שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר ארגנטינה 2009

820 כלי רכב של משתתפי הדקאר הגיעו בסוף השבוע לארגנטינה מאירופה, אליהם יצטרפו עוד כלים רבים של משתתפים מצפון אמריקה ומדרומה

אניית משא שהגיעה בסוף השבוע לנמל הסמוך לבואנוס איירס שבארגנטינה, פרקה שם את מטענה: 820 אופנועים, רכבי שטח, טרקטורונים, משאיות ורכבי סיוע שונים של המשתתפים האירופאים בדקאר 2009. בין המכוניות נמצא גם הרכב של הצוות הישראלי היחיד הלוקח חלק בתחרות השנה, יזהר ערמוני ואביב קדשאי. למסה הזאת של כלי רכב יצטרפו גם הכלים של המתחרים מצפון אמריקה ומדרומה, שמגיעים לשטח הכינוס בכוחות עצמם.

ב-30 וב-31 בדצמבר יאספו המתחרים אל כלי הרכב שלהם והראלי יצא לדרכו ב-3 בינואר 2009. באתר הרשמי של הדקאר כבר פורסמו הסטייג'ים השונים, במסלול מעגלי שיחל בבואנוס איירס ויסתיים בה ב-18 בינואר, לאחר שיעבור בתחומי ארגנטינה וצ'ילה. הקטע התחרותי הארוך והקשה ביותר יהיה ה-10, 666 ק''מ מעגליים שחלקם בדיונות אינסופיות, בתחומי צ'ילה. התחזית לתנאי חום ויובש בוודאי לא תקל על המתחרים.  

 

אפרופו מתחרים, עיון ברשימות מגלה כי יש עדיין רוב לאלה המגיעים ממדינות עם מסורת השתתפות רבת שנים בדקאר, ובראשן צרפת, ספרד, איטליה, פורטוגל, בלגיה, הולנד וגרמניה. אך השנה יש לא מעט מתחרים ממזרח אירופה, מאסיה – כולל מסין, מאפריקה, ומטבע הדברים גם מארצות דרום אמריקה כמו ארגנטינה, ברזלי, צ'ילה ומקסיקו. גם מקומם של המתחרים מצפון היבשת לא נפקד, ויש כמה קנדים ואמריקאים, המוכר ביותר הוא רובי גורדון שלוקח שוב חלק בתחרות עם הבאגי האמר שלו, מתוגבר בכלי נוסף שבו ינהג אביו, בוב. כמה שמות בולטים שהתרגלנו לגלגל במשך השנים על הלשון יעדרו השנה מהתחרות, ביניהם שלסר ויוטה קליינשמידט.

 

ההשתתפות הנשית, כמו בכל שנות הדקאר, זעומה אך קיימת. הבכירה ביניהן היא הנווטת טינה טרנר, שהשנה תשב לצידו של נאסר אל-עטייה בב.מ.וו. נשים נוספו תקחנה חלק בקטגוריית רכבי השטח, הן כנווטות והן כנהגות, כך גם במשאיות.  באופנועים תהינה שתי משתתפות, ובטרקטורונים שלוש מתחרות, ביניהן כרמלה ליפרוטי, עתונאית וצלמת איטלקיה, שתעשה זאת על טרקטורון של K.T.M.

אנחנו, כמו בכל שנה, נלווה את 15 ימי הראלי בדיווחים שוטפים ועדכניים. הישארו איתנו, תיכף חוזרים...

 

קישור לכתבות, חדשות וסרטים של ספורט מוטורי באתר השטח

תגובות

0 תגובות