שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: סוזוקי קרוסאובר SX4 CROSSOVER 4X4

קרוסאובר של סוזוקי - ג'יפון בתפיסה חדשה של היצרן היפני, הרגיל לייצר הנעה כפולה עם הילוך כוח.
הקרוסאובר של סוזוקי מציע דגם עם הנעה בודדת, הנמכר כלחמניות, וכאן במבחן דרכים הדגם בעל ההנעה הכפולה (וגם ההנאה כפולה!)

 

ג'יפון בשטח

 

את הקרוסאובר של סוזוקי פגשתי (יותר נכון לכתוב - נהגתי) כבר בארבע מסלולי טיול שהכנתי עבור מגזין אוטו ועבור אתר השטח: מסלול טיול המטפס לכרמל שנכתב בתחילת 2014 מסלול טיול בשמורת פורה שבנגב המערבי - מרץ 2014 מסלול טיול בטיפוס של נחל זנוח - אפריל 2014 והאחרון מסלול טיול מפארק קנדה לנחל כפירה - ספטמבר 2014 הקרוסאובר הוצג בעולם כמחליפו של ה- SX-4 וברוב השווקים גם נקרא כך. אך בישראל קיבל את השם כשם הקטגוריה. מאז הושק בארץ, בסוף 2013, נמכר הקרוסאובר בעיקר (כצפוי!) בגרסה האוטומטית - גיר רציף, בעלת ההנעה הקדמית במחיר של כ-120,000 ש''ח (קישור לתגית: ג'יפונים בעלי הנעה בודדת), כשמתחתיו גרסה ידנית בכ- 110,000 ש''ח והגרסה הבכירה בעלת הנעה כפולה במחיר של כ-140,000 ש''ח - הזוכה להיכנס גם לקטגוריה של רכבי ההנעה הכפולה הזולים בישראל.

 

בעיר ובכביש

 

כשפוגשים לראשונה, וגם בהמשך, את הקרוסאובר בולטים ממנו הסממנים הקבועים של סוזוקי - עיצוב פשוט ושמרני, שלדעתי גם נאה, בטח בהשוואה ל-SX-4 אותו הוא מחליף. מרווח פנים נוח, פלסטיקה קשיחה ותוספות של חומר רך לעידון במקומות של מגע יד, לוח מכוונים שיש בו הכול אבל בלי גימיקים מפתיעים, מושבים נוחים, גישה נוחה לתא המטען ובקיצור יעילות ותמורה למחיר - כבר כתבתי זה ה-DNA של סוזוקי. הגיר הרציף חלק ונוח בתנועה עירונית ויחד עם 120 כוחות סוס הם בסדר בתנועה בין עירונית. אל תצפו לביצועים ספורטיביים בכבישים המפותלים. זאת למרות שהקרוסאובר יציב ומאפשר, בזכות האלקטרוניקה, לטעות במהירות הכניסה לפנייה ועדיין לצאת ממנה במרכז הנתיב, מבלי הנהג הממוצע יבין או ירגיש מה עבר על הרכב. צריכת דלק ממוצעת של כ-12 ק''מ לליטר אם לא מאתגרים את הרכב יתר על המידה וכ-10 ק''מ לליטר אם לוחצים עליו בכביש בפיתולים ובעקיפות ובשטח עם ''רגל כבדה''.

 

בשבילים

 

נראה שבסוזוקי התאימו את הקרוסאובר למשפחה המטיילת ו/או להגדרה שימושיות. הקרוסאובר נוסע בנינוחות על השבילים הכבושים וגם כאשר הם משתבשים ברצף של אבנים או שהדרך הופכת לשביל בעל שני קוליסים הקרוסאובר מתמודד בהצלחה עם הפתעות בדרך. כל זאת נכון אם שומרים על קצב של טיול המתאים לאופי השביל ולא מנסים לאתגר את הקרוסאובר במהירות גבוהה. היה והשביל יגרום לכם להגביר את הקצב וליהנות מהשיכוך הטוב והיציבות של הסוזוקי כי אז במכשול שיפתיע אתכם תגלו, בצורה של שמיעה והרגשה, כי מרווח הגחון מצומצם, רק 17 ס''מ, וכי המתלים רכים לעוצמה שכזו ויסגרו מהלך בעת כניסה מהירה לתעלה, מדרגה או מפגש עם סלע מזדמן על הדרך.

 

בבוץ ובסלעים

 

לקרוסאובר הנעה 4X4 קבועה בכביש ובשטח עם מערכת של 3 דיפרנציאל כשהדיפרנציאל המרכזי נשלט (ננעל) ע''י הנהג באמצעות כפתור חשמלי (רק במצב של SNOW/MUD). חוגה של DRIVE MODE מציעה 3 מצבים של ניהול הגיר הרציף, מערכת בקרת יציבות ו- בקרת אחיזה.  מצב אוטומטי AUTO לנהיגה רגילה על הכביש ושבילים ואז הדיפרנציאל המרכזי נשלט מחשב. מצב שלג SNOW המיועד לנסיעה בשטח בתנאי דרך חלקים של בוץ, שלג וחול. במצב זה יכול הנהג (מומלץ) לנעול את הדיפרנציאל המרכזי. ומצב ספורט לנהיגה חדה יותר (בסל''ד גבוה) בכביש. כל עוד הקרוסאובר נמצא בתנועה הוא יכול לצלוח מעברי בוץ ולטפס על סלעים גם במקומות שהנהג הסביר יעבור להילוך כוח LOW (ברכב שיש לו הילוך כוח). אבל כאשר תעצרו בבוץ, או כשהבוץ יעצור אתכם, או כאשר מולכם מדרגת סלע אליה תגיעו ללא מהירות הקרוסאובר יסרב לטפס והתחושה היא שהגיר הרציף מחליק ושאין מספיק כוח למשימה.   אז גם תבינו את המגבלה של הסוזוקי והחיסרון בהילוך כוח (בשלב הזה אני ממליץ לנסוע עם חבר וערכת חילוץ בסיסית). גם מרווח הגחון הנמוך ומהלך מתלה צנוע, כמעט כשל רכב כביש רגיל, מחייב את הנהג לנהוג במתינות או במקצועיות ולדעת לתקל נכון מכשולים בצורת אבנים, סלעים וסתם מעברי מים שנפוצים שלא על שבילי קק''ל. או לסיכום בקיצור: הכירו את המגבלות ותוכלו ליהנות מהקרוסאובר שלכם גם בטיולי שטח.

 

שימושיות זו המילה

 

יעילות, אמינות, תמורה, שמירה על מחיר ועוד יתרונות קבועים של סוזוקי הם הסיבה העיקרית בזכותם קונים סוזוקי ובטח רכב 4X4 של סוזוקי. הקרוסאובר 4X4 ייתן לרוכש ערך מוסף מעבר לשימושיות במהלך השבוע והוא היכולת לטייל על רוב שבילי הארץ, בהנחה שהוא עושה זאת בחברה מתאימה שלא תאתגר אותו לביצועים שמחוץ למעטפת הצנועה.

 

סוזוקי קרוס אובר 4X4 מנוע 1.6 אוטומטי

 

 


מנוע: 4 צילנדרים, קדמי, רוחבי, 1586 סמ''ק 

תזמון: 16 שסתומים, תזמון משתנה 

הספק/סל''ד: 120 כ''ס/6,000 

מומנט/סל''ד: 15.9 קג''מ/4,400 

תמסורת: אוטומטית-רציפה, 7 הילוכים 

הנעה: כפולה (ויש כאמור גם דגם עם הנעה בודדת) 

מתלים קדמיים: מקפרסון 

מתלים אחוריים: קורת פיתול 

בלמים ק'/א': דיסקים מאווררים/דיסקים 

מערכות אלקטרוניות ABS , ESP

צמיגים:  205/60-16 

בסיס גלגלים: 260 ס''מ 

אxרxג 430x176.5x15:ס''מ 

משקל: 1190 ק''ג 

תא מטען: 430 ליטר 

מיכל דלק: 47 ליטר 

מהירות מרבית: (יצרן) 166 קמ''ש  

ל-100 קמ''ש: (יצרן) 13.5 שניות 

צריכת דלק: (ממוצע יצרן) 17.6 ק''מ/ליטר

דרגת זיהום: 4

מחיר: 140,000 שקלים

אחריות : 36 חודשים 

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP):  חמישה כוכבים  

 

מצב SNOW (שטח) עם דיפרנציאל מרכזי נעול

 

מצב SNOW (שטח) עם דיפרנציאל מרכזי נעולמצב SNOW (שטח) עם דיפרנציאל מרכזי נעול

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - שלומי

21 באוקטובר 2020 ב 11:24

רכב מעולה עבירות מפתיעה בשטח שבילים חול בוץ עם ערכת הגבהה של 2"