שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2014: סיכום חצי שבוע שני

קומה מגדיל פער, פטרהנסל מצמצם, ודה-רוי שומר על ההובלה כשקרגינוב נושף בעורפו

בתום שלושת הימים שחלפו מאז יום המנוחה, רק המוביל את דרוג הטרקטורונים התחלף ונכון להיום תמצאו שם את קסלה מצ'ילה. קומה שמר על מקומו בראש חבורת הרוכבים, רומה מוביל את קטגוריית המכוניות ודה-רוי את המשאיות. אבל הפער בין המובילים לבין הדולקים אחריהם הצטמצם והראלי הופך ליותר ויותר מותח, כשכל תקלה קטנה יכולה להשפיע על זהותו של המנצח הסופי (קישור לסיכום השבוע הראשון).

כל זה אינו תופש לגבי קומה, שבסטייג' התשיעי, החולי, הפגין עוד יום של רכיבה מזהירה וסיים אותו ראשון, תוך שהוא מגדיל את הפער על ברדה שבמקום השני, ל-55 דקות משמעותיות. במקום השלישי התמקם ג'ורדי וילאדומס (ק.ט.מ), בהפרש של כשעתיים מקומה. שלושת המובילים, אגב, הם ספרדים. דוקלו, שהחזיק במקום הזה עד הסטייג' השמיני,  התעכב ביום התשיעי בשל תקלה טכנית ונגרר עד לקו הסיום, וכרגע הוא לא מופיע כלל בטבלת הדרוג. למקום הרביעי התברג הרוכב הצ'יליאני ישראל אסקוויר. דפרה, מנצח השנה שעברה, מטפס לאט בדרוג והוא כעת במקום השמיני, אבל סיכויו לפודיום קלושים.

בטרקטורונים חל מהפך קטן כשקסלה עבר למקום הראשון, 22 דקות לפני לפונטה, ואילו סוניק ירד למקום השלישי והוא בפיגור של כ-45 דקות. כל השלושה רוכבים על ימאהה.

במכוניות נשמר הסטטוס-קוו, עם טוויסט קטן שהעביר את פטרהנסל למקום השני. גם לו היתה תצוגת נהיגה משכנעת מאוד בסטייג' התשיעי (חולות, נו), והוא צמצם את הפער מרומה ל-12 דקות בלבד. זה היה הסטייג' ה-64 במספר ש''מיסטר דקאר'' מנצח בקריירה שלו, תוך שהוא קובע שובר את השיא של ת צ'אגין שבאמתחתו ''רק'' 63 ניצחונות. בהמשך נמצאים טרנובה במקום השלישי בפיגור של כ-54 דקות, אל-עטייה במקום הרביעי ודה-ויליה בחמישי. הקטארי מפגין גם הוא נהיגה משובחת, ואלמלא שעת העונשין שחטף ביום החמישי משום ש''דילג'' על נקודת ביקורת, היה נמצא עכשיו במקום הראשון!

גם דה-רוי, ששומר על המקום הראשון במשאיות, מרגיש נשיפות בעורפו. קרגינוב שבמקום השני הצליח להקטין את הפער ל-13 דקות והוא נמצא בעמדת תקיפה מצוינת לכבוש את ההובלה. עמיתיו לקבוצת קאמאז, ניקולייאב וסוטניקוב (מקום שני ושלישי, בהתאמה) נמצאים בפיגור של קרוב לשעה וחצי ואם לא יקרה משהו יוצא דופן אינם מאיימים על המקום הראשון.

נותרו עוד ארבעה סטייג'ים עד לסיום הראלי, וזה של מחר הולך להיות ארוך וקשה במיוחד: 605 ק''מ של קטע מיוחד של אזור דיונות, שמעריכים שהרוכב המהיר ביותר יעשה אותו בלא פחות משבע שעות. זה יהיה כנראה היום המכריע של הדקאר השנה, ומי שיתייצב בראש הדרוג בסיומו יהיה ככל הנראה המנצח הסופי.

סיכום היום התשיעי בוידיאו


US - Stage 9 - Car/Bike - Stage Summary... by Dakar

תגובות

0 תגובות