שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: תמונת מצב לאחר היום השלישי

היומיים הראשונים היו נינוחים יחסית אך אחריהם הגיע יום שהיה קשה ללא מעט מתחרים, עם הפתעות רבות

המארגנים הבטיחו שהשנה הראלי יהיה מרתק יותר מאשר אי פעם ונראה שעד כה הם מצליחים לעמוד בהבטחתם, בעיקר לאור התהפוכות של היום השלישי. מוביל מפתיע משהו באופנועים, פרישה של הטוען לכתר בטרקטורונים, מיני בראש דרוג המכוניות אבל לא זאת של פטרהנסל ומשהו חורק בממלכת המשאיות של קאמאז.

אופנועים וטרקטורונים

 לאחר שנים רבות בהן רוכבי ק.ט.מ שלטו בצורה מוחלטת ובלתי מעורערת בראלי, אחרי היום השלישי הדרוג בצמרת מגוון: הונדה, ימאהה, שרקו – וגם ק.ט.מ אחד. לאחר הסטייג' השלישי מוביל את הדרוג הרוכב הספרדי הצעיר של קבוצת הונדה, חוזה ברדה, שמצדיק את המוניטין שיצא לו כרוכב הראלי המהיר ביותר. הוא ניצח בשני סטייג'ים, ומוביל בדרוג הכללי על פני דפרה (ימאהה) שבמקום השני ב-13 דקות בערך, קומה (ק.ט.מ) מפגר ב-14 דקות ודוקלו (שרקו) ב-16.5 דקות.

היום השלישי הקשה, שהיה חלק ראשון במרתון של יומיים (בקטעי מרתון אסור לרוכבים להיעזר בצוותי הסיוע ועליהם לתקן ולהכין את הכלים לבד) שם קץ לתקוותיהם של כמה רוכבים בכירים לתפוס מקומות טובים: רובן פרייה פרש, כמו גם פרנס ורהובן שנפצע בכתפו, פאולו גונקלבס מפגר מאחור. מי שעדיין בתמונה הם דיוויד קסטיו ואוליבר פאיין, שנמצאים 22 -36 דקות בהתאמה אחרי המוביל, אבל הלדר רודריגז כבר בפיגור של יותר משעה.

בטרקטורונים, מרקוס פטרונלי פתח היטב והוביל את הדרוג הכללי בסוף היום השני, אבל גם הוא נכנע לקשיי היום השלישי ופרש מהראלי לאחר שהתייבש. מי שנטל את ההובלה הוא רפאל סוניק הפולני על טרקטורון של ימאהה, ואחריו איגנסיו קאסל הצ'יליאני עם כלי של אותה חברה, בפיגור של 6 דקות בלבד. את המקום השלישי תופס סבסטיאן הוסייני ההולנדי (הונדה) גם הוא בפער קליל של קצת יותר מ-7 דקות.

מכוניות

המיני'ס של קבוצת אקס-רייד תופשות את המקומות 1-2-3 בדרוג הכללי בתום הסטייג' השלישי, אבל על צדה של אף אחת מהן לא כתוב פטרהנסל. הצרפתי, שהוביל לאחר הסטייג' השני, איבד מעט את הכיוון בשל נחל שחסם את הדרך ואחר כך התעכב בגלל מספר תקרים. מי שניצל את המצב היה נאני רומה (מיני צהובה מס' 304), שהפגין נהיגה חלקה ורהוטה והוא כעת במקום הראשון בדרוג הכללי.

אחריו בדרוג נמצאים אורלנדו טרנובה ואל-עטיה, בהפרשים של 9 ו-10 דקות. את המקום הרביעי תופס סאיינז ופטרהנסל רק בחמישי. רובי גורדון, הנמצא במקום ה-41 עם פיגור של קרוב לארבע שעות כבר מחוץ לתמונת המנצחים. עתה נותר רק לראות האם ההאמר שלו, שסובל מתקלות רבות, ישרוד עד לתום הראלי.

משאיות

ג'ררד דה-רוי, שניצח בצורה משכנעת את הסטייג' השני, מוביל בדרוג הכללי עם יתרון של קרוב ל-20 דקות על פני בן ארצו, מרסל ואן-ולייט (מאן), שסיים את הראלי של השנה שעברה במקום השמיני. הקאמאז של קרגינוב במקום השלישי, בפיגור של קרוב ל-40 דקות. את המקום הרביעי תופס הנס סטייסי, עם משאית האיווקו השנייה של קבוצת דה-רוי. לופריאז עם הטטרה במקום החמישי. ניקולייאב, מנצח השנה שעברה, רק במקום השביעי, כ-50 דקות אחרי המוביל.

נראה שהקבוצה הרוסית לא במיטבה השנה. משאיתו של ניקולאייב נתקעה מספר פעמים בגלל תקלות חשמל ונהג נוסף של הקבוצה, מרדיב (מקום שני בשנה שעברה) נאלץ לפרוש לאחר התהפכות מפוארת.

סיכום וידיאו של היום השלישי


US - Stage 3 - Car/Bike - Stage Summary - (San... by Dakar

תגובות

0 תגובות