שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

טיול ג'יפים למערב ירדן - סוכות 2013

קבוצה גדולה של 10 גיפים עם 25 חברים יצאו לחרוש את הדיונות המיוחדות של ואדי רם וחרז'ה.
אנשים איכותיים ב-3 ימים של כיף.
מדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית

תמונה קבוצתית תמונה קבוצתית

המפגש והכניסה לירדן

לאור העובדה כי אנחנו קבוצה גדולה נפגשנו כבר בשעה 07:15 במעבר הגבול רבי שנמצא מעט צפונה לאילת. בירוקרטיה ישראלית החתמת דרכונים שיחה קצרה ויאללה לשאנטי של הירדנים.החלפת המספרים ברכבים, ריצה בין משרדים ( הגיון בלתי מובן של הירדנים - במקום לארגן הכול ל2 חדרים מריצים אותנו בין -5 חדרים) לא זה מה שישבור אותנו . המצלמה הגדולה של ליאור גרמה לירדנים קצת לחשוש שמא אנחנו מנסים להחדיר עיתונאי במסווה של טייל רגיל. שיחה עם מנהל המסוף הירדני ועם איש הביטחון ( מוחאבארת' ) והכל הסתדר. 

המפגש והכניסה לירדן

דורון עם המאבטח של הקבוצה

דורון עם המאבטח של הקבוצהדורון עם המאבטח של הקבוצה

עקבה

אחרי שעתיים וחצי של בירוקרטיה ירדנית שכללה חצי שעה המתנה למדריך הירדני שמשום מה התעכב , נכנסה השיירה לעקבה ונסענו לאורך שורת בתי המלון היוקרתיים והחדשים שנבנים לאורך רצועת החוף. בתי מלון שבשנים הקרובות יחליפו את בתי המלון באילת ולו רק בשל המחירים הזולים ויש האומרים גם בשל השירות הטוב באלף מונים מזה הניתן בארץ ( אני לא יכול להעיד... לא ביקרתי במלונות שלהם בעקבה..)חנינו במרכז עקבה ורצנו למסעדת '' אל מוהנדס '' לא לפני שעשינו שיחת הכרות קצרה עם המדריך הירדני ועם השוטר/מאבטח של הקבוצה. חומוס, פלאפל,בשר, חביתות,שתייה קרה, סלטים ובקיצור שבענו. בדרך לרכבים הצטיידנו בשתייה, קרח,חטיפים ויאללה השיירה על דרך המלך לכיוון הדיונות של ואדי רם.

עקבה

ימות המלח

ימות המלחימות המלח

אם זה לא תמונה לפוסטר אז איזו תמונה מתאימה?

אם זה לא תמונה לפוסטר אז איזו תמונה מתאימה?אם זה לא תמונה לפוסטר אז איזו תמונה מתאימה?

מלכודת

מלכודתמלכודת

ואדי רם והדיונות באזור

השיירה נכנסה לשטח, מורידים אוויר לא לפני שחלק כבר שקועים עמוק בחול וכבר מתמודדים עם הדיונה האשונה. כמובן שחלקם לא מצליחים לעלות, חלקם מצליחים לא מפסיקים לעלות ולרדת והנהגים בהיי. הנסיעה בואדי רם מרתקת, הנוף משגע,ההרים מרשימים, צורתם כאילו מפוסלת ברקע - פשוט מדהים. אחרי שכעתיים נכנסים בשער שמורת ואדי רם, בדרך עוצרים לקפה ועוגה משולב בטיפוס להר כדי לראות מעיין החבוי בסע ההר. ומשם ממשיכים עוד כשעתיים לעבר המאהל.

ואדי רם והדיונות באזור

החברה הצעירים ממשפחת קנז שיחקו אותה

החברה הצעירים ממשפחת קנז שיחקו אותההחברה הצעירים ממשפחת קנז שיחקו אותה

היום השני

היום השני התחיל בטיפול בפנצ'ר ברכב שלי באחת הפנצ'ריות בכפר דייס'ה, חיפוש ( ניסיון לפחות ) פקק לרדיאטור של אברהמי ויאללה לדיונות של חרז'ה  - שעשועים בהרי הדיונות הענקיים שבאזור ואחרי מס' שעות עולים על הכביש לכיוון ואדי מוסא

היום השני

פטרה והיום השלישי

היום השני אחהצ מיועד בד''כ לביקור בפטרה - בשל השעה המעט מאוחרת ולאור העובדה כי שערי פטרה נסגרים בשעה 18:00 החלטנו כי נאכל ארוחת צהרים בלי לחץ נרד העירה לקניות - נעלה ברגוע לבית המלון, מקלחת טובה ארוחת ערב חגיגית וננוח מימיים אינטנסיביים. למחרת בבוקר, אחרי ארוחת בוקר במלון, תידלקנו את הרכבים ונכנסנו לסיור המיוחד בעיר הנבטית ''פטרה''. אין הרבה מה להגיד- צריך להיות שם כדי להבין ולנסות לענות על השאלה ''איך לעזאזל הצליחו לחצוב עיר שלמה בסלע ושזה ייצא כ''כ מיוחד''

פטרה, דרך הבשמים וואדי חאסה

לאחר הביקור בפטרה, עלינו על דרך הבשמים הירדנית (וואדי נאמלה ) ונסענו ישירות לוואדי חאסה לנסיעה בתוך נחל איתן עם הרכבים ואיך אפשר בלי שחייה מאעננת.האמת שלא עמד לרשותנו מספיק זמן ומהר מאוד מצנו את עצמנו בירוץ נגד הזמן בדרך למעבר הגבול הירדני הנמצא מול בית שאן. למרות האיחור הקל בהגעה לארץ, המתינו לנו במעבר הגבול והיציאה הייתה חלקה.

פטרה, דרך הבשמים וואדי חאסה

טבילה בוואדי חאסה

טבילה בוואדי חאסהטבילה בוואדי חאסה

קישורים לטיולים ולמסעות הבאים בירדן:

לפרטים המלאים על הטיול הבא למערב ירדן - הקליקו כאן
  לפרטים על המסע המיוחד למזרח ירדן - הקליקו כאן
 

אתר השטח הישראלי – ירדן, ספטמבר 2013

תגובות

1 תגובות

1

lev4ik

23 באוקטובר 2013 ב 11:38

טיול נהדר, בשנה הבאה 4 ימים בירדן :)