שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד רובר מתכננת גרסאות קשוחות לדגמיה החדשים

הגרסאות הללו יקבלו את השם SVX והן יוצגו לראשונה בדור הבא של הדיסקברי, שייחשף לקראת סוף השנה

חלק הארי מהקהל שקונה רכב פנאי, לא עושה זאת משום שהוא מחפש יכולות שטח. הקונים האלה רוצים רכב גבוה, עם נוכחות, כזה שינקר את העיניים לשכנים. מבחינתם, לא צריך בכלל הנעה 4X4, אפשר להסתפק בהנעה קדמית בלבד... ליצרניות לקח קצת זמן לקלוט את המגמה הזו, ומאז אנחנו מוצפים בדגמי קרוס-אובר למיניהם, בעוד הדגמים הקשוחים הולכים ונעלמים לטובת כלים עם אוריינטציית כביש מובהקת, שמקסימום מוצעת בהם יכולת מוגבלת לנסיעת שבילים.

אך מה עושות יצרניות עם מוניטין רב-שנים שנבנה כולו בשטח ועתה הן צריכות לשמר אותו ובאותו זמן גם לתת  מענה לטעם הקהל? הפתרון הוא בגרסאות מוכוונות שטח, כפי שעשתה ג'יפ עם גרסאות הטריילהוק בדגמיה השונים: תחילה עם הצ'ירוקי, אחר כך עם הרנגייד ולאחרונה עם הגרנד צ'ירוקי ולא מן הנמנע שנראה גרסה כזו גם בדור הבא של הרנגלר. בצורה זו אפשר לרצות את כולם, עם קשת רחבה של גרסאות לאותו דגם: החל מכאלה נטולי הנעה 4X4 בכלל, דרך גרסאות שטח רכות וכלה בכלים עם אוריינטציית שטח חזקה.

ועכשיו גם לנד רובר בחרה בדרך הזו, והיא תציג גרסה קשוחה במיוחד של הדיסקברי 5, שאמור להיחשף לקראת סוף שנה זו. הגרסה הזו, שתקבל את השם דיסקברי SVX, מפותחת על ידי המחלקה לכלי רכב מיוחדים של יגואר-לנד רובר (SVO - Special Vehicle Operations) שמפתחת גם את דגמי ה- SVR  של היגואר F-Type ושל הרייינג' רובר. נראה שם את שלל המערכות האלקטרוניות שהופכות את חייו של הנהג בשטח לקלים יותר, זוויות מרכב משופרות, צמיגים בשרניים בחתך גבוה יחסית, ועוד תוספות שונות, גם מעשיות וגם קישוטיות.

לדברי מקורות בחברה, גרסאות SVX   יוצעו בעתיד גם בדגמים נוספים של לנד רובר, ייתכן שגם בדיפנדר החדש, בדיוק אותו מסלול שהתוותה חברת ג'יפ.

תגובות

0 תגובות