שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה קורה כשצועקים הצילו

חברה רומנית פיתחה רכב עם יכולות שטח רציניות, שמיועד לכוחות הצלה וגם נתנה לו שם מחייב – Rescue

הכירו את הרכב שבעתיד אולי יגיע להציל את חייכם – ה- Rescue של חברת Ghe-O Motors. מדובר ברכב עבירות שיכול לנוע בכל שטח כמעט, ולשמש כאמבולנס, כבאית או אפילו להסיע 11 אנשים במרכב הרבוע והזוויתי. נתקעתם בשלג? אין בעיה. הדרך מרוצפת בבולדרים? אל תדאגו. יש גם נחלים שוצפים או אפילו אגמים? ה- Rescue יודע להתגבר על כל מכשול, לפחות על פי סרטון הוידיאו המצורף.

בחברה, רומנית אגב, לא ממהרים לשחרר נתונים טכניים על הרכב שלהם, למעט המימדים (5.2 מ' אורך, 2.7 מ' רוחב!, 2.39 מ' גובה ומשקל של 3.2 טון). ניתן לבחור מבין מגוון של מנועי בנזין (340-500 כ''ס, וסביר להניח שמדובר במנועי V8 אמריקאים) או דיזל עם 218 עד 304 כ''ס. מעבר לכך, מלבד העובדה שניתן לנעול את שני הסרנים, לא נמסרו פרטים נוספים.

מסרטון הוידיאו ששיחררה החברה (עם פתיח דרמטי ומעט פתטי) אפשר ללמוד מעט על היכולות של ה- Rescue. הצמיגים נראים ענקיים (משהו באזור ה-50 אינץ'), זוויות הגישה והנטישה מעולות, יש אפשרות להוסיף כריות מתנפחות שמתלבשות על הצמיגים לשיפור הציפה במים, ואפשר להרכיב חצי זחל על הצמיגים האחוריים לתנועה בשטח טובעני כמו בוץ או שלג.

בגדול, הבנייה מזכירה מאוד רכבי עבירות שכמותם אנחנו מכירים מהארץ (זיבר, מישהו?) וזה לא פלא בהתחשב בעובדה שההתמחות העיקרית של החברה היא בבניית רכבי עבירות לתחרויות. אם הם לא היו ממתגים את הכלי כ''רכב הצלה'' ונותנים לו את השם המחייב, כנראה שלא היו זוכים לחשיפה התקשורתית הגדולה שקיבלו, אפילו החבר'ה מטופ גיר מצאו לנכון להתייחס אליהם...

ועוד משהו בקטנה: תראו בסרטון את המזחלת הייעודית שנבנתה המיוחד כדי להגדיל את יכולת הנשיאה של הרכב. אחלה רעיון לשעשע את הילדים בטיול הבא...      

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

20 באוקטובר 2013 ב 15:41

אכן סרטון דרמטי! ובכל זאת אשמח...

אשמח לנהוג על כזו מכונה אם לחילוץ או רק לעבירות ברומניה...