אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

פנאי נוסח סין - CF MOTO

הטרהקרוס של CF מוטו הביא אותנו למחשבות פילוסופיות - האם חצי מחיר שווה חצי מההנאה?

מוצר מסין

מוצרים סיניים (להבדיל ממוצרים שמיוצרים בסין, אבל תחת מותג מוכר יותר) לרב לא נרכשים כי אנחנו ''רוצים'' אלא כי אנחנו ''צריכים''.

אין מה לעשות - בתפישה הנפוצה, מוצרים סיניים הם מוצרים זולים, עם איכות יצור תואמת, שנמדדים במונחי תמורה-למחיר, לא נחשקות.

האם תרצו את הטרה-קרוס?

אבל סין לא דורכת במקום, וקמים בה עוד ועוד יצרנים שלא מסתפקים ביצור של מוצרים זולים או העתקים חסרי בושה למוצרים זרים. אחת הדוגמאות לכך היא הכלים של CF מוטו, שהגיעו לאחרונה לישראל (קישור להשקה המקומית).

בארסנל היצרן תוכלו למצוא כמה דגמי טרקטורונים ורכב צד לצד (צל''צ או side-by-side) אחד - כולם כלי פנאי השייכים בבירור לקטגורית ה''רוצים'', ולא ''צריכים''. יצאנו לבדוק האם תרצו לקנות את הטרה-קרוס.

הפעם הוא שלנו לכל היום

זאת לא הפעם הראשונה (או השניה) שאנחנו מקבלים את המפתחות של הטרהקרוס. אבל עד עכשיו הבחינה הייתה מוגבלת – בזמן או בתנאי הנהיגה. ההשקה הייתה טעימה קצרה ובהחלט לא ממצה.

הפעם השניה הייתה בהרי ירושלים מיד אחרי הסופה שפקדה אותנו ועודף השלג לא אפשר לנו לצבור ק''מ (בעיקר שיפרנו את טכניקות החילוץ שלנו) - קישור לכתבה על השלג בהרי ירושלים.

הפעם הוא שלנו לכל היום.

אין לו רישוי לכביש

אנחנו אוספים אותו באזור התעשיה של שוהם וכבר נתקלים בחסרון הראשון – אין לו רישוי לכביש. מזל שניצן מכיר כמעט כל אבן ושביל (גם אם זה במקטעים שלא תמיד מתחברים אחד לשני) שוהם ועד הרי ירושלים, אליהם אנו מטפסים בנסיון לתפוס הצצה אחרונה על השלג.

בזמן שאנחנו עוטים את חליפות הסערה,אפשר להתרשם מעבודת המעצבים, והם בהחלט עשו עבודה טובה. לטרהקרוס עיצוב אגרסיבי כיאה לקטגוריה, עם חזית של חרק עצבני שמעוטרת בתחתיתה בכננת, כנפיים תפוחות עם מגיני בוץ מובנים (שהיו מועילים ביותר בתנאי המבחן) וגלגלים 14 אינץ'.

מתלים

הקילומטרים הראשונים כוללים בעיקר שבילים משובצי אבנים בולטות, שהגשמים של הימים החולפים הפכו לבולטות עוד יותר. לטרה-קרוס בולמים מתכווננים עם מיכל גז נפרד, המציעים שליטה על עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה. והם מפתיעים לטובה על השבילים הללו, סופגים היטב את רב השיבושים ונוטלים את העוקץ מאלו שלא הצליחו לגהץ. הקדמיים קצת רכים וסופגים יותר מהאחוריים, שמדי פעם בעטו את הישבן, אך יש לנו הרגשה שעם קצת השקעה בכיול, אפשר לפתור גם את זה. 

על השבילים הפתוחים

ההמשך היה על השבילים המהירים של אזור מודיעין, בן שמן ועמק אילון. שבילים פתוחים ומהירים, בהם אפשר לפתוח גז ולבדוק את יכולת הטרה-קרוס בקיצור מרחקים. מאחורי הנוסעים ממוקם מנוע מפיתוח עצמי של החברה בנפח 594 סמ''ק, אשר מפיק הספק צנוע של 38 כ''ס אשר עוברים לגלגלים דרך וריאטור (כמקובל בקטגוריה).

המשמעות היא שאין שום בעיה לתפור את השבילים הללו על כ-70 קמ''ש - די והותר למי שרוצה לטייל, אבל עלול לא להספיק לחזירי גזים, או בתוואי רך יותר (שבילים חוליים/בוציים). אולם צריך לקחת בחשבון שבמהירויות של מעל 60 קמ''ש המנוע מתחיל להיות רועש ולשדר תחושה מאומצת, מה שעלול להטריד בטיול שבילים ארוך. 

FUN בריא

למרות החסרון בכח לעומת המתחרים, הטרהקרוס בהחלט מסוגל לספק FUN בריא. זה מתחיל עם אותם מתלים שהמשיכו לעשות עבודה טובה על השבילים המהירים ולא איבדו מיכולתם גם לאחר נהיגה מהירה וממושכת. השלדה גילתה נימוסים ראויים, עם הענות ראויה ומדודה להעברות משקל מבלי להרגיש לא יציבה, ואפשרה נהיגה מהירה ומדויקת - ומתגמלת - בקטעים המפותלים.

הבלמים הציגו יכולת בלימה מספקת והזכירו כמה כיף לפעמים כשאין להם תגבור – מה שמעניק תחושת דוושה מצוינת עם מהלך קצר והרבה רגש. גם להגה אין תגבור, אבל יש פידבק לא רע ותגובה חדה להפניה ראשונית.

קטעים הטכניים

אחרי השבילים המהירים הגיע הטיפוס להרי ירושלים. הקטעים הטכניים השאירו אותנו עם הרגשה מעורבת. לטרהקרוס מערכת הינע המאפשרת לבחור בלחיצת כפתור בין הנעה אחורית, כפולה קבועה וכפולה עם נעילת דיפרנציאל. את רב המסלול הוא עבר בהנעה אחורית בלבד, כולל קטעים שהיו גורמים לנהג ג'יפ ממוצע לשלב ל-LOW.

אבל כאשר כבר נאלצנו לשלב את ההנעה הכפולה הורגש שוב המחסור בסוסים. לא באשמת מערכת ההנעה, שמעבירה את הסוסים לקרקע בנאמנות, אלא פשוט כי בשילוב של שיפועים ובעיות אחיזה, אין תחליף לסוסים. התלונה היחידה למערכת ההנעה נוגעת לידית ההילוכים, שלא תמיד עברה בחלקות בין המצבים השונים, ומדי פעם אף קפצה החוצה מהילוך הכח. 

קצת תלונות...

האכזבה העיקרית מהכלי נוגעת למושבים ולתנוחת הנהיגה - המושבים כמעט ולא מציעים תמיכה צידית, עניין אקוטי בכלי כזה, וניצן אף התלונן שהוא מחליק בהם קדימה. חגורת ארבע הנקודות לא עוזרת בעניין הזה, ולא הצליחה להעניק את הרגשת העקידה הרצויה בכלים כאלו. תנוחת הנהיגה הזכירה איטלקיות של פעם, הדוושות קרובות וההגה רחוק – לפחות הוא מתכוונן לגובה. בנוסף היה חסר מקום לתמיכה של רגל שמאל.

נקודת האור הייתה הקונסולה המרכזית שמרכזת בתוכה את רב כפתורי התפעול בצורה אינטואיטיבית, וגם את לוח השעונים הדיגיטאלי הנאה והעשיר.

חצי ממחיר המתחרים!

כמתחרה בקטגוריה, הטרה-קרוס כנראה לא ינצח את המתחרים במבחן השוואתי, אבל זה לפני שדיברנו על המחיר. מחירה של הגרסה המאובזרת עומדת על 69,000 שקלים – וזה בערך חצי ממחיר המתחרים! במחיר כזה, אפשר לסלוח לו על המושבים והמנוע החלש, בעיקר אם המטרה היא יותר טיולים רגועים ופחות אטרף.

על פניו נראה כי איכות היצור והבניה טובות, אולם נשאר לראות כמובן מה יגיד מבחן הזמן לגבי האמינות (במבחן שלנו נתלשה ציריה קדמית אחת, בלי סיבה נראית לעין). אבל כרגע נראה שהטרהקרוס פיצח את נוסחת הפלא - מחיר סיני יחד עם מוצר טוב.
 

נתונים טכניים בדף 2 >>

מנוע מנוע 594 סמ''ק, סינגל תזמון גל זיזים עילי, 4 שסתומים, הזרקת דלק הספק/סל''ד 38 כ''ס/6300 מומנט/סל''ד 4.1 קג''מ/5500   מרכב הנעה כפולה לא קבועה, הילוך כח תיבת הילוכים רציפה מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות בלמים ק'/א' דיסקים   מערכות עזר - צמיגים ק'/א'  14x8x25/14x11x25   מידות בסיס גלגלים 196 ס''מ אxרxג 263x159x186 ס''מ משקל 530 ק''ג   מהירות מרבית (יצרן) - קמ''ש 0 ל-100 קמ''ש (יצרן)  - שנ' צריכת דלק (יצרן) - ק''מ/ל' צריכת דלק (מבחן) 9.5 ק''מ/ל'

 

מחיר מחיר 68,950 ש''ח אחריות 24 חודשים

תגובות

0 תגובות