שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חדשות מלנד רובר: דיסקברי 5 ב-2016

החברה הבריטית נמצאת בתנופת התחדשות, עם גרף מכירות עולה ונתח רווחים נאה

מזה זמן עובדים בלנד רובר על מיתוג מחדש של משפחות הדגמים שלה. בחברה רוצים להגיע למצב של שלוש קבוצות דגמים מובדלות - ריינג' רובר, דיסקברי ודיפנדר - שבכל אחת מהן יהיה היצע גדול יותר מההיצע של היום. אבל המגמה העכשווית של שימוש בפלטפורמה אחת לכמה דגמים, קצת מבלבלת את העניין וננסה כאן לעשות סדר.

בקצה העליון יש את משפחת הריינג' רובר, שכוללת היום את הדגם הקלאסי עם חמשת המקומות, את הדגם המאורך, את הספורט ואת האיווק. האחרון  הוא יוצא דופן בקבוצה הזו, שכן הוא חולק מכלולים עם הדיסקברי ספורט, דגם חדש שנחשף רשמית השבוע והוא בעצם מחליפו של הפרילנדר. שלושת הדגמים האחרים בקבוצה חולקים פלטפורמה משותפת, שתשמש גם את הדיסקברי 5 שצפוי להגיע לשווקים ב-2016...

הדור הקודם של הריינג' רובר ספורט נבנה על בסיס הדיסקברי 4. בדור הנוכחי, הריינג' הקלאסי והספורט חולקים את שלדת האלומיניום החדשה ומכלולים נוספים. בלנד רובר מתכננים להוסיף לפחות עוד דגם אחד למשפחה, שיימוצב מעל האיווק ומתחת לספורט.

למשפחת הדיסקברי הצטרף כאמור השבוע הדיסקברי ספורט, מחליפו של הפרילנדר. הדיסקו 4 יוחלף בעוד כשנתיים בדור חדש לחלוטין, שייקרא כמובן דיסקברי 5. זה הדגם שלנד רובר מייעדת כדגם המשפחתי שלה, עם שבעה מקומות ישיבה מרווחים. הדור החדש יאבד מעט את המראה הקובייתי של הדגם הנוכחי, לטובת עיצוב זורם יותר. חלק מהטכנולוגיות שישמשו בדיסקו 5 הוצגו בדגם קונספט לפני כחצי שנה. גם כאן צפוי לפחות עוד דגם אחד שישלים את המשפחה, ומדברים על דגם בסיסי, דל אלקטרוניקה, עם תג מחיר מופחת ויכולות שטח טובות.

המשפחה האחרונה תהיה זו של הדיפנדר, שכפי שפורסם כאן תכנון הדור הבא שלו כבר הושלם. מעבר לבידול הרגיל בין הדגמים באורכים השונים (90, 110, 130), מדברים גם כאן על לפחות דגם אחד נוסף, גם הוא דל אבזור, שיהיה דגם כניסה לעולם השטח לכאלה שדף חשבון הבנק שלהם מוצף בשורות אדומות...

יחד עם העבודה על הדגמים החדשים, פיתחה לנד רובר, יחד עם החברה האחות יגואר, סדרה של מנועים חדשים שנקראת Ingenium. אחרי שנים של הסתמכות על מנועי ב.מ.וו ופורד, יצוידו הדגמים השונים במנועים תוצרת בית. הסדרה כולה תבנה סביב בלוק מנוע זהה מאלומיניום ויהיו בה מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל קלי משקל ורבי הספק.

תגובות

0 תגובות