שטח 4X4 > כתבות > שטח

המציאה של השבוע?

לא חסרות בעולם יצירות מוטוריות הזויות, כמו למשל הרולס רויס הזה, עם הנעה 4X4, שהוא לא בדיוק רולס רויס, שמוצע כעת למכירה ב-240 אלף. דולר כמובן

 חברת המינגס (Hemmings), המתמחה במכירה של מכוניות ישנות ונדירות, מציעה השבוע משהו מאוד ייחודי אפילו עבורה: רולס רויס סילבר שדאו, מודל 1970, עם הנעה 4X4. נשמע קצת מפוקפק, לא כן? אז הנה הפרטים המלאים: מדובר ברכב שנבנה במיוחד להתחרות בפריז-דקאר של שנת 1981, על שלדה של טויוטה לנד קרוזר FJ 45 מאורכת.
רשימת האיבזורים מרשימה: מנוע שברולט V-8 סמול בלוק בנפח 350 אינץ' מעוקב (זה מנוע ה-5700 סמ''ק המוכר), גיר ארבעה הילוכים, מרכב עשוי פיברגלס, עם דלתות, מכסה מנוע ומכסה תא מטען מאלומיניום, כלוב התהפכות, כסאות מירוץ, מיכל דלק של 400 ליטר, הגה הכוח. הרכב משחוזר ומשופץ למצבו המקורי.
מבדיקה קצרה על ההיסטוריה של הקומבינה הזו, מסתבר שהיא תוצאה של איזו התערבות שערך נהג המרוצים הצרפתי טיירי דה-מונטקוארז', שהצליח לגייס כספונסר להרפתקה את כריסטיאן דיור. הרכב לקח חלק בדקאר רק פעם אחת, התקלקל במהלך הראלי וצוותו נפסל, אך הצליח לסיים את המסלול בנסיעה.
עכשיו הוא מוצע למכירה בסכום התחלתי פעוט של 240 אלף דולר, אבל מה זה לעומת חתיכת היסטוריה!
ואם מדברים על רולס רויס שהוא בעצם משהו אחר, צפו בסרטון המצורף כאן. עוד מטורף, הפעם אמריקאי, שהיה בעברו נהג פעלולים והיוםן הוא בעל חברת לימוזינות. גם הוא ''הלביש'' מרכב סילבר שדאו על רכב 4X4, כאן זו בניית קאסטום על שלדה שחוברה לה יחדיו משני טנדרים, עם מנוע קאדילק בנפח 509 אינץ' מעוקב (8200 סמק), V-8 כמובן, שמספק כ-500 כ''ס. שימו לב, המוסיקה והקריינות המלווים את הסרטון לא ינעמו לכל אוזן, אבל נהמות המנוע מכפרות על הכל!               

תגובות

0 תגובות