שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דיפנדר. הסוף?

אחד ממנהלי לנד רובר יצא השבוע בהצהרה מפתיעה, לפיה אחת מהחלופות הנשקלות לגבי עתידו של הדיפנדר היא – הפסקת ייצורו!

מזה שנים מתרוצצות שמועות שונות בעולם הרכב לגבי עתידו של הדיפנדר. דיברו על דגם חדש כל-אלומיניום, על אפשרות לדגם היברידי, על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתהיה משותפת עם הדיסקו 5 – כל זאת משום שהתקנות להקטנת הזיהום מכלי רכב הולכות ומחריפות והדיפנדר הנוכחי מתקשה יותר ויותר לעמוד בהן.
קו פרשת המים הוא שנת 2015 – בשנה זו יוחמרו התקנות עד כדי כך שהדיפנדר יהפוך ללא רלוונטי בכל המדינות המפותחות. על פניו היה נראה שבלנד רובר שוברים את הראש בניסיון למצוא פתרון כיצד להמשיך ולייצר את אייקון השטח שלהם, אבל השבוע יצא אחד ממנהלי החברה באנגליה בהצהרה שהפתיעה את כולם: אחת האופציות שהם שוקלים היא להפסיק כליל את ייצורו של הדיפנדר!

הסיבה העיקרית שהוצגה לאופציה הזאת, היא כמובן כלכלית. בלנד רובר לא בטוחים שההשקעה הנדרשת לתכנון ולייצור דיפנדר שיעמוד בתקנות החדשות היא כלכלית. מכירות הדיפנדר עומדות היום על כ-10 אחוז מהיקף המכירות של החברה (כ-25 אלף דיפנדרים נמכרים מדי שנה), וברור שמתח הרווחים על דגמים יוקרתיים יותר כמו הדיסקו ובעיקר הריינג', גבוה לאין שיעור.
לנו לא נותר אלא לקוות שמשהו בכל זאת ישתנה, ושדיפנדר חדש יגיע לאולמות התצוגה לקראת 2015. כי אם לא – האופציות המועטות שנשארו לרכבי שטח ''קשוחים'' יצטמצמו עוד יותר. 

תגובות

1 תגובות

1

גלעד4X4

31 ביולי 2011 ב 12:08

עצוב מאוד לשמוע דבר כזה