אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

באנו לעבוד - טיול טרקטורונים ו-SBS בהרי ירושלים

יצאנו לטיול טרקטורונים וכלי זוגיים קטנים SBS של CAN-AM ושל CF בשלג של הרי ירושלים ולמעט נקודת ההתחלה שום דבר לא היה צפוי... אבל התמונות של בני שוות את המאמץ!

image

קריאת עבודה...

הסופה בירושלים עברה אבל השלג נשאר... ואני קיבלתי הודעת וואטצ-אפ מ''עופר אבניר'' (יבואן קאן-אם, קימקו ו- CF לישראל): ''מחר טיול שלג בהרי ירושלים, הזמנו עיתונאים - אתה מוזמן להדריך!''. השבתי מיד: ''מפנה את זמני - אני אגיע!!!''. תוך כדי שיחה עם בני דויטש הצלם על המסלול של מחר רצתי למחסן להכין ציוד רכיבה ובעיקר ציוד חילוץ וגרירה לשלג - מי יודע אולי אצטרך...

image

מעמיסים ויוצאים לדרך...

כשהדיפנדר עמוס בציוד ובצלם, והמשאית עם הנגרר הגדול עמוסה בשני CF650, קומנדר 1000 ואאוטלנדר 1000 עלינו להרי ירושלים. פקק משער הגיא... אבל אנחנו מטפסים דרך אשתאול להר טייסים. שמיים בהירים לחלוטין, שמש מלטפת, שלג על כל ההרים שסביב וקרח מפחיד על הכביש מביאים אותנו למרגלות הר טייסים, 795 מטרים, שבהרי ירושלים. התוכנית היא לבצע את המסלול המוכר של מעיינות במערב ירושלים על בסיס מסלול הטיול המפורסם באתר - קישור למסלול טיול לדוגמא. מעט הסברים, מתלבשים, מתמגנים, מעמיסים את כלי הרכב בציוד חילוץ ויוצאים לדרך...

image

תוכניות? זה טוב לבית!

קצת משחקים בשלג ובבוץ (כדי שיהיה חומר בסיסי לצלם) ויצאנו לדרך - מטפסים להר טייסים במטרה לרדת מזרחה לתוך נחל צובה ולטפס להר איתן על השבילים המסומנים בשטח. אז ניחא שאין סימון לשבילים (כי הוא קבור בשלג) אבל אין בכלל שבילים! ולא ברור היכן עובר השביל המסומן!! מזל שיש שיחים ועצים מעט גבוהים ואנו נוסעים בין לבין - זה עושה שכל שכאן השביל, ולפעמים לא! זה לא השביל ויש לחזור לאחור - אם אפשר!! ואם לא אז יש כננת ועוד כמה ''כוחות סוס'' של המשתתפים שדוחפים, מנערים, מרימים ומושכים. וזה עוד מבלי להזכיר את העצים שקרסו ונפלו ברב חוצפתם דווקא על השביל, או על היכן שאני חושב שעובר השביל. מה אכתוב לכם? ''חרא מדינה'' - לא פינתה את השבילים למטיילים ולא סימנה אותם מחדש ולא פינתה שבילים מהעצים שנפלו ובקיצור - באנו לעבוד!

image

הם באו לעבוד...

רציתי לכתוב כי האאוטלנדר של קאן-אם ''כאילו'' נבנה עבור השלג - הוא מרחף במהירות וצולח שלג רך ועמוק בקלילות מדהימה (עד שהוא נתקע בשלג העמוק שהתחתית שלו רכה וחלקה ללא שביל מתחת). אבל בעצם הכלי הזה נבנה עבור השלג, במפעל בקנדה (ושם אני חושב יודעים ''קצת'' מה זה שלג!) כך שזה ממש לא ''כאילו'' ולא ''כזה'' אלא הדבר האמיתי לשלג! כך גם הקומנדר 1000 - חזק (85 כוחות סוס בריאים) עם מערכת הנעה מעולה - אין דבר שעומד בפניו והכול בקלילות מממש מזלזלת - שלא לכתוב מעליבה! (''זה שלג זה? בוא לקנדה ואראה לך מה זה שלג עמוק ביער!''). ה-CF (קישור להשקה של CF בישראל) הוא היחיד שמאתגר אותנו, או שאנחנו בעצם אתגרנו אותו, עם 38 כוחות סוס ממנוע של כמעט 600 סמ''ק ה-CF עובד קשה! אפילו קשה מאוד! אבל עושה זאת בהצלחה ומצליח לרדוף אחרי הקומנדר שחזק ממנו יותר מכפליים.

image

ואנחנו? באנו לעבוד!

מעבר לכיף העצום של ריחוף על השלג זה היה יום עבודה מבלי שהתקדמנו הרבה. כנכתב לעיל - תוכניות? זה טוב לבית! עצים שנפלו על השביל קיבלנו משיכה מהכננת או חיתוך עם הגרזן או פינוי אנושי או גם וגם ולפעמים גם וגם וגם. ניעור לצדדים של כלי שקוע ומילוי בשלג של הבורות היה מנת חלקנו על עשר דקות לערך... לא זכור לי יום שבו הכננות (כננת) עבדו כל כך הרבה וכל כך קשה, בטח שלא בטרקטורונים ו-SBS שלא שוקעים או נתקעים בקלות. אבל בשלג, במיוחד כשאין שביל באופק, הן עבדו וקשה! בתוספת של 4 רצועות גרירה, שאקלים ושתי כננות משכנו עצמנו חזרה לשביל או במעלה השביל כל פעם שבו השלג, ולייתר דיוק המצע החלק והטובעני שמתחת לשלג, הכריע אותנו! הרבה לא נסענו, ובעיקר לא יכולנו להתקדם למרחקים, אלא רק במעגלים אבל החוויה היא מיוחדת - בטח למי שנולד במרחבי המדבר ולא בערבות הקרח שבקנדה.

image

קישורים לכתבות על היום:

לכתבה של נועם וינד באתר מאקו לכתבה של דין אפפל באתר אוטו לכתבה של רמי גלבוע במגזין וואלה

הסרטון של נועם וינד ממאקו:

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

image

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

19 בדצמבר 2013 ב 11:11

איזה חוטב עצים,תותח!

2

אורח/ת

19 בדצמבר 2013 ב 15:25

כתבה יפה ותמונות מהממות

3

אורח/ת

27 בינואר 2014 ב 08:58

השתתפות בטיול

איך אפשר להצטרף לקבוצה שלכם?