אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

הדבר החם הבא: אופנוע שטח עם הנעה 2X2

חברת כריסטיני (Christini Technologies) מפילדלפיה, ארה'ב, מייצרת מזה שנים מספר אופנועים עם הנעה בשני הגלגלים, המבוססים על כלים של הונדה וק.ט.מ. לקראת שנת המודל 2012, היא מתחילה לשווק אופנועים על טהרת הייצור העצמי, בשני דגמים: 450 ו-300 סמ'ק, שניהם כמובן עם אוריינטציית שטח מובהקת.

בעליה של החברה, סטיב כריסטיני, הוא גם ממציאה של השיטה להנעה בשני הגלגלים באופנועים שלו. המערכת היא מכנית לחלוטין והכוח לגלגל הקדמי מועבר דרך שרשרות, גלי הינע וגלגלי שיניים. כל מרכיבי המערכת מוסתרים בתוך השלדה כך שלא צפויה תקלה בהם עקב נפילה.
במצב רגיל, הכוח מועבר כולו לגלגל האחורי. ברגע שהמערכת מרגישה שהגלגל הזה מאבד אחיזה, חלק מהכוח מועבר לגלגל הקדמי. לרוכב אין אפשרות לשלוט על פעולת המערכת, היא אוטומטית לחלוטין. לדברי כרסטיני, כל תוספת המשקל הנדרשת למערכת הזו הוא כשבעה ק''ג, והיא כמעט שאינה משפיעה על הספק המנוע.
מחיר דגם ה-450 יעמוד על כ-7000 דולר בעוד שעבור ה-300 – שמתוכנן ככלי לתחרויות – תאלצו להיפרד מ-9000 דולר. מחירי ארה''ב, כמובן. לכריסטיני יש תוכניות שיווק מרחיקות לכת, ובשלב הראשון הוא מתכנן למכור את האופנועים שלו בכ-20 מדינות. ואולי נראה אותם גם אצלנו, בעתיד הרחוק יותר. אגב, החברה מייצרת גם אופניים עם הנעה בשני הגלגלים, בטכנולוגיה דומה.  

סרטון וידיאו המציג את טכנולגיית ההנעה

סרטון וידיאו המציג את הביצועים של אופנועי כריסטיני

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

02 במרץ 2011 ב 16:34

אופנוע שטח עם הנעה 2X2 מי צריך?

נראה יופי של פתרון טכנולוגי!
אבל השאלה מי צריך את זה?
לאופנוע אין בעיות עבירות מיוחדות. הבעיה היא בדרך כלל הרוכב ולא הכלי!
חוץ מזה שעוד מערכת מוסיפה משקל ומורכבות וחלק מהרעיון באופנוע שטח, לתפיסתי, היא פשטות!
ובכל זאת לא אתנגד לסיבוב טוב... אולי אשנה את דעתי!