שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו טריבקה B9 – הסוף?

על פי שמועות המגיעות מיפן, הייצור של הקרוס-אובר הגדול יופסק לקראת סוף 2012, אבל המכירות ימשיכו לאורך 2013 עד לאזילת המלאי. וגם כמה מלים על הפורסטר החדש

לאחר פחות מעשור מתחילת הייצור, מתחילות לצוץ שמועות כי סובארו מתכוונת לגנוז את הקרוס-אובר הגדול (יחסית) שלה. הטריבקה, שנועד לקסום למשפחות גדולות (ועשירות) היה אמור לשמש כתחליף מעט יוקרתי יותר למיני-וואנים של שרותי ''אמא מסיעה'' בפרברים לאורכה ולרוחבה של ארה''ב. ככזה, הוא הציע כמובן את מה שנדרש - שבעה מקומות ומנוע בשרני בנפח 3.6 ליטר - אבל בסובארו לא השכילו לצרף לעניין גם עיצוב שיהיה מושך דיו עבור הנשים.
וכך דשדשו המכירות העולמיות, מנתון של 10,000 ויותר מכוניות חדשות מדי שנה למעט פחות מ-3000 בשנה האחרונה. משבר הדלק והנהירה הנוכחית לכלי רכב חסכוניים יותר ומזהמים פחות היו ככל הנראה המסמרים האחרונים בדרכו של הטריבקה לארץ המכוניות שהיו – ותיכף לא.

טריבקה 2012 - שנת הדגם האחרונה?

טריבקה 2012 - שנת הדגם האחרונה?טריבקה 2012 - שנת הדגם האחרונה?

השמועה היא, כי הייצור יופסק לקראת סוף 2012 אך המכירות ימשיכו לתוך 2013 עד ל''ניקוי'' מלאי המכוניות הקיים. אמנם דוברת מטעם החברה הכחישה כי יש כוונה להפסיק את הייצור בסוף 2012 אבל לא הסכימה להתייחס לעתיד הדגם מעבר ל-2013...
בסובארו תולים תקוות רבות בשני דגמים חדשים/מחודשים: ה-XV שכבר יצא לשוק ומוצע למכירה גם בארץ, והפורסטר החדש שעתיד לצאת לשוק ב-2014 וככל הנראה יוצג לראשונה לקהל באחת מתערוכות המכוניות שיערכו לקראת סוף 2013.
אחד השינויים המהותיים ביותר בדגם החדש יהיה תיבת הילוכים רציפה, שתחליף את התיבה האוטומטית הנוכחית, שיש בה רק ארבעה הילוכים, רחוק מאוד מהסטנדרטים העכשוויים. בנוסף, יוצע הפורסטר עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות והילוך כוח. היצע המנועים יכלול מנוע 2.5 ליטר, מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר, מנוע דיזל לשוק האירופאי וככל הנראה גם דגם היברידי.