את עצמך כמו שצריך גם ברמת האימונים, גם בפרטים הלוגיסטיים וגם בצורת החשיבה המנטאלית, אז אתה מוכן לבוא ולהתמודד. 

רומניאקס 2013 במגזין ערב שבת - ערוץ 1, צילום: נזימה.

השאלה השנייה היא בדרך כלל "האם אני בכלל רוצה להשתתף ברומניאקס"?

לטעמי האישי, התשובה תלויה בך עצמך.

אתה אוהב אתגריים פיזיים עד קצה היכולת ואלי קצת מעבר? אתה אוהב לרכב אל הלא נודע כאשר בכל רגע יכול להופיע קטע רכיבה שיוריד לך את הביצים לגובה הנעליים מפחד? אתה אוהב לאתגר את עצמך כל הזמן? אתה אוהב את האתגר המנטלי של ''להמשיך ולא להישבר''?

אם ענית בצורה חיובית על השאלות האלו, רומניאקס זה המירוץ בשבילך!

מאורגן בצורה מופתית עם רמת ירידה לפרטים כמעט חולנית, סימון מסלולים שנועד לאתגר וגם להפחיד ובעיקר, להיות בתוך קבוצה גדולה של רוכבים שאוהבים בדיוק את זה. כיף בלתי יתואר

מידע ראשוני: מבנה המירוץ

המירוץ בנוי מיום פרולוג בתוך העיר סיביו (עיר מקסימה במרכז רומניה) ו-4 ימים של רכיבת אנדורו בהרי הקרפטים, רומניה.

לאתר התחרות הרשמי: www.redbullromaniacs.com

מנצח המירוץ הוא זה שעשה את כל ימי השטח בזמן הקצר ביותר.

לכל נקודת ביקורת ביום מירוץ יש זמן גג מותר. הגעה לאחר זמן הגג לא תאפשר המשך רכיבה על המסלול אלא יציאה ממנו בדרכים פשוטות וראשיות לנקודת הסיום. מותר לא לסיים יום אחד  (עם קבלת זמני עונשין בהתאם לנקודה בה יצאת מהמסלול) אבל עדיין להמשיך את התחרות.

אי מעבר ורישום בנקודות ביקורת גוררת זמני עונשין. יציאה מהמסלול וחזרה אליו בנקודה שונה גוררת נקודות עונשין עד כדי פסילה.

המסלול עצמו מסומן ברובו בסרטים אם כי ניווט בעזרת GPS עוזר לוודא שהרוכב על המסלול הנכון. בנוסף, יתכנו תנאי ראות קשים ביותר בהרים עקב ערפל, שם ללא GPS קל מאוד לאאבד.

הפרולוג - היום המקדים או היום הראשון לתחרות

מטרת הפרולוג היא כפולה: מצד אחד לדרג את הרוכבים בזמני הזינוק לקראת יום השטח הראשון, ומצד שני, לתת שואו אדיר ומלהיב לקהל הענק שמגיע מכל העיר והעולם כדי לחזות ברוכבים.

הפרולוג יכול להתבצע ב-2 אופנים: קו ישר או סיבוב מעגלי. הפרולוג נערך בכביש המרכזי של העיר סיביו, שנסגר לתנועה למספר ימים (לשם בניית המכשולים ויום התחרות עצמו).

במקרה של פרולוג קו ישר - הרוכבים מוזנקים אחד אחרי השני בהפרש של 30 שניות ל-2 סבבים שבהם נמדד הזמן. 16 הרוכבים (מכל קטגוריה) בעלי הזמן הקצר ביותר עולים לסדרה של מירוצי הגמר, כשכל מירוץ מתחיל בזינוק ונגמר בקו הסיום של הקטע הישר – רכיבה של פחות מדקה למובילים. שאר הרוכבים מקבלים זמני עונשין של 15 דקות. מנצח המרוץ בסוף הסבבים לא מקבל זמן עונשין, מקום שני מקבל דקה אחת של עונשין, מקום שלישי 2 דקות וכן הלאה, עד עונשין מכסימלי של 15 דקות.


במקרה של פרולוג מעגלי - גם כאן יש מקצי דירוג של סבב אחד או שניים לכל רוכב (תלוי בקטגוריה). הפעם לעומת זאת עולים 30-40 רוכבים למירוצי הסיום (מירוץ אחד לכל קטגורייה), אבל המירוץ הוא בתצורת מסלול שלם עם הקפות שלמות - בסגנון של מרוץ הר סקרמבל של 10-15 דקות ועוד הקפה אחרונה. המנצח לא מקבל זמן עונשין, מקום שני יקבל 30 שניות עונשין, שלישי דקה, רביעי דקה וחצי וכן הלאה עד לעונשין מכסימלי של 15 דקות.

הפרולוג אינו חובה. רוכב אשר לא רוצה לקחת את הסיכון או שלא יכול בגלל בעיה טכנית הוא יקבל 60 דקות עונשין באופן אוטומטי לתחילת המרוץ למחרת.
רוכבי קטגוריית האיירון אינם מחויבים כלל בפרולוג ולא מקבלים זמן עונשין עקב אי השתתפות, אבל כאלו שכן עושים זאת זוכים לזינוק מוקדם בקטגורייה.

יום אנדורו (אחד מתוך 4 ימים שכאלו)

בערב שלפני כל יום מרוץ מתבצע תדריך רוכבים עם הסברים לפי קטגוריות ומה צפוי לה במסלול התחרות למחרת. ההסברים כלליים למדי אבל נותנים תמונה מסוימת על מה שהולך לקרות ואיפה הולך להיות מעניין ו''שמח''.

במהלך הלילה מפורסמים זמני הזינוק של כל רוכב ורוכב, כאשר הזמן הזה תלוי במיקום הרוכב בטבלת התוצאות הכללית. ככל שהרוכב ממקום גבוה יותר בטבלה הוא יזנק מוקדם יותר ליום הרכיבה.

יום אנדורו (ימים 2-5 של המירוץ) יתחיל בהגעת הרוכב לנקודת הההתחלה (מול המלון בד''כ) שם הוא יקבל את הGPS שלו עם סוללות חדשות וטעון במסלול של אותו היום, ואת מפת המסלול (שאסורה בפתיחה למעט מקרה חירום). הזינוק מנקודה זו הוא חופשי כאשר על הרוכב להגיע לנקודת הזינוק האמיתית לשטח בזמנו החופשי. בד''כ קטע קישור זה יהיה על אספלט ובאורך של 10-30 ק''מ.

לקטע השטח יזנק הרוכב בדיוק בזמן שניתן לו ביום הקודם. במהלך היום הרוכב יפגוש מספר אלמנטים:

CP - CHECK POINT נקודת ביקורת. הרוכב עוצר בנקודת הביקורת והמרשלים קוראים אלקטרונית את מספר הרוכב וזמן המעבר שלו בנקודה. CP יכול להיות משולב עם נקודות אחרות או לבדו. בכל יום יהיו בין 6 ל-12 נקודות ביקורת לאורך המסלול.

*  TP  - TANK POINT נקודת תדלוק. בנקודה זו ממקמים המארגנים 2 שורות של מיכלי דלק, אחת עם דלק נקי לארבע פעימות והשנייה עם דלק מעורבב למנועי 2 פעימות. בנקודת התדלוק יהיו גם בקבוקי מים למילוי שקית השתייה וכמובן, רד-בול.

האחריות על התדלוק על הרוכב בלבד.


SP - SERVICE POINT  נקודת השירות,  פחות או יותר באמצע היום. בנקודת השירות מחכים צוותי הפיט של כל קבוצה עם עזרה מכנית, קצת אוכל ושתייה. המנוחה בת 20 דקות היא חובה ולא ניתן להמשיך במסלול לפני הזמן.

* לאורך המסלול מפוזרות נקודות עם צוותים רפואיים. אין לרוכב קשר אליהם אלא במקרה של פציעה.

קטע השטח מסתיים כאשר חוצים את שער ''רד-בול''. 

לאחר חציית השער מוסרים בחזרה את, וממשיכים עד הפיט, בד''כ על הכביש למרחק של 5-40 ק''מ. בפיט מחכה פסטה חמה (ואפילו סבירה בטעמה בד''כ!) לכל רוכב ואיש צוות רשום.

אין הגבלת זמן לשירות ותיקונים באופנוע וניתן לעבוד עליהם כל הלילה, העיקר להגיע לזינוק ליום המחרת בזמן המותר. רוכב ששכר שירותי פיט יהנה ממכונאי שיסדר לו את כל מה שדרוש סידור.

המסלול: יום השטח הראשון מתחיל בסיביו ומסתיים בסיביו. יום השטח השני מתחיל בסיביו ומסתיים בעיר אחרת, יום השטח השלישי מתחיל באותה העיר ומסתיים בסיביו ולפעמים מסתיים בעיר אחרת, ויום השטח הרביעי מתחיל בסיביו (או בעיר האחרת) ומסתיים בסיביו.

 

הקטגוריות המתחרות ברומאניקס:

הקטגוריות ברומניאקס משתנות תדיר (משנה לשנה)

הקטגוריות נכון לרומאניקס 2015:

קטגוריית האיירון – מיועדת לרוכבים ברמה בינונית עם כושר סביר.

קטגוריית הברונזה - מיועדת לרוכבים ברמה טובה עם כושר טוב.

קטגוריית הסילבר – מיועדת לרוכבים ברמה מעולה. המסלול ארוך יותר (עד 150 ק''מ ליום) ומסובך יותר מקטגוריית הברונזה. רוכב ברמה של יוני לוי (אלוף ישראל באנדורו בשנים האחרונות) יוכל לסיים בטופ 20 של הקטגוריה הזו, אולי...

קטגוריית הגולד – הביג גאנס, הקרם דה לה קרם של רוכבי האקסטרים הטובים בעולם. מסלולים ארוכים (עד 180 ק''מ ליום) עם מכשולים קשים ומסובכים ביותר. רוכב ברמה של יוני לוי אולי יוכל לשרוד אותו, אולי, כנראה שלא.

קטגוריות הצוותים (TEAM) כמו גם קטגוריית הטריאל נעלמו לאחרונה. 

רישום לתחרות והזמנת האופנוע

בסביבות נובמבר נפתחת ההרשמה למרוץ (שנערך בד''כ ביוני / יולי).

מחצית מדמי ההרשמה נדרשת עם הרישום והמחצית השנייה משלומת ביום הרישום בסיביו.

דמי הרישום כוללים את הזכות למירוץ עצמו, דלק ומים בזמן המירוץ (אך לא בסופו של יום), 6 לילות במלון (על בסיס מיטה בחדר זוגי) כולל ארוחת בוקר וערב.

במקביל, יש ליצור קשר עם אחד מהחברות שמשכירות אופנועים למירוץ כדי להבטיח את האופנוע והדגם אותו תרצה. נכון לימים אלו, יש כמה חברות שמשכירות  KTM, הוסקוורנה, גאס גאס, שרקו ו- בטא .

עלויות (נכון לתחרות של 2013)

רישום למרוץ 1,480 יורו (מיטה בחדר זוגי).

תוספת של 190 יורו לחדר סינגל.

תוספת של 40 יורו להשארת החדר בלילה השני למרוץ (מומלץ).

טיסה 350 / 650 דולר (תל אביב – בוקרשט או תל אביב – בוקרשט – סיביו).

השכרת אופנוע 1,650-1,850 יורו תלוי בחברה ובדגם.

חבילת שירות 500 יורו.

צמיגים: 60 יורו לצמיג.

מוסים (פנימית מיוחדת לצמיג): 90 יורו למוס.

קניית SIM טלפון מקומי: 35 יורו.

קניית זיקוקים ועפרון זיקוקים (לשעת חירום): 35 יורו.

בירה, ארוחות אקסטרה, בירה, מסיבת סיום, בירה...200 יורו.

עלויות (נכון לתחרות של 2015)

רישום למרוץ 1,680 יורו (מיטה בחדר זוגי).

תוספת של 190 יורו לחדר סינגל.

תוספת של 40 יורו להשארת החדר בלילה השני למרוץ (מומלץ).

טיסה מהארץ  350 / 650 דולר (תל אביב – בוקרשט או תל אביב – בוקרשט – סיביו).

השכרת אופנוע 1,800-2,500 יורו - תלוי בחברה ובדגם.

חבילת שירות 500-700 יורו.

צמיגים: 60 יורו לצמיג.

מוסים (פנימית מיוחדת לצמיג): 90 יורו למוס.

קניית SIM טלפון מקומי: 35 יורו.

קניית זיקוקים ועפרון זיקוקים (לשעת חירום): 35 יורו. בירה, ארוחות אקסטרה, בירה, מסיבת סיום, בירה...200 יורו. 

אימוני רכיבה לקראת התחרות

* קצב רכיבה: מצא את הקצב ה''נכון'' שהוא הקצב המהיר ביותר בו הרוכב מצליח להחזיק זמן ממושך מבלי לסחוט את עצמו לקצה. זמן ממושך יהייה 6 שעות (עם הפסקה אחת של 20 דקות באמצע בלבד) במשך 2-3 ימי רכיבה רצופים.

* מעבר מכשולים: בולי עץ, מדרגות סלע, משטחים חלקים, עליות ארוכות וירידות תלולות (מאוד). המלצה חמה – התחבר לרוכב טריאל מיומן וקח ממנו קורס בטכניקות הבסיסיות. הטריאל שם דגש רב יותר על כמה נקודות שפחות באות לידי ביטוי ברכיבת אנדורו.

* ניווט עם מכשיר GPS: רכב עם המכשיר מספר פעמים במסלולים שאינם מוכרים לך כדי ללמוד את העניין ולהתרגל למכשיר. לא מסובך אבל שווה כל דקה שמושקעת בעניין.

* ציוד : את אותם אימוני הרכיבה נצל כדי לבדוק את הציוד שאיתו תרכב, את מתקון ה-GPS, ובדיקת ההשפעה של תוספי מזון ושתייה על הגוף. 

אימוני כושר:

אימונים אירוביים עוזרים לשמירה על רמת חמצן גבוהה בשרירים ובמוח. אתה מתעייף פחות ומסוגל לחשוב בבהירות גם במצבי קיצון, מה שימנע ממך להיכנס לסחרחרת של ''עשיית טעות – הרמת האופנוע – התעייפות נוספת – טעות נוספת וחוזר חלילה''. לאימונים אירוביים אני ממליץ על אופניים (רכיבת שטח / כביש / ספינינג). שעה רכיבה, 3 פעמים בשבוע יתנו לך מנה מספקת של אימון אירובי.

לטובת אימונים שמתרכזים בכוח אני ממליץ על ''קרוס-פיט''. צורת אימון שמתאימה טוב למתווה של מרוץ כמו רומניאקס. עבודה על מספר קבוצות שרירים באותו התרגיל, מאמץ אינטנסיבי שגורר גם אימון אירובי בתוכו, והמון עבודה על שרירי הבסיס החשובים שיעזרו מאוד במצבי הרמה, הנחה, גרירה והנפה. גם באימון זה - שעה אימון, 3 פעמים בשבוע, תהייה תוכנית הגונה.

אימון מכונאות בסיסיים מומלצים גם הם - היה ותיתקע בהרים, האחריות עליך!

מכשיר GPS

בחירת מכשיר ה-GPS ומתקונו נושאים בחשיבות לא קטנה ברומניאקס.

באופן עקרוני המסלול מסומן (בסרטי סימון) אבל ישנם קטעים פתוחים שבהם לאורך מספר קילומטרים אין ולו קצה של סרט. בנוסף, יתכן מצב של ערפל כבד עם ראות כל כך מוגבלת שאי אפשר לראות את השביל בכלל. בחירת מכשיר נכונה תיתן לכם מסך בהיר וקל לקריאה, עמידות הסוללות בפני רעידות וקלות תפעול. בחירת מנשא טוב תעזור בקיבוע המכשיר בצורה נוחה ובשמירה עליו בנפילות.

למי שרוצה, מותר להשתמש במכשיר נוסף בעלות של 30 יורו.

באתר המרוץ הרשמי יש רשימה של מכשירים מומלצים לשימוש, כולם מתוצרת גרמין. אישית אני ממליץ על ''אורגון 450'' או אחיו המודרני יותר, אורגון 600 לאחר שבדקתי מספר מכשירים (76,78, ETREX). האורגון קומפקטי בגלל שהוא חסר כפתורים (הכל מבוצע דרך מסך המגע שלו), בעל מסך שהינו פשרה מצוינת של גודל ומבנה תא הסוללות שלו לא גורם להן להתנתק מרעידות והכל במחיר סביר יחסית. היתרון של דגם ה600 הוא האפשרות לאתקנה אופקית שממורכזת יותר טוב על הכידון ללא הפרעה לכבלים וצינורות בלם.

כדאי מאוד לבנות צמת חשמל ממצבר האופנוע עד ל-GPS. צמת חשמל קבועה תאפשר לרכב עם תאורת מסך קבועה, מה שעוזר מאוד לקריאת התצוגה ביחוד באור שמש חזק. בנוסף, חסכון בחיי הסוללות תמיד טוב למקרה חירום.

ושוב – בחר את המכשיר, בחר/בנה את המתקון, ייצר את צמת החשמל ורכב עם כל הציוד מרוכב ועובד כמה רכיבות טובות כדי לוודא שהכל נכון ותקין

תכנון לוחות הזמנים

* לפחות חצי שנה לפני המירוץ התחלת אימוני כושר ורכיבה ממקודי רומניאקס.

* רישום מוקדם ככל האפשר יתן לכם חדר במלון הטוב והנוח יותר (מלון רמדה) וגם זינוק מוקדם יותר לפרולוג וכך תתקעו פחות בפקקים. נכון ל-2015, ההרשמה נסגרה במלואה תוך 18 שעות בלבד!

* תכנון הגעה לסיביו לפחות יומיים לפני הפרולוג כדי לקבל את האופנוע, למתקן אותו ולצאת לרכיבה מקדימה בשטח.

* הרישום בשטח המרוץ דורש זמן וכולל מעבר בין תחנות כמו הסדרת תשלומים, הפקדת GPS, הצגת רשיון מתחרה ומכתב הסכמה, קבלת מכשיר מעקב, בדיקות טכניות לאופנוע, בדיקת ציוד חירום וקבלת מספרי מתחרה.

* בלילה של היום האחרון למרוץ מתקיימת מסיבה סיום רווית אקשן ואלכוהול שמסתיימת (מאוד) עמוק לתוך הלילה. מומלץ להשאיר את היום שאחרי לטובת התאוששות לפני החזרה הביתה. 

מה צריך להביא? המלצות:

הרשימה ארוכה מאוד ודי אינדוודואלית.

הדגשים שלי הם:

* שלוש חליפות רכיבה,

* מכנס טייץ לרכיבה - מונע שפשפות (תוספת - ע.א.),

* מעיל סערה נוח לרכיבה,

* משחת אטימה למגפיים נגד מים,

* תיק גב עם שקית מים (קאמל בק) איכותי, נוח וגדול - הרבה ציוד נכנס שם,

* חבל / רצועת משיכה,

* מכתב אישור השתתפות של ממס''י – המכתב יהיה אחוד לכל המשתתפים,

* רשיון FIM, מוצא על ידי ממס''י ומחייב בדיקות רפואיות,

* ציוד חירום לפי הרשימה באתר הרשמי למעט זיקוקים (קנייה במקום).

* כדורי מלח / חטיפי אנרגיה / אבקת שתייה,

* וזלין או אלוורה או כל משחה אחרת למניעת שפשפות,

* משחת הרפיית שרירים כמו ''בנגאי''.

תוספת (ע.א.):

המדריך להכנת האופנוע למסע ארוך

לבוש ומיגון של אופנוען שטח

מלווה? מתעד?

המלווה / מתעד (רצוי את 2 הפונקציות ביחד כמובן) עוזר במנהלות, מצלם מהצד, נותן יד כשצריך והכי חשוב, עוזר מנטאלית ברגעים הקשים.

התיעוד חשוב כדי לשתף את המשפחה והחברים בהרפתקאה והאתגר הגדול שהרוכב עובר, וגם נותנים בסיס להשגת חסויות (שכמעט ואינן אפשריות ללא חשיפה נאותה).

עלות המלווה מתחלקת בין טיסה, השכרת רכב ודלק, חבילת מלווה (480 יורו שנותנים מלון זהה כמו לרוכב), חיבור אינטרנט סלולרי לטובת דיווחים בזמן אמת והוצאות מועטות נוספות. 

עשרת הדיברות שלי לרומניאקס בדמות ''עשה ואל תעשה'':

עשה

* התכונן בצורה מסודרת עם אג'נדה ומטרות ע''פ תוכנית. כושר גופני, אימוני רכיבה וגם תרגול עבודה עם GPS.

* הכר את ה-GPS והשימוש בו בצורה כזו שאתה לא צריך להשקיע שום מחשבה בתפעולו בזמן המרוץ.

* תרגל רכיבה עם תיק גב עמוס לעייפה כדי להבין את משמעות המשקל הנוסף במיוחד לאורך זמן ובמיוחד תוך כדי מעבר מכשולים.

* הכן את כל הציוד זמן רב מראש כדי למנוע מצבי ''רגע אחרון'' מעיקים ומלחיצים.

* הכן לך סדר פעולות לסופו של כל יום מירוץ, מעין צ'ק-ליסט בדמיון. ככה העייפות לא תהייה פרמטר בהחלטה ובמחשבה מה עליך לעשות.

* עזור לרוכבים אחרים לאורך המסלול כשהם תקועים. זו קארמת רומניאקס חשובה שתחזור אליך מאוחר יותר.

* מנוחה לפני ההתחלה - הורד את אימוני הכושר בהדרגה בשבועיים טרום המירוץ והפסק אותם כליל כיומיים לפני הטיסה.

* התכונן נפשית לזה שאתה הולך לאכול חרא בערימות. קבל את זה באהבה ובצחוק!

עשרת הדיברות שלי לרומניאקס בדמות ''עשה ואל תעשה'':

עשה

התכונן בצורה מסודרת עם אג'נדה ומטרות ע''פ תוכנית. כושר גופני, אימוני רכיבה וגם תרגול עבודה עם GPS.

הכר את ה-GPS והשימוש בו בצורה כזו שאתה לא צריך להשקיע שום מחשבה בתפעולו בזמן המרוץ.

* תרגל רכיבה עם תיק גב עמוס לעייפה כדי להבין את משמעות המשקל הנוסף במיוחד לאורך זמן ובמיוחד תוך כדי מעבר מכשולים.

הכן את כל הציוד זמן רב מראש כדי למנוע מצבי ''רגע אחרון'' מעיקים ומלחיצים.

* הכן לך סדר פעולות לסופו של כל יום מירוץ, מעין צ'ק-ליסט בדמיון. ככה העייפות לא תהייה פרמטר בהחלטה ובמחשבה מה עליך לעשות.

עזור לרוכבים אחרים לאורך המסלול כשהם תקועים. זו קארמת רומניאקס חשובה שתחזור אליך מאוחר יותר.

מנוחה לפני ההתחלה - הורד את אימוני הכושר בהדרגה בשבועיים טרום המירוץ והפסק אותם כליל כיומיים לפני הטיסה.

התכונן נפשית לזה שאתה הולך לאכול חרא בערימות. קבל את זה באהבה ובצחוק!


אל תעשה

* השתדל להימנע מרכיבה בשבועות לפני המירוץ כדי למנוע אפשרות פציעה, וגם כדי להגיע ''רעב'' למרוץ.

* אל תגיע למרוץ עם ציוד שלא רכבת איתו קודם מעולם. תמיד בדוק התאמה ונוחות ברכיבות מקדימות, שפצר או החלף כל פריט שלא מותאם בצורה מושלמת. זה כולל ציוד רכיבה כמובן אבל גם אבקות שתייה / חטיפי אנרגיה / כדורי מלח.

אל תיקח את המירוץ עצמו ברצינות גדולה מדי. זה אירוע מטומטם לרוכבים דבילים. הכיף הגדול הוא שיש שם ערימה ענקית של רוכבים דבילים בדיוק כמוך!

 

זכור! זה רומניאקס!! זה לא הסתיים עד שלא חצית את שער ''רד בול''!!!

* כל הנכתב במאמר זה הוא על בסיס דעתי ונסיוני האישי אחרי מספר רב של מירוצים קשים וארוכים.

אין פה אמת מוחלטת ויש שיחלקו על חלק מהדברים שכתבתי - זכותם :)

יומן המסע של יורם לביא - Redbull Romaniacs 2013 - Great adventure

קישורים:

סיכום רומאניקס 2014 - קשה זה טוב!

תגובות

3 תגובות

1

Ogash Ofer

02 בספטמבר 2013 ב 23:07

אותי זה סוחף ומרגש

ענייני ומסודר למי שרוצה לצאת ולהתחרות ברומניאקס אבל גם מדהים וסוחף לכל מי שרוצה להתלהב מ"איך לעזאזל עושים את זה".
תודה רבה ליורם לביא המפרט מניסיונו באופן מסודר ומופתי את סדר ההכנות והפעולות תוך כדי במרוץ הראלי - אנדורו אופנועים הקשה בעולם.
ויש גם שני סרטים הממחישים את החוויה במיוחדת - שווה בהחלט!

2

gbanay

03 בספטמבר 2013 ב 12:04

אתה דפוק, יורם

אוהבים אותך הרבה בכל זאת.

שנה טובה.

3

Ogash Ofer

11 בנובמבר 2014 ב 21:41

עדכון לכתבת הרומאניקס לקראת 2015

הכתבה המקורית של יורם לביא עלתה לאתר 3.9.13
וכיום 11.11.14 היא מתעדכנת ומוכנה לקראת המרוץ של 2015.