שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

פיג'ו חוזרת לדקאר

חוזרים לארגז החול - רבע מאה אחרי ששלטה בדיונות של אפריקה, פיג'ו חוזרת לדקאר

אחרי ביטול קטגוריה B באליפות הראלי העולמית, ישבו אנשי פיג’ו וניסו לחשוב מה לעשות עם המפלצות רבות היכולת שנותרו עכשיו מובטלות.

הרעיון המבריק שעלה במוחם – לשלוח אותן לפרוק עול ולפרק את המתחרים בדקאר – שיחק חלק חשוב בהפיכת מרוץ המדבר הרומנטי למפלצת היח''צ שהוא היום.

ארבעה ניצחונות רצופים קטפה החברה בדקאר, עם ה-205 T16 וה-405 T16 שהתבססה עליה (ועוד אחד עם הסיטרואן ZX, שהיתה אותה גברת בשינוי אדרת). אותה תקופה סימנה פריחה כללית במחלקת הספורט של פיג'ו, תחת הנהגת ז'אן טוד, עם ניצחונות גם בפייקס פיק בארה''ב ובמרוצי הסיבולת, ונראה כי אחרי ההישג המרשים בפייקס-פיק בשנה שעברה (לואב ניפץ את שיא המסלול ב-208 T16), התעורר התאבון בחברה לחזור לימי הזוהר של שנות התשעים. יש אפילו שמועות על חזרה ללה-מאן...

גם הפעם, כמו בפייקס-פיק, חברו אל פיג'ו חברת רד-בול וטוטאל. הקבוצה תשלח לדקאר 2015 שני צוותים, כאשר הצהרת הכוונות ברורה – זכיה בדקאר כבר בניסיון הראשון.

לא עניין של מה בכך מול הארמדה המנוסה והמוכחת ששולחת מיני אל ערבות דרום אמריקה. כדי לעמוד ביעד, גייסה הקבוצה שני שמות רבי הישגים – קרלוס סיינז, אלוף WRC בעבר ואחד המתחרים החזקים בדקארים בשנים האחרונות, וסיריל דספרה, שעובר לשבת מאחורי ההגה אחרי חמש זכיות בקטגורית האופנועים.

וכן, גם אנחנו מופתעים שלואב לא גויס למאמץ – אחרי הכל, הדקאר הוא זירת ''פנסיה'' מקובלת בקרב נהגי WRC,  ועל יכולותיו של לואב כנהג באמת שאין צורך להרחיב.   

לא הרבה נמסר על הרכב שישמש את הקבוצה, מלבד  שמו – 2008DKR – ואיור צללית חלקי שלא חושף בעצם כלום.

את הרכב יכין אותו צוות שהכין את ה-208 T16 – אבל לא ברור מה, אם בכלל, יהיה הקשר המכאני בין שתי המכוניות. אחרי הכל, הדרישות מהרכב במרוץ ספרינט קצרצר שנגמר תוך פחות מתשע דקות (והיום כבר נערך כולו על אספלט), שונות מאוד מהדרישות מרכב ראלי רייד שצריך לשרוד אלפי קילומטרים של שבילים ודיונות.

תגובות

1 תגובות

1

רוני נפתלי

09 ביוני 2014 ב 20:07

כתבה חדשה - פיג'ו חוזרת לדקאר


up