שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - שטח חולי ודיונות

נהיגה בשטח חולי מהנה מאוד. הקרקע רכה, המהירות גבוהה, אין סלעים מזיקים, אין מדרגות סלע, רק צריך לתת גז.
האמנם?
חבורה מגוונת, נפגשה להדרכת נהיגה וגילתה שאם לא עושים את הדברים נכון, החיים בחול הרך עלולים להיות כואבים, מתסכלים ויקרים.

image

נפגשנו בחניון השקמים מדרום לאשדוד. היכרות קצרה, ומתחילים את החלק העיוני שמתמקד במאפייני הקרקע החולית והשפעתם, הפעלה נכונה של כלי הרכב, הסכנות וההימנעות מהן, הציוד ההכרחי לשטח וכמובן, עקרונות הנהיגה הנכונה בחול.

imageimageimageimage

התרגולים הראשונים נעשים ללא הנחיות והסברים ונועדו להציג למשתתפים את חשיבות הכנת רכב השטח, לנסיעה בשטח החולי ולהמחיש להם, עד כמה חשוב לדעת כיצד לנהוג בתנאים האלה. חמש דקות לאחר תחילת התרגולים, האקספלורר של ניר (300 כ''ס, בנזין) התחמם ותיבת ההעברה ביקשה הפסקה לנוח, יגאל בפראדו 120 (190 כ''ס, דיזל) לא הצליח לטפס על שום דבר, אורית (טריוס קליל) התקדמה בקושי 10 מ' בחול הרך, ורק יאיר בפאג'רו, לא הבין על מה המהומה. כולם (חוץ מיאיר) עם סימני שאלה בעיניים. התרגולים עשו את שלהם. חוזרים לשולחן המוצל, מסבירים, משפרים, ומתחילים את היום.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מתחילים לשוטט בשבילי הסביבה כשהתחנה הבאה, היא הדיונה הגדולה. יאיר מטפס מייד וכל השאר מצטרפים אליו, כל אחד בזמנו. הכרת הרכב האישי וההבנה כיצד לתפעל אותו נכון, לוקחת זמן. כשכולם בראש הדיונה, ברור לי שהשיעור החשוב ביותר, נלמד.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

היום מתקדם ואני רואה שהמשתתפים הבינו את העקרונות ומיישמים אותם בצורה טובה. נראה, שאף אחד מהם לא מתכוון לשקוע ולהוסיף לנו קצת עניין. הבנתי שזה חייב לבוא ממני וביימתי שקיעה קלה. בהקשר הזה, תמונה אחת מספיקה.

image

ממשיכים לתרגל עליות, יציאה וכניסה לקוליס, עצירה במקומות הנכונים, נסיעה נכונה בשיירה ועוד. הנסיון נצבר וכולם מתקדמים ללא כל בעיה. קישורים לחומר תיאורטי בנושא נהיגה בשטח חולי: טיפ נהיגה בדיונות ובשטח חולי שפאלות - אמצעי חילוץ נוח לשטח חולי קישור לכתבת חילוץ וסרט מהדיונות במרוקו

imageimageimageimageimageimageimageimage

וגם סיפור ישראלי קצר:

את ההדרכה סיימנו סמוך לאתר, בו נקברו שרידי המצבות מהיישוב נווה דקלים שברצועה. פינוי התושבים כלל גם את פינוי הקברים של היישוב והעברתם לאתר אחר. מקצת מתושבי נווה דקלים המפונים, שוכנו באתר הקרווילות הקרוב.

image

סיימנו את ההדרכה כשכולם נוהגים בחול הרך בביטחון ובבטיחות , תוך שמירה על כלי הרכב ועל היושבים בו. עברנו כברת דרך מתחילת היום ועד סופו וברור לי (ונראה לי שגם לכם) שכולכם יכולים לצאת לטייל באזורים החוליים בארץ ובעולם, בידיעה שתחזרו ותחזירו את רכב השטח שלכם בשלום הבייתה. תודה לכולכם.

קישורים להדרכות הנהיגה הבאות של אתר השטח:

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

19 ביוני 2015 ב 15:39

הדרכת השטח הייתה מועילה מאד