שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים רנו קפצ'ור בגיר ידני Renault Captur

האם דווקא הגרסה הידנית לקפצ'ור של רנו, עם הנעה קדמית בלבד ומנוע של 900 סמ"ק, תלכוד את ליבנו?

גרסת הבסיס

אחרי שבחודש שעבר ערכנו הכרות מקומית עם הגרסה הבכירה של הקפצ'ור של רנו (מבחן דרכים לרנו קפצ'ור בגרסה היקרה), יצאנו החודש לדייט עם גרסת הבסיס עם הגיר הידני, מנוע פחות 300 סמ''ק וגם פחות 30 כ''ס, אבל גם 30,000 שקלים פחות בשורת המחיר.

בחנייה...

טוב, לא בדיוק 30 אלף שקלים זול יותר, כי רכב המבחן לובש את סכמת הצביעה הדו-גונית, חלק מחבילת ה''פאק'' שהיא תוספת של 3000 שקלים למחיר. והתוצאה משאירה בדיוק את אותו רושם חיובי כמו הגרסה האוטומטית ואף אחד לא ידע שבחרתם בגרסה הזולה...

גם מראה התא משאיר את אותו רושם חיובי כמו בגרסה האוטומטית, אם כי העדר האלמנטים הצבעוניים - שיחודיים לגרסת הקולקשן הבכירה - נוטל מעט מהעליזות הכללית. אבל גם כאן מראה העיניים עדיף על מגע הידיים - איכות ההרכבה אומנם טובה, אך החומרים משאירים רושם פשוט.

רמת גימור בסיסית

רמת הגימור הבסיסית כוללת בין היתר מערך מולטימדיה בשפה העברית עם ממשק פשוט לתפעול, חיבורי AUX ו-USB, בקרת שיוט ומערכת עצור-והתנע. תחום הבטיחות לא נזנח אף הוא, וזוכה ל-5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.

תנוחת הנהיגה גבוהה, מרווחת ועם שדה ראיה טוב. למי שחושש מהתיבה הידנית, נציין שלמוט ההילוכים תחושה ודיוק טובים. מהלכו מעט ארוך אך הוא קל לתפעול (למרות שהעברה מהירה תרגיש מעט צמיגית). המצמד רך מאוד ונעים לשימוש, ולחובתו נציין פעולת חיבור מעט גבוהה מדי.

המנוע הקטן בדרכים

מנוע שלושת הצילינדרים (0.9 ליטר טורבו) מפיק 90 כ''ס ב-5250 סל''ד ו-13.7 קג''מ ב-2500 סל''ד. המנוע הקטן משודך לתיבה ידנית (5 הילוכים) ומעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים בלבד (זה ג'יפון עם הנעה בודדת).

בהילוך סרק ובסל''ד נמוך, מסגיר המנוע את המספר האי-זוגי של בוכנותיו, אבל בצורה עדינה יותר ממנועים אחרים בתצורה דומה. בתנועה עירונית הכח מספק למדי, למרות שאין כאן את הכח השופע מסל''ד אפס שהתרגלנו לצפות לו במנועים מוגדשים.

מחוץ לעיר צריך להעביד את המנוע אם רוצים לשמור על קצב גבוה. אין בעיה לשייט בהילוך חמישי, אבל כל האצה או תיקול עליה דורשים הורדת הילוך וסל''ד גבוה יחסית. למרות זאת, רעש המנוע נשמע ברמה סבירה ולנו הפריעו בעיקר רעשי הכביש.

נוחות נסיעה

אבל הבעיה העיקרית היתה (בדגם האוטומט) ונשארה (גם בדגם הידני) - נוחות הנסיעה. המתלים הקדמיים עוד מציגים יכולת ספיגה סבירה בעיר (ומחסור קל בריסון במהירות גבוהה) אך קורת הפיתול מאחור מכוילת באופן נוקשה מדי, והתוצאה קופצנית ואף חובטת לעיתים, בעיר או בכפר.

נסו ללחוץ את הקפצ'ור בכביש מפותל, וההתנהגות תאותת לכם בבירור שייעודו של הקפצ'ור הוא להיות רכב אופנתי-אורבאני, עם זוויות גלגול מכובדות ותת-ההיגוי בולט. להגה משקל קל, הוא מרגיש מלאכותי מאוד ומעורפל. צריכת הדלק במבחן המאומץ עמדה על 11.6 ק''מ לליטר. לא מאוד מרשים, אך גם לא נורא. בשימוש יומיומי רגוע יותר, היא צפויה להשתפר בצורה משמעותית.

מראה - מראה שעל הקיר

הקפצ'ור לא מביא בשורה חדשה לסגמנט של ג'יפונים בעלי הנעה בודדת (קישור) והמבחן הזה המחיש לנו היטב את ייעודו העירוני.

אבל גם שם הוא נתקל בקושי בסעיף חשוב – יכולת הטיפול באספלט המקומי.

הקלף החזק שלו הוא מראה מודרני ומושך. עניין חשוב בקטגוריה אשר פונה לאלו שחשוב להם צו האופנה יותר מיעילות או יכולת, וכנראה לא יוכלו להתעלם מנוכחותו הבולטת.

רנו קפצ'ור 0.9 ליטר עם גיר ידני Renault Captur

מנוע

מנוע 898 סמ''ק, מגדש טורבו

תזמון גל זיזים עילי כפול, 12 שסתומים, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 90 כ''ס/5250

מומנט/סל''ד 13.76 קג''מ/2500

מרכב

הנעה קדמית

תיבת הילוכים ידנית, 5 הילוכים

מתלה ק'/א' מקפרסון/קורת מתח

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/תופים

מערכות עזר ESP, ABS

צמיגים 205/55-17

מידות

בסיס גלגלים 260.6 ס''מ

אxרxג 412.2x177.8x156.6 ס''מ

משקל 1176 ק''ג

ביצועים

מהירות מרבית (יצרן) 171 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 12.9 שניות

מרווח גחון 17 ס''מ

קוטר סיבוב 10.42 מטר

מחיר

מחיר 113,000 ש''ח

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות