שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

מסלול טיול של שבילים וחרבות שוממות בדרום השפלה

מסלול טיול קרוב למרכז הארץ אבל בשטח שומם, בלב שטחי אימונים של צה'ל ובין חורבות עתיקות עם כוכים, מחילות ומערות מתקופות בית שני והביזנטיים. רב המסלול על שבילים מהירים וחלקו מטפס או יורד בשבילי הרים צדדים, שכמעט איש אינו נוסע בהם.
בתוספת מיוחדת: גלרית תמונות מיוחדת של בני הניגאל - סתיו 2013 בכרמים של חבל לכיש.

אבני דרך:

כביש 6, כביש 40, נחל פורה, נחל כלך, מערות ותל כלך, חרבת כישור, גבעת מרשם, חרבת גמר, תל נקיק, תל אגרה, יער וסכר אמציה, מערות חזן, מושב אמציה, מושב לכיש, כביש 35.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול על שבילים מסומנים ולא מסומנים בתחום ומחוץ לתחום של שמורת טבע ושטחי אש פעילים באמצע השבוע.

המסלול בעבירות קלה עד בינונית ומתאים גם לג'יפונים ללא הילוך כוח, אבל דרוש נהג מנוסה בנהיגה בשטח.

מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול כ-35 ק''מ ואפשר לבצע אותם ברצף של 4 עד 6 שעות טיול, כולל ביקורים רגליים בתלים, במערות ובחורבות.

המסלול עובר גם בשמורת טבע ואין לרדת מהשבילים המסומנים או הברורים בשטח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול חוצה שטחי אש (מאוד פעילים) של צה''ל ואפשר לטיול בו רק בסופי שבוע.

שיטת הניווט:

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 21 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה מהדף האחרון.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

קישור לכתבות הניווט באתר

הכנת אמצעים למסלול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS - לא חובה, אבל נוח כשיש.

מפות סימון שבילים מס' 12 (דרום השפלה),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:

התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:התמונות המדהימות של בני הניגאל מהכרמים של לכיש:

תחילת המסלול:

בכניסה לשמורת פורה על כביש 40 מדרום למחלף מאחז בחיבור של כביש 6 עם כביש 40.

נ.צ. 1 - שמורת פורה

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים ימינה למגרש החנייה הסלול של שמורת פורה ומיד פונים שמאלה לחלק הדרומי של מגרש החנייה.

יוצאים ממגרש החנייה דרומה על שביל במקביל לכביש 40.

0.85 ק''מ משמאל לשביל שני גשרים למעבר רכב מתחת לכביש 40.

נ.צ. 2 - גשר מתחת כביש 40

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים בזהירות תחת הגשר (מגבלת גובה של 2 מטרים) ופונים שמאלה באי תנועה שבין כביש 40.

0.1 ק''מ פונים ימינה ומזרחה וחוצים את כביש 40 תחת גשר גבוה.

נ.צ. 4 - הגשר הגבוה

מאפסים מד אוץ

למי שמגיע מדרום, מצומת בית קמה על כביש 40:

כ-5 ק''מ צפונית לצומת בית קמה - באבן דרך 214 ק''מ (ראו את השלט הקטן בצד הכביש) יורדים ימינה מהכביש (מעקה הבטיחות פתוח בנקודה זו).

נ.צ. 3 - ירידה מהכביש

יורדים מכביש 40 ומיד פונים ימינה ולמטה עד הגשר הגדול..

נ.צ. 4 - הגשר הגבוה

למי שמגיע מדרום, מצומת בית קמה על כביש 40:

מאפסים מד אוץ ומתחילים את הטיול

נוסעים מזרחה לכיוון הגשר הגדול שמתחת לפסי הרכבת.

0.7 ק''מ הגשר הגדול של הרכבת בנחל פורה.

נ.צ. 5 - גשר הרכבת

מאפסים מד אוץ ומתחילים את הטיול

מאפסים מד אוץ

נוסעים מזרחה על השביל במקביל לנחל פורה כשמול קו המתח הגבוה.

ממשיכים מזרחה בגדה הדרומית של נחל פורה בתוכו עצים שונים (אשלים, שיטות ואורנים) ומימין שדות תבואה פתוחים.

0.8 ק''מ עמוד בטון רחב עם אזהרה על כניסה לשטח אש בו פונים שמאלה וצפונה, חוצים את ערוץ הנחל, מטפסים לתוך החורש חוצים אותו ומטפסים לגבעה.

1.4 ק''מ מיד בירידה מהגבעה צומת מרובה שבילים בקרקע חומה.

נ.צ. 6 - צומת מרובה שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמטה, חוצים את הערוץ ועם השביל הברור ביותר מטפסים על השלוחה שממול - ממזרח.

0.8 ק''מ בשיא הגובה, בנקודת גובה 254, צומת T בו פונים שמאלה ולמעלה.

1.1 ק''מ צומת Tשל שבילים.

נ.צ. 7 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה על השביל הטוב.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמעלה.

1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה.

1.2 ק''מ צומת בו פונים ימינה.

1.8 ק''מ עוצרים מעל הערוץ של נחל כלך.

מחנים לצד השביל ויורדים ברגל צפונה לכיוון הערוץ - כשמול עץ בולט. כשמתקרבים רואים עוד שני עצים עמוק בערוץ ולמרגלות המדרון 3 מערות קטנות חצובות בסלע - מערות כלך.

3.1 ק''מ חוצים את הגבעה של תל כלך וממשיכים על השביל המרכזי.

משמאל לשביל על הגבעה רואים שני מבני אסבסט נטושים צמודים לחורשה של 3 עצים על הכיפה. מבנים צבאיים נטושים.

4.1 ק''מ צומת באוכף פונים שמאלה לכיוון כיפת האיקליפטוסים.

4.5 ק''מ צומת למרגלות הכיפה (הכיפה משמאל לצומת).

נ.צ. 8 - צומת הכיפה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל ולמטה.

0.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה לכיוון הערוץ.

השביל הראשי נוסע על השלוחות לכיוון נחל כלך.

0.6 ק''מ חוצים את הערוץ הלבן של נחל כלך וממשיכים על השביל מזרחה.

1.6 ק''מ צומת T עם שביל לבן מסומן בסימון שבילים שחור ולידו עמוד בטון רחב לבן שיספר לכם שהגעתם משטח אש 81 ואתם בין שטח אש יהודה לשטח אש לוי.

נ.צ. 9 - שביל לבן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרומה על השביל הלבן.

0.1 ק''מ פונים שמאלה על השביל לתוך הערוץ.

השביל מטפס לתוך חרבת כישור.

0.6 ק''מ מומלץ לעצור בראש הגבעה של החרבה ולהסתובב ברגל בין העתיקות (זהירות מהבורות).

רב המבנים בחרבת כישור הם מהתקופה הביזנטית (מאה 6) ואם תחפשו טוב תמצאו גם מערות קבורה מתקופה בית שני (המאה הראשונה לספירה).

0.8 ק''מ צומת T ומולה הבאר העמוקה באזור - באר כישור.

נ.צ. 10 - באר כישור

מאפסים מד אוץ

חרבת כישור

חרבת כישורחרבת כישורחרבת כישורחרבת כישורחרבת כישורחרבת כישורחרבת כישורחרבת כישור

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה במעלה הערוץ העמוק של נחל כלך ומטפסים על השביל המרכזי.

1.4 ק''מ מפגש ערוצים גדול.

נ.צ. 11 - מפגש ערוצים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה בתוך הערוץ.

2.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה עד השביל הראשי הכבוש לבן.

2.7 ק''מ צומת Tעם שביל מרכזי מסומן בירוק.

נ.צ. 12 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל המסומן בירוק.

1.2 ק''מ עד לצומת שבילים מסומנים בירוק ובכחול, למרגלות גבעת מרשם.

נ.צ. 13 - צומת ירוק וכחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומיד לאחר 100 מטרים פונים שמאלה לשביל המטפס מעלה לגבעת מרשם.

0.4 ק''מ ראש הכיפה של חרבת מרשם - בסלע חצובים בורות עם תעלות לאיסוף מים וגם תצפית מרשימה מזרחה לגדר ההפרדה ולכפרים הפלסטינים: בית מרסם, אל בור', אל עסל, אל מג'ד ועוד. בחלק המערבי של הגדר אפשר לראות את מרשם, יישוב של מפוני גוש קטיף, וצפונה את מושב שקף.

נ.צ. 14 - גבעת מרשם

חוזרים למטה.

0.8 ק''מ חוזרים לצומת ב-נ.צ. 13.

נ.צ. 13 - צומת ירוק וכחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים למטה על השביל הכבוש לבן ומסומן בכחול.

0.1 ק''מ צומת שבילים ירוק וכחול ופונים שמאלה עם השביל הכחול לתוך הערוץ (על ציר הצבאי ''כלולות'').

0.6 ק''מ במפגש הערוצים פונים ימינה וצפונה בכיוון למעלה.

1.2 ק''מ צומת גדול למרגלות חרבת גמר.

ממשיכים ישר ולמעלה על השביל הכחול.

1.3 ק''מ צומת שבילים באוכף.

נ.צ. 15 - צומת באוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

באוכף פונים חזק שמאלה לשביל משני צר שלא מסומן ומתחילים לטפס מעלה.

0.8 ק''מ תצפית יפה בראש גבעה בנקודת גובה 480 מטרים - גבעת גמר (מסומן בעמוד ברזל עגול).

נ.צ. 16 - גבעת גמר

יורדים מטה חזרה על השביל איתו טיפסנו.

1.6 ק''מ -צומת באוכף.

נ.צ. 15 - צומת באוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הצומת צפונה ועולים על השביל הפחות ברור בשטח, מסומן בירוק ונוסע על השלוחה. (שימו לב שהשביל המסומן בכחול, ואותו אנו לא רוצים, יורד לתוך הערוץ).

0.5 ק''מ השביל חוצה אוכף ויורד לכיוון אוכף נמוך יותר.

ממשיכים על השביל המקסים (עבירות קלה) כשמסביב לו סלעי גיר ואבנים גדולות.

1.1 ק''מ צומת קטן באוכף בו פונים ימינה וצפונה עם השביל והסימון הירוק.

מיד לאחר הצומת הסימון של שיל הנסיעה מתחלף לכחול (השביל המסומן בירוק הופך לשביל רגלי צר).

1.4 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ויורדים עם השביל הכחול למטה לערוץ הנחל.

2.5 ק''מ צומת תל נקיק - מומלץ להחנות ו/או לטפס למעלה עם הרכב ולהתרשם מגודל העיר העתיקה שהשתמרה בצורה יפה כבר 2,000 שנים.

2.6 ק''מ צומת T עם השביל המסומן באדום.

נ.צ. 17 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל האדום ומיד ימינה לשביל המטפס בערוץ.

0.4 ק''מ צומת T עם השביל המסומן בירוק בו פונים שמאלה ומערבה.

0.5 ק''מ מטפסים למעלה עם הסימון הירוק (השביל בעבירות קלה ורק נראה מאיים מרחוק).

0.7 ק''מ צומת T עם שביל ברור וטוב.

נ.צ. 18 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פנייה ימינה ולמעלה - 100 מטרים מגיע לרחבה עם תצפית ושדרת עצים - מקום מעולה לפיקניק או קפה.

יורדים למטה על השביל הטוב ולאחר 0.2 ק''מ פוגשים את סימון השבילים הירוק.

0.6 צומת T בו פונים שמאלה ולמטה עם השביל הירוק.

0.8 ו 1.1 ק''מ צמתים בהם ממשיכים על השביל הראשי ימינה ולמטה, כשנוף הכרמים פרוס לפנים - ממש טוסקנה בשפלה הדרומית!

1.5 ק''מ צומת T עם שביל כבוש לבן ומסומן בכחול.

נ.צ. 19 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

0.1 ק''מ צומת גדול בו פונים ימינה לשביל מסומן בירוק לכיוון תל אגרה ומקפידים לנסוע על השביל המרכזי, הכבוש בלבן.

1.5 ק''מ סוף השביל מעל הסכר והאגם העונתי של יער אמציה.

עד כאן כמעט 30 ק''מ של נסיעה בשטח.

נ.צ. 20 - סוף השביל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ ועולים על האספלט בכיוון צפון

2.6 ק''מ מימין לכביש אתר שולחנות פיקניק ומאחוריו מערת חזן.

מערות חזן הן אתר מערות קרסטיות טבעיות ובניהן מחילות מסתור חצובות בסלע הגיר. המערות שנות כאלפיים שנה ובתקופת מרד בר כוכבא שימשו מסתור ללוחמים. בתוך המערות בית מרחץ, בית בד, מערות אחסון ומקווה טהרה. את פתח המערה מצא בן מושב אמציה - הנער אמציה אבודרהם, לימים היה אמציה קצין צה''ל והוא נפל במלחמת שלום הגליל. כיום האתר משולט (בשילוט אנונימי) כאסור לכניסה וכל מי שמסתובב בשטחן או יורד פנימה עושה זאת על אחריותו.

ממשיכים צפונה על הכביש המשובש.

5.8 ק''מ כיכר הכניסה למושב אמציה.

נ.צ. 21 - מושב אמציה

מאפסים מד אוץ ועולים על האספלט בכיוון צפון

מערות חזן

מערות חזןמערות חזןמערות חזןמערות חזןמערות חזןמערות חזןמערות חזןמערות חזן

עד כאן 35 ק''מ מדודים של מסלול משולב שביל וכביש

לבאר שבע ממשיכים בכיכר ישר לכביש 358 החדש הנוסע לאורך גדר ההפרדה.

לקריית גת, כביש 6 ומרכז הארץ פונים שמאלה, 10 ק''מ עד לצומת לכיש.

בצומת לכיש אפשר לפנות שמאלה על כביש 35 לכיוון קריית גת וכביש 6.

או לפנות ימינה בצומת לכיוון בית שמש וירושלים.

להתראות בטיול הבא...

עד כאן 35 ק''מ מדודים של מסלול משולב שביל וכביש

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1100234

129096

2

1099446

128822

3

1099621

128986

4

1099545

128978

5

1099655

129637

6

1100080

130671

7

1100423

131478

8

1097469

134253

9

1097070

135731

10

1097216

136429

11

1097104

137762

12

1096250

139771

13

1096652

140821

14

1096723

141108

15

1097577

140173

16

1097620

139536

17

1099836

139620

18

1100332

139243

19

1100675

138169

20

1101181

139182

21

1105154

141057

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן באינטרנט.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

טוסקנה בשפלה

טוסקנה בשפלהטוסקנה בשפלהטוסקנה בשפלהטוסקנה בשפלה

תגובות

22 תגובות

1

focalist

20 בדצמבר 2013 ב 21:23

מערת חזן

לא ברור מה הכוונה בשילוט אנונימי... אני מבין את הפשט, ברור שכנראה לא קם אדם מן היישוב והחליט לשים שם שלט סתם ככה. האם האתר באמת מסוכן? יש רשות שאחראית עליו שדרכה אפשר לברר? אם אכן האתר מסוכן, נראה לי קצת לא אחראי לפרסם מסלול הממליץ בצורה זו או אחרת להכנס לשם.

2

Ogash Ofer

20 בדצמבר 2013 ב 21:29

מערת חזן

focalist כתב/ה:
"לא ברור מה הכוונה בשילוט אנונימי... אני מבין את הפשט, ברור שכנראה לא קם אדם מן היישוב והחליט לשים שם שלט סתם ככה. האם האתר באמת מסוכן? יש רשות שאחראית עליו שדרכה אפשר לברר? אם אכן האתר מסוכן, נראה לי קצת לא אחראי לפרסם מסלול הממליץ בצורה זו או אחרת להכנס לשם. "
אחזור על שכתבתי בכתבה: כיום האתר משולט (בשילוט אנונימי) כאסור לכניסה וכל מי שמסתובב בשטחן או יורד פנימה עושה זאת על אחריותו.  באחת התמונות שצרפתי רואים את אחד השלטים הלא חתומים שסביב האתר.  

3

focalist

21 בדצמבר 2013 ב 19:30

מערת חזן

עופר תודה. את שכתוב בכתבה קראתי והבנתי גם בפעם הראשונה וראיתי את התמונה. מי אחראי על האתר הזה?

4

Ogash Ofer

21 בדצמבר 2013 ב 21:13

מערת חזן

focalist כתב/ה:
" עופר תודה. את שכתוב בכתבה קראתי והבנתי גם בפעם הראשונה וראיתי את התמונה. מי אחראי על האתר הזה? "
ממה שאני יודע הוא שריב בין רשויות המדינה לגופים פרטיים משאירה את המערות מוזנחות וכל הטיפול בהן מתמצה לשלטי האזהרה ללא חתימת המזהיר!  אבל מי אחראי על המקום? לא יודע אם יש כזה!

5

מדר זיו

21 בדצמבר 2013 ב 23:35

21.12.13

עשינו את המסלול היום.מסלול שכולו כייף עם אטרקציות לילדים.השבילים עבירים.המעבר בתחילת המסלול מתחת לגשרים מלא מים בעקבות המזג אויר הלא שגרתי שהיה,ולכן יש לעשות פרסה בצומת בית קמה ולהיכנס מהצד השני.

6

momo_momo

22 בדצמבר 2013 ב 01:01

עבירות לאחר גשם ?

איך עבירות המסלול בימים שאחרי הגשם ?

7

Ogash Ofer

22 בדצמבר 2013 ב 08:28

עבירות לאחר גשם ?

momo_momo כתב/ה:
"איך עבירות המסלול בימים שאחרי הגשם ?"
מדיווחים שקיבלנו 21.12.13 הגשרים של כביש 40 מוצפים במים ואפשר להיכנס למסלול רק ע''פ ההנחיות של הירידה מכביש 40 לכיוון צפון. כלומר מי שמגיע מצפון צריך לבצע פרסה בצומת בית קמה.  

8

מנחם רובינ

22 בדצמבר 2013 ב 12:07

עבירות לאחר גשם ?

נסעתי בירידה מכביש 40 בקילומטר 214 ואחרי כ-600 מטר שקעתי בבוץ במשהו שנראה כשלולית שייבשה שהיתה במרכז השביל. הייתי בפג'ארו . ממליץ להמתין עד שהשבילים יתייבשו היו עוד הרבה רכבים קלים ששקעו .

9

אורח/ת

22 בדצמבר 2013 ב 12:46

מערת חזן

הבנתי שיש פקחים של הרשות שנותנים דוחות לנכנסים למערת חזן, האם יש אמת בדבר?

10

Ogash Ofer

22 בדצמבר 2013 ב 13:13

מערת חזן

אורח/ת כתב/ה:
"הבנתי שיש פקחים של הרשות שנותנים דוחות לנכנסים למערת חזן, האם יש אמת בדבר?"
נשמע לי כמו שמועה (אבל זה עד שיגיע משהו עם דו''ח...). כשרשות הטבע והגנים (שהיא רשות רשמית וחוקית במדינת ישראל) רוצה לסגור מקום לכניסת קהל היא עושה זאת ע''פ חוק עם גידור ושילוט מתאים. במערות חזן השילוט הוא ''פרטיזני'' ללא חתימה של הגוף האוסר. בקיצור אם אתם לא הרפתקנים במיוחד אבל במקביל גם מאוד זהירים ומחושבים הורידו את המערות האלו ממסלול הטיול, לפחות עד אשר יתבהר מצב השליטה בהן.

11

מדר זיו

22 בדצמבר 2013 ב 21:46

עבירות לאחר גשם ?

מנחם רובינ כתב/ה:
" נסעתי בירידה מכביש 40 בקילומטר 214 ואחרי כ-600 מטר שקעתי בבוץ במשהו שנראה כשלולית שייבשה שהיתה במרכז השביל. הייתי בפג'ארו . ממליץ להמתין עד שהשבילים יתייבשו היו עוד הרבה רכבים קלים ששקעו . "
אתה מתכוון מתחת לגשר הגדול.עברנו שם אתמול יום שבת ולא היתה בעיה מיוחדת.ניתן גם להיצמד לצד שמאל מתחת לגשר ולעבור על השפה.

12

אורח/ת

23 בדצמבר 2013 ב 21:47

מערת חזן

תודה עופר, לזכרוני בטיול שלכם לאזור שהצטרפתי אליו בהובלת עדי, ההליכה במערות דרשה היכרות, אחרת נראה לי שעלולים להתקשות בניווט, יש איזה מפה או הסבר של הניווט במערה?

13

אורח/ת

03 בינואר 2014 ב 17:46

עושים את המסלול מחר 4/1/14

מי שמעוניין להצטרף - קישור לטיול מחר
 

14

alexvitara

05 בינואר 2014 ב 23:43

עדכוני מסלול 3/1/14

מעבר הגשר הראשון לא עביר (מלא במים עד הסוף) ראו תמונות - קישור
אפשר להגיע עד לצומת בית קמה ולעשות פרסה או להשיך על הציר בשטח במקביל לכביש ,לעבור במעבר הבא ולהתמזג לנ.צ 5.

חוץ מזה אין בכלל בוץ במסלול.

המסלול יפה בחורף , שומם מאוד (חשוב לא לצאת לבד), המערות בסוף אטרקציה מעולה, יש מטיילים רבים ואין שום בעיה להכנס. בתוך המערות פגשנו משפחות עם ילדים קטנים ואף כלבים. רוב המסלול על שבילים טובים. מתאים גם לג'יפונים.

15

Ogash Ofer

06 בינואר 2014 ב 06:42

מערת חזן

אורח/ת כתב/ה:
"תודה עופר, לזכרוני בטיול שלכם לאזור שהצטרפתי אליו בהובלת עדי, ההליכה במערות דרשה היכרות, אחרת נראה לי שעלולים להתקשות בניווט, יש איזה מפה או הסבר של הניווט במערה?"
אין לי מפה של המערות ואכן בשביל להיכנס בצד אחד ולצאת בצד אחר צריך קצת להכיר. אבל אפשר ליהנות מהמערות וגם להכיר אותן גם אם נכנסים ויוצאים מאותו הפתח (מבלי ללכת לאיבוד בפנים...).

16

momo_momo

03 בפברואר 2014 ב 10:03

עבירות לטוסון במסלול ?

יוצאים לטייל שם השבת , לחבורה מעוניין להצטרף מטייל עם יונדאי טוסון , איך תהיה לו
עבירות המסלול ?

17

Ogash Ofer

03 בפברואר 2014 ב 10:15

עבירות לטוסון במסלול ?

momo_momo כתב/ה:
"יוצאים לטייל שם השבת , לחבורה מעוניין להצטרף מטייל עם יונדאי טוסון , איך תהיה לו
עבירות המסלול ?
"
ככתוב במסלול: המסלול בעבירות קלה עד בינונית ומתאים גם לג'יפונים ללא הילוך כוח, אבל דרוש נהג מנוסה בנהיגה בשטח. ואם שאר החבורה עם הילוך כוח אז תמיד תוכלו לעזור בנקודה שצריך (אם צריך...).

18

Ogash Ofer

15 בפברואר 2014 ב 18:53

הגשר הקטן מתחת לכביש 40 - עדיין חסום!

מעדכון של מטיילים שנסעו היום 15.2.14 על המסלול - הגשר הקטן שמתחת לכביש 40 (זה שמופיע בתמונה של נ.צ. 2) עדיין מוצף במים וחסום למעבר.
לתחילת המסלול יש לנסוע עד לצומת בית קמה ולחזור צפונה עד לאבן דרך 214 ק''מ.

19

Ogash Ofer

17 בפברואר 2014 ב 06:04

שדה הכלניות הגדול

צביקה הרניק מדווח על שדה הכלניות הגדול והצפוף ביותר באזור.
מהצומת של נ.צ. 19 יש לפנות שמאלה על השביל המסומן בכחול ולנסוע עליו כק''מ מערבה עד המפגש עם נחל אדוריים (כמעט המפגש עם השביל המסומן באדום).
נ.צ. 137290/1100700 (רשת ישראל ישנה).

20

ah28

04 במרץ 2014 ב 14:27

מסלול מדוייק

עופר , תודה על המסלול המדוייק והיפה עשינו אותו ב 22.2.14 היה אחלה .
 

21

amirshir14

16 באוקטובר 2014 ב 16:11

מסלול נחמד גם בסוף הקייץ

עשינו היום את המסלול.
המסלול כתוב היטב אך ריבוי השבילים קצת מבלבל למרות שמצאנו את דרכינו.
שמחנו לראות שיש חיים ומסלולים באזור זה בו הנופים יפים מאוד.
חציית נחל כלך הייתה קצת מאתגרת לפורסטר שעבר בכייף.
עצרנו לארוחת בוקר לפני גשר הרכבת ובסוף בנקודת הקפה המומלצת.
תודה לעופר על המסלול והפרוט.

22

Ogash Ofer

16 באוקטובר 2014 ב 17:44

מסלול נחמד גם בסוף הקייץ

amirshir14 כתב/ה:
"עשינו היום את המסלול.
המסלול כתוב היטב אך ריבוי השבילים קצת מבלבל למרות שמצאנו את דרכינו.
שמחנו לראות שיש חיים ומסלולים באזור זה בו הנופים יפים מאוד.
חציית נחל כלך הייתה קצת מאתגרת לפורסטר שעבר בכייף.
עצרנו לארוחת בוקר לפני גשר הרכבת ובסוף בנקודת הקפה המומלצת.
תודה לעופר על המסלול והפרוט."
תודה על הפידבק! חג שמח לכם ולכל המטיילים.