שטח 4X4 > כתבות > שטח

גנבו לך את הג'יפ?

גניבות רכב התבססו די מזמן כמחלה כרונית ממנה סובלים כל אזרחיה הישרים של מדינת ישראל. מי מרוויח מהמכה הזו? מה אנחנו, האזרחים יכולים לעשות?

כאשר נגנב לנו משהו אנחנו מרגישים תסכול, כעס, חוסר אונים, ורצון לנקמה. אבל כשגונבים לנו את הרכב זה כבר ממש, אבל ממש עובר כל גבול. לחבר שלי נגנב הרכב בשבוע שעבר, זה כמובן מאוד הרגיז אותו, אך למרבה הפלא זה גם ממש ממש הרגיז אותי, ואז חשבתי מה אני יכול לעשות כדי לצמצם ולו במעט את התופעה המרגיזה הזו. בין מחשבותיי עלתה השאלה, מדוע מדינת ישראל לא מצליחה להתגבר על הבעיה? אחרי ישיבה ממושכת על המדוכה, הגעתי למספר מסקנות די מעניינות.

ברור מאוד שגניבת הרכב, מעבר לפגיעה הכספית, פוגעת גם בתחושת הביטחון שלנו. תחושת הביטחון הרי גם כך לא ממש טובה, לאור האיומים הבטחוניים מסביב ומתוך הארץ. לכך יש להוסיף את מה שקורה על הכבישים, את ההשכלה המתפרקת, את הרווחה הנעלמת ועוד. ואחרי כל זה אז גם בבית אנחנו לא יכולים לישון בשקט, כי אולי כשנקיץ עם שחר נגלה שנגנב לנו הרכב, שעבדנו מאוד קשה כדי לרכוש אותו ואנחנו מאוד גאים בו???

המחשבה הראשונה שעלתה במוחי, היא מי מרוויח מהמצב (חוץ מגנבי הרכב)? וכאן עם קצת חשיבה מעמיקה הגעתי למסקנות מעניינות מאוד,מדינת ישראל,  כן כן קופת המדינה. עכשיו בטח גם אתם תוהים הכיצד?, אז אני אסביר, קנינו רכב חדש, נכון? שילמנו ליבואן הרכב X כסף, בתוך זה מגולם: מכס, מס בולים, אגרת רישוי, מעמ וכמובן יש עוד נלווים כמו משכורות לעובדים, מס הכנסה ואם תחפרו תמצאו עוד.

לאחר מכן אנחנו פונים לחברת הביטוח כדי לבטח את רכבנו החדש והיקר, אז מחייבים אותנו במיגונים,  בלית ברירה אנחנו רוכשים מיגונים ועליהם אנחנו משלמים מעמ והמתקין משלם מס הכנסה ומשכורות וכו' וכו'. גם חברת הביטוח משלמת מיסים לקופת המדינה. שמחים וטובי לבב אנחנו נוסעים הביתה והולכים לישון. ואז באישון ליל מגיע בן הבליעל (או אולי שליח המדינה) וגונב לנו את הרכב. מתוסכלים ועצובים אנחנו רוכשים רכב חדש, ואז מה קורה? כל תהליך הזרמת המזומנים לקופת המדינה מתחיל מהתחלה. כמובן שגם יבואני הרכב מרוויחים וחברות המיגון והאיתור. ברור שגם הגורמים העבריינים חוגגים (ובכך נפגעים המדינה וערכיה). ואז נשאלת עוד שאלה מי מפסיד מכול זה? אז זהו, זה די פשוט, אנחנו האזרחים, עליהם גם מגלגלים את הפסדי חברות הביטוח דרך ייקור הפרמיות.

לאחר שהגעתי לתובנות אלו, אני לא מתפלא שמדינת ישראל לא באמת נלחמת בגנבי המכוניות אלא רק למראית עין. אז נכון  שהקימו יחידת משטרה מיוחדת שתילחם בתופעה, ונכון שיש להם הצלחות ואין לי ספק שהם עובדים קשה מאוד, אבל בהעדר חקיקה מתאימה שתסייע לשוטרים, כגון עונשי מינימום על גניבת מכוניות, עונשי מאסר כבדים על סוחרים בחלקי חילוף גנובים, שינוי בנוהל פתיחה באש לאזרחים שפרצו להם הביתה. ויש עוד דרכים רבות בהן המדינה יכולה לפעול על מנת למזער את התופעה בצורה משמעותית.

עכשיו יקומו כול הקוראים התמימים שביננו ויתהו לגבי אמיתות תיאוריית הקונספירציה שרקמתי. ואני אגיד אולי באמת החיים בצפון משעממים וזה גורם לי למחשבות מעוותות, אבל גם בתוכנית של חיים הכט על עברייני התנועה הוא הראה ששיקולים כלכליים הם אלו שמונעים את הטיפול באותם עבריינים המסכנים את חיינו בכול יום. אז כפי שאומר- נחמיה שטרסלר- אז שלא יעבדו עליכם.

ועכשיו למעשים

מה שאני עשיתי כדי להילחם בתופעה ולו במעט הוא להקים פורום רכבים גנובים באתר השטח הישראלי, שם יוכלו בעלי רכבים שנגנבו לפרסם תמונות ופרטים על רכבם הגנוב ואולי מכול גולשי האתר הרבים מישהו יוכל לעזור במציאת הרכב. כמו כן אם למישהו יש תמונות של גנבים שנקלטו במצלמות אבטחה שיפרסם אותן בפורום, דבר שיקשה על גנבי הרכב להישאר אנונימיים. כפי שאמרו חכמינו זל אם אין אני לי מי לי אם המדינה לא רוצה לפתור את הבעיה, בואו נעשה את זה אנחנו, במגבלות החוק כמובן.

תגובות

11 תגובות

1

גלעד4X4

07 בינואר 2008 ב 19:32

חבל מאוד שזה מה שהבנת

אורח כתב/ה:
"כנראה שנגמרו לכם כתבות השטח...? "
חבל מאוד שזה מה שהבנת מהכתבה

2

אורח/ת

07 בינואר 2008 ב 19:59

גם לזה צריך להתייחס

רובנו מושקעים ברכבי השטח שלנו במיגונים,מתלים משופרים כננות ועוד . אז נכון שיש ביטוח אבל על זמן השיפורים התיכנון והכסף שלא נראה מהביטוח אגורה על כל אלו. וזה יהיה פשוט חבל

3

אורח/ת

08 בינואר 2008 ב 15:03

וואלה...אני מופתעת!!!

תשמע אולי משעמם בצפון אבל נראה לי שעלית על משהו חשוב!!!!
כול הכבוד על המחשבה הנבונה והצעת הפתרון!!!

4

אורח/ת

08 בינואר 2008 ב 17:56

הכל נכון - אבל התעוררת 20 שנה מאוחר מדי

הנושא הזה לא חדש, ושום אתר שבעולם לא יצליח ךהתגבר על הבעיה.
עד כמה שידוע לי, היחידה שעסקה בגניבות רכב כבר פוזרה, כי היא גרמה נזקים לקופת המדינה.
החוק מטפל רק בשומרי החוק. מאחר והמדינה עושה יד אחת עם העבריינים והאינטרסים משותפים, מעשית אין מה לעשות - זה המצב !

5

Ogash Ofer

08 בינואר 2008 ב 19:35

לא יפתור, אבל יעזור

כנראה, בעצם אני בטוח בכך, כי פורום רכבים גנובים לא יפתור את בעיית גניבת הרכבים בישראל ולא את בעיית הגניבות בכלל אבל אם באפשרותנו לעזור ולמצוא אפילו רכב אחד גנוב - דיינו! (וישנם רכבים ששום ביטוח לא יעזור לכסות על הנזק שיגרם לבעלים אם יגנבו). דרך אגב: גלעד ואני תפסנו שבוע שעבר גנב שחדר לחדר שלנו למלון באילת בזמן ששהינו שם במסגרת הדרכה לראש ממשלת רומניה - אבל זה כבר יסופר במקום אחר.  

6

אורח/ת

11 בינואר 2008 ב 19:27

גאון!!!

גאון! איך לא חשבו על זה קודם... תכלס, במצב הקיים אתה די נשאר עם השפוכטל ביד , הרכב נגנב ואתה יודע שפשוט אין מה לעשות . היות והאפוטרופוסים שלנו לא ממש עוזרים לנו.. לקחת ת'עיניינים לידיים באמת יטה את הכף לטובתנו.

7

אורח/ת

12 בינואר 2008 ב 10:35

ל 5

רק תיקון קטן הקימו שוב את היחידה וקוראים לה אתגר
אבל אני מסכים איתך לגביי שאר הדברים

8

אורח/ת

12 בינואר 2008 ב 14:46

הכתב צודק במאה אחוז

הגנבים הארורים האלה אכן מניעים מזיזים ומוסיפים מליונים לקופת האוצר.
לא פלא שנלחמים בהם רק למראית עיין.
אגב, בביקור שלי באריזונה ארצות הברית - הם סבלו שם מאותה בעיה.
הגנבים היו מכסיקנים מעבר לגבול. המשטרה שם באמת ניסתה להליחם בגנבי רכב ורכוש אבל ללא הצלחה.
אז התושבים הקימו משטרה שלהם-שם מותר לירות למוות בפורץ אשר תפסת בשטח הפרטי שלך. או גונב לך את המכונית.
אבל כאן -אסור -אתה הרי פוגע באדם שמסייע למדינה שלך.. לא?

9

אורח/ת

13 בינואר 2008 ב 16:52

מיגון נגד גניבות מאת ירון

שלום לכולם
כדאי להשקיע מעט כדי לחסוך הרבה - לא להתעצל ולחבר מנעול על ההגה ,
לרכוש מערכת אזעקה עם משדר לשלט הרכב המחובר למחזיק המפתחות ,
ובמידה וניתן לנעול את הרכב בשרשרת או כבל פלדה לעץ או עמוד חזק !
נ.ב. אני כבר 3 שנים לא מבטח מקיף ומשקיע רק במיגונים ואזעקות .

10

MT - 4X4

20 ביוני 2009 ב 21:09

????? ????? :

לבל נשכח כי הפרצה קוראת לגנב - ולכן כל פעולת מניעה אפשרית רצויה. מגוון אפשרויות האבטחה רב ומצוי לכל אחד.

11

leornevo

29 ביוני 2018 ב 23:44

לדעתי ומכיוון ואני שותף בהרבה פורומים טכניים בווטס-אפ יש עוד מספר לא מועט של פתרונות טכניים שיעכבו את הגנבות ויעבירו את הגנבים לג'יפים פחות ממוגנים,,
הינה מספר רעיונות שהיו ברשתות:
1 - מערכת חשמלית שמנתקת את הסולר אחרי שני דקות,, אז נכון שהרכב יזוז ממקומו אבל יתקע באמצע הכביש ויכניס את הגנב ללחץ,,
2 -מערכת כספת על הדוושות גז וברקס עם זרוע לתוך גלגל ההגה,, אז נכון שכיום הם מגיעים עם דיסק ברזל על סוללת מקיטה,, אבל יוכלו לחתוך רק את ההגה והזרוע ולא את הכספת,
3 -כמובן מערכות שונות של פוינטר ואיתוראן שבאזורים מסויימים בארץ כן פעילים בחיפוש הגנבים כאשר הסיפור חם,, כי בציידים מקבלים כמה מאות שקלים על כל איתור,,
4 -כמובן מערכות לניתוק המצבר שעוקפות את הסוויץ ואת המחשבים שהגנבים מביאים איתם ועוד